Gå til innhold

Win2000, ACPI, BIOS og *******


eSik

Anbefalte innlegg

Heihei,

 

Nå er jeg så forbanna lei av pc at jeg har mest lyst til å donere den til Fretex, men med tanke på all tiden og pengene jeg har brukt på den lille gråe boksen blir nok dette neppe noe av.

 

Før drev jeg mye med overklokking og slike slemme saker, men nå er det blitt viktigere for meg at pc'en fungerer 100%. Det som er kjipt er at den aldri gjør det. Overklokking eller ei.

 

I dag installerte jeg en HP Deskjet 950c på maskinen min, slo av saken da jeg skulle ned å ete middag, og når jeg kom opp igjen slo jeg den selvsagt på. Problemet er at når den er ferdig med den første WINDOWS 2000 oppstartsskjermen fryser den totalt og det kommer en blåskjerm opp der det står masse masse informasjon, men i hovedsak at det er etellerannet galt med BIOSen min, den støtter ikke ACPI skikkelig, den bør oppdateres osv osv osv.

 

Velvel, nå kom problemene som perler på en snor. Først vil ikke pc'en starte når jeg bruker reset knappen. Nå må jeg resette BIOSen hver gang jeg skal starte pc'en på nytt, hvilket betyr at jeg ikke får forandret på noe i BIOS. Jeg har også prøvd å oppdatere til nyeste BIOS, men uten suksess.

 

Hvordan ordner jeg opp i dette? Jeg er så dritlei av pc-problemer. Har aldri vært borti lignende problem, så hjelp!! Oppsettet mitt er følgende:

 

XP2000+

Microstar KT3 ULTRA

256mb Crucial minne

GeForce 3 Ti200

Samsung Soundproof 40gb disk

330W Chieftec PSU

Unex 100mbit nettverk

Billion ISDN

Plextor cd-rw

Acer DVD

Compaq 21"

Hjemmemekka vannkjøling av CPU, GPU og chipset (problemet ligger ikke her, cpu temp 9c delta, gpu og chipset på ca. 10-20c delta. ingen lekasjer øffkårs)

 

Håper på svar ASAP, på forhånd stor takk!

 

- Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og mitt lille tips er for lite Juice i PSU:

Dra ut den USB-kabelen(evt LPT) og se om den ikke virker bedre da(kan hende at du ikke har gjort det).

 

For om jeg har forstått deg rett, så virket PC før printer. Etter installasjon av denne virket det ikke lenger?

 

Ble printeren(usb) tilkoblet mens maskinen var påslått?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...