9p Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 den venstre skivebremsa mi er ute av drift! Klossen er utslitt og gnager inn på skiva. Jeg har tenkt til å skifte begge bremsene foran og lurer på hvordan. Jeg har hørt det er en enkel jobb, men jeg trenger en oppskrift på i hvilken rekkefølge jeg gjør dette. det å rense de nye skivene er greit forresten. Dere må gjerne sende meg liker, bilder ol. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg har ikke noen step by step guide å hjelpe deg med. Kjøp en haynes bok til bilen din. Dersom du er usikker på hvordan dette skal gjøres, så trenger du kyndig veiledning i tillegg til en haynes bok. Sjekk om skivene også bør byttes. Dessuten trenger du litt verktøy. Tvinge / brensestempelverkøy for å få stempel i kalipper på plass. Bytt bremseveske også når du er i gang. Lenke til kommentar
9p Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Ja, må bytte begge skivene. er det verktøyet dyre greier, eller kan jeg kjøpe det på biltema? Takk for svaret:) Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Isteden for å bryte stemplene tilbake med ei tærsj ville jeg MYE heller ha klemt på pedalen til de spretter ut og rengjøre dem, eventuelt overhale eller bytte støvtettingen. Deretter er det bare å presse dem tilbake med litt overtaling av ei tang eller tærsj. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå