Gå til innhold

For Guds skyld - ikke kjøp 680i hovedkort ennå..

uberowo

Anbefalte innlegg

Akkurat kjøpt meg ny ganske fet pc (på papiret iaf). Vannkjølt QX6700, 4GB RAM, SLI 8800 GTX osv osv..

Tenkte jeg bare skulle tipse dere om av 680i hovedkorta er SATANS AVKOM! :(

Jeg hadde først et EVGA, nå et Abit. Begge lider av masse SATA RAID issues, Abit kortet er i tillegg generelt ustabilt.. (Memtest errors, bluescreens, reboots, diverse henging i windows.)

Vurderer å selge alle delene mine å vente til sommern. :thumbdown:

Noen som er keen på en ny pc? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan få vannkjølingen din he he.

Mitt system er 100% stabilt.

Har vært klar over lenge at 680i+kentsfield ikke er bestevenner.

Evga sine greier bare rund 300fps.

Det kan lese om her viss noen er intessert.

http://evga.com/community/messageboard/top...?TOPIC_ID=25339

Til og med en jornalist oppdaget dette for en stund siden.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36593

Det krever en del og få 680i+kentsfield stabilt.

Det er en del enklere med disse hovdekort f.eks

P5B Deluxe---Asus P5WDH

Viss du må ha sli er nok p5n32-e-sli et av de beste valgene med 680i.

Vet ikke om dette kan fixes med bios uppdate.

Tror det kommer et rev2 kort for 680i :ohmy:

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Akkurat kjøpt meg ny ganske fet pc (på papiret iaf). Vannkjølt QX6700, 4GB RAM, SLI 8800 GTX osv osv..

Tenkte jeg bare skulle tipse dere om av 680i hovedkorta er SATANS AVKOM!  :(

Jeg hadde først et EVGA, nå et Abit. Begge lider av masse SATA RAID issues, Abit kortet er i tillegg generelt ustabilt.. (Memtest errors, bluescreens, reboots, diverse henging i windows.)

Vurderer å selge alle delene mine å vente til sommern.  :thumbdown:

Noen som er keen på en ny pc?  :D

7770338[/snapback]

men har du prøv å kjøre de uten raid? kan være det som er feil :)

Lenke til kommentar

Har du fått med deg dette :

http://www.nvidia.com/object/680i_hotfix.html

NVIDIA hotfix NV121906 – Update for SATA Disk Drives

Platform:

NVIDIA nForce® 680i SLI Motherboard "Designed by NVIDIA"

Description:

Some NVIDIA nForce 680i SLI "Designed by NVIDIA" motherboard customers have reported experiencing disconnect or write error issues with SATA disk drives. To address this, NVIDIA has released a BIOS update for the NVIDIA nForce 680i SLI "Designed by NVIDIA" motherboards that eliminates this bug.

NVIDIA strongly recommends that all customers upgrade their motherboards to this new BIOS, regardless of whether or not they have experienced this bug.

This upgrade will preserve all of your current computer settings, and will likely improve your system stability.

Details:

This update is related to SATA disk drives and system instability. System instability is observed in the following ways (not a complete list):

Random application shutdown

Corrupted boot drive

"Blue screen of death"

Corrupt data

This update will improve system stability and prevent future stability issues related to SATA disk drives on those systems requiring this hotfix.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men ja jeg har nok det. Mulig det hjalp for noen men den "fixen" løste difinitivt ikke problemet for men, verken på EVGA eller Abit kortet.

Jeg har ikke prøvd å kjøre uten RAID nei. Jeg er rett og slett ikke interessert i å ha dette kortet om RAID ikke funker. :p

Endret av uberowo
Lenke til kommentar

Vel - siden du har samme problemet med to ulike hovedkort og i tillegg fra ulike produsenter vil jeg tro bluescreeningen din er relatert til noe annet (drivere fra creative , overklokking , mismatch av nvidia sata driver vs raid kontroller driver , påskrudd write back caching , ram , etc).

Mye annet som kan forårsake dette .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Takk for tipset, men ja jeg har nok det. Mulig det hjalp for noen men den "fixen" løste difinitivt ikke problemet for men, verken på EVGA eller Abit kortet.

Jeg har ikke prøvd å kjøre uten RAID nei. Jeg er rett og slett ikke interessert i å ha dette kortet om RAID ikke funker. :p

7772128[/snapback]

Det skjønner jeg veldig godt. Du har vært maks uheldig. Kjøp deg et ASUS P5B deluxe kort i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...