jultomten Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg hattde for 10-15 år siden tysk - 2 år på ungdomsskolen og 2 år på videregående. Er dessverre i liten grad i stand til å snakke tysk, men jeg forstår det meste, hvis en tysker snakker sakte og tydelig. Dessverre var det i undervisningen mye fokus på aus-bei-mit-nach-von-zu og lignende, og lite fokus på å lære å kommunisere på tysk. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg har veildig lyst til å lære finsk. Det er et drit kult språk da! Jeg kan en del ord som jeg har lært ved å bruke ordbok Jeg elsker finsk Lenke til kommentar
mamqa Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 kan noen oversette dette for meg? Tengo gusto de sus pechos mucho Lenke til kommentar
Snø Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 kan noen oversette dette for meg? Tengo gusto de sus pechos mucho 7809919[/snapback] Noen prøver å være morsomme her Lenke til kommentar
Snø Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg lærer kinesisk. Det er litt vanskelig. Har fullført 20 studiepoeng i det nå på UiO, har 60 studiepoeng igjen, så mye å lære. Har prøve i morgen, så burde egentlig lese og ikke drive og skrive intetsigende innlegg på forumet, men gidder ikke. Jeg kan rundt 500 tegn, kan snakke om en del dagligdagse ting, og kan lese om det samme. Forrige semester var jeg dårlig med leksene, men årets målsetting er å gjøre lekser hver dag. 7771064[/snapback] Det er kjempebra. 500 tegn er en ok mengde, du er på vei. Gikk selv på kinesisk i 10 år. Men har glemt mye nå Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Lærer tysk på ungdomsskolen, lærer og engelsk. Kan svensk og dansk, teller det? Vel, det kan de fleste, men foreldrene mine er fra Danmark og Sverige, så kan ihvertfall svensk en god del Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 kan noen oversette dette for meg? Tengo gusto de sus pechos mucho 7809919[/snapback] Jeg liker puppene Deres veldig....ikke helt korrekt spansk da, men meningen kommer frem :/ Lenke til kommentar
Appelsinkrokan Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg kan norsk og engelsk. Har hatt ett år med tysk på ungdomsskole-stadiet, men som så mange andre her så var ikke lærerne flinke pedagoger, så jeg mistet fort lysten til å lære språket. Jeg forstår derimot noen tyske og hollandske setninger, (skriftlig!) og har ambisjoner om å lære meg grunnleggende japansk på egengånd, ved hjelp av noen bøker som skal være svært gode. Og jeg forventer å lære meg litt latin når jeg begynner på Helse og Sosialfag til høsten. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Ja, som topic sier: Hvilket språk lærte/lærer du? Kan du det egentlig? Hvor godt fulgte du med i timene? Gjelder ikke engelsk! 7771014[/snapback] Etter engelsk lærte jeg vel VB 5. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Norsk og engelsk med amerikansk og britisk uttale. Driver å lærer meg latin-amerikansk spansk også Der kan jeg føre en vanlig samtale, men sliter litt med fortid og det å forsta dem når de snakker såpass fort. Kan litt CSS og noter, musikkens språk, hvis det gjelder Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Spansk i tillegg til Engelsk, CSS, php, javascript, python (dvs data-/markerings-/programmeringsspråk) Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har fortsatt ingen motivasjon til å lære fransk. Timene blir bare døvere og døvere... Jeg har en magefølelse av at jeg kommer til å få bruk for fransk kanskje 1 gang! Lenke til kommentar
lamial Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Noen som har erfaring med å prøve å lære seg russisk her? Vurderer å ta meg tid til å lære det litt. Også har jeg nettopp funnet ut at jeg har litt tater-blod i meg, så hadde vært gøy å lære språket deres. Meeen, det er nok lite sannsynlig. Ellers har jeg hatt litt tysk og litt fransk. Forstår litt tysk, og absolutt ingenting av fransk Lenke til kommentar
Thend Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg lærte litt russisk et år. Ja, det er vanskelig. Nytt alfabet, merkelig uttale og mye grammatikk. Men alt er ikke like vanskelig, så om du synes det er moro, bør du kunne få det til. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg lærte litt russisk et år. Ja, det er vanskelig. Nytt alfabet, merkelig uttale og mye grammatikk. Men alt er ikke like vanskelig, så om du synes det er moro, bør du kunne få det til. 7935076[/snapback] mjaa.. Tror jeg bare skal glemme det snåle alfabetet, og konsentrere meg om uttale og grammatikk. Har et par russere som jeg kan lære det av, så det er bare å be dem bruke alfabetet jeg er vant med.. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Neinei. Du må lære russisk på det russiske alfabetet, for all del. Det er i grunn det aller enkleste å lære seg. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Jeg har lært meg det absolutt grunnleggende i gresk. Jeg har hatt spansk på vgs. i 1,5 år nå, men kan når jeg tenker meg om mye mindre enn det jeg burde. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Men kan når jeg tenker meg om mye mindre enn det jeg burde. 7936296[/snapback] Der er vi mange! Lenke til kommentar
Namek Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Har spansk, fikk 5 i 8.klasse, så ny lærer og 4 i niende og 3 i tiende Edit: Eneste jeg kan er vel hva jeg heter og litt tall Endret 18. februar 2007 av Namek Lenke til kommentar
Puchu Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 lærer for øyeblikket fransk, og er inne i en liten pause i japansk-opplæringen min (av mangel på relevant opplæring å gå på.... finnes ikke kveldskurs i intermediate japanese... ikke i Norge, ihvertfall..) fransken går det ikke så bra med, fordi jeg ikke har hatt noe skikkelig ønske om å lære det før *nå*, og nå har jeg allerede glemt ut mye.... Japansken er bedre, der kan jeg holde enklere samtaler, og skrive en sammenhengende tekst på et par sider uten for mye feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå