Gå til innhold

fps-måler i spill

Maniche

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prøvda fraps nå, og funker bra det, men jeg har et par problemer med videoinnpillingen med det...

1. Når jeg tar opp en video, blir det enten kun svart, eller bare et stillbilde som spilles som en film

2. FPSen min synker veldig under innspilling, fra 64-22

3. Går det an å spille inn med lavere kvalitet? :innocent:

Harald

Lenke til kommentar

Vil tro at det blir noe av det samme som og kun ha det på en HDD, det er fortsatt en fysisk disk, den vil neppe klarer det samme som to fysiske disker regner jeg med, har du en annen HDD liggende?

Jeg kan selfølgelig ta en liten test sjøl om folk ønsker det (1 HDD vs. 2 HDD)

Lenke til kommentar

ja jeg tok en liten minitest, resultatet var ikke akuratt så flotte så jeg skal teste med et annet spill jeg har litt høyere FPS i sånn i utgangspunktet.

Hagr: vet ikke om noen andre kvalitetsinstillinger enn half-size og full-size, rart i grunn :hmm: vil gjerne vite mer om dette sjøl

Det med det problemet; er det i alle spill eller kun et?

Her er resultatene:

Uten recording; Frames: 933 - Time: 44452ms - Avg: 20.989 - Min: 19 - Max: 25

Med recording OS-HDD; Frames: 689 - Time: 44360ms - Avg: 15.532 - Min: 14 - Max: 18

Med recording HDD 2; Frames: 690 - Time: 43920ms - Avg: 15.710 - Min: 14 - Max: 18

Spillet er Gothic (1) og jeg er litt flau over den flotte FPSen der, uansett ser det altså ikke ut som HDD 2 gjorde store nytten, jeg kommer med en liten update i denne posten om et spill til snart (kanskje G1 ikke var det beste til benchmarks)

Edit:

Da testa jeg FEAR Combat:

Uten recording; Frames: 1656 - Time: 27753ms - Avg: 59.669 - Min: 48 - Max: 63

Med recording OS-HDD; Frames: 882 - Time: 29571ms - Avg: 29.827 - Min: 21 - Max: 34

Med recording HDD 2; Frames: 868 - Time: 29157ms - Avg: 29.770 - Min: 20 - Max: 34

så da konkluderer jeg med at det ikke har noe for seg og bruke en annen HDD til innspillinga da resultatene var skremmende like, nå kan det nevnes at OS-harddisken ikke var mye i bruk av spillet under testen så det kan ha mye og si :)

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

Du spør om Fraps kan vise over 99 FPS. JA, det kan vise over 99 FPS. Men det forutsetter, en, enten at du spiller ett lite krevende spill, to, at ikke v-sync er på og du har en skjerm som kun klarer 60 khz, tre, at det ikke er noen framelimmiter som blokker frameraten fra å komme opp over 99, og sist men ikke minst, at du har godt nok hardware i datan :)

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Du spør om Fraps kan vise over 99 FPS. JA, det kan vise over 99 FPS. Men det forutsetter, en, enten at du spiller ett lite krevende spill, to, at ikke v-sync er på og du har en kjerm som kun klarer 60 khz, tre, at det ikke er noen framelimmiter som blokker frameraten fra å komme opp over 99, og sist men ikke minst, at du har godt nok hardware i datan :)

7779597[/snapback]

yeah :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...