bfn Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Hei, Pelte ut vifter fra et par 486-maskiner som lå og slang.. To vifter på 80*80mm og en liten cpu-vifte på 40*40mm. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan koble til de store viftene? Kontaktene passer ikke med de på hovedkortet. Noen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
petersv Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Quote: On 2001-09-23 17:13, bfn skrev:Hei,Pelte ut vifter fra et par 486-maskiner som lå og slang.. To vifter på 80*80mm og en liten cpu-vifte på 40*40mm. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan koble til de store viftene? Kontaktene passer ikke med de på hovedkortet. Noen som kan hjelpe meg her? Klipp av kontaktene å stapp ledningene inn på baksiden av en DC kontakt, der den gule og den svarte ledningen er festet. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Hvilke farger har ledningene til vifta? Hvor mange ledninger er det? To eller tre? Hvilket merke er viftene? Lenke til kommentar
bfn Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Begge har to ledninger (en blå og en rød), type Innovative og Oriental Computer. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Ta en molex-plugg (de som brukes til harddisker oa.) og koble den blåe ledninda på vifta til en av de svarte ledningene. Den røde ledninga på vifta skal kobles til den gule lederen på molex-pluggen. Den gule ledniga på pluggene gir 12V, mens den røde gir 5V og de to svarte er minus/jord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå