Aleksander-yo Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei! Går andre året på VGS og har engelsk for yrkesfag. Jeg forstår meg veldig godt på språket, og har overhodet ikke noe problem med å kommunisere på engelsk. Det muntlige og uttalen osv mestrer jeg ganske bra mener jeg selv og jeg skjønner så og si alt som står skrevet. Jeg har lest en haug bøker på engelsk, men det er når jeg skal skrive at det går verre. Utrolig enkle feil som vi egentlig skal ha lært fra barneskolen av svikter på en måte når jeg skal sette meg ned å skrive. Det er nesten flaut at en på 17 ikke kan dette på rams =P Da jeg gikk ut av barneskolen og fortsatte på ungdomsskolen satt jo dette nesten perfekt. Men vi har liksom aldri "hatt om dette" i 10. klasse og de to årene jeg har gått på VGS. Det forventes at vi kan det. Derfor har det på en måte slækket litt av og det er ikke bra Dette går jo selvfølgelig ut over karakterene, at det skriftlige ikke er godt nok. Derfor trenger jeg å få engelskskillsa up to date! Er det noen som vet om bøker, nettsider, whatever som kan være til nytte for meg og andre i min situasjon? Evt tips til hvordan jeg kan forbedre språket og ordforrådet innen engelsk? Hilsen meg! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Online ordbøker er et sted å begynne. Bruker de stadig vekk når det er et ord jeg ikke er 100% sikker på. Her er to: Dictionary.com Cambridge Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Har samme problemet selv. Får stort sett 5 og 6 i muntlig engelsk (VK1), og har ganske bra uttale og kommunikasjonsevner. Det jeg sliter med er å skrive engelsk. Dette gjelder forsåvidt også i norsk og spansk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå