matrosen Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei. Har følgende kobling Speedtouch 546i med innebygd router -> 3com a/b/g officeconnect AP -> Linksys Wap 54 G Ap. Leier en leilighet i sokkeletasje. Jeg husverten og naboen ( også i sokkel) bruker trådløst nettverk. (Kabling er ikke aktuelt) Husvert bruker det trødløse nettverket i jobbsammenheng (høyere stilling i statoil) og er defor avhengig av minimun WEP/WPA kryptering på nettet. Får satt opp begge acesspoint i brigemodus... men ikke med kryptering... Har prøvd mye rart som samme ssid og kanal forskjellig ssid og kanal osv... Men over til poenget: 3com accespointet har i det siste blitt brukt alene og alle har vært koblet til det... da har ikke jeg dekning på htpc'n. Den siste uken har 3com acesspointet hengt seg opp veldig ofte med bare timers mellomrom og jeg må opp til husverten og trekke ut strømmen og sette den i igjen... Jobber på nordsjøen og er borte en måned i strekk og er avhengig av at nettet funger 24/7 med to acesspoint i bridgemodus. Hvis jeg kjøper et linksys wap54g acesspoint til (Alternativt en linsys med ddwrt mulighet), vil det da fungere med bridgemodus med sikkerhetsnivå WPA/WEP?? Sorry for lang og rotete post Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 ingen som vet? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 bruker du mye torrent? eller andre typer nedlasting? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 som du sier : Den siste uken har 3com acesspointet hengt seg opp veldig ofte med bare timers mellomrom og jeg må opp til husverten og trekke ut strømmen og sette den i igjen... prøv å oppdater firmwaren på denne siden den faller ut. Og som VikinGz sier, bruker du/dere mye torrent.. det har tendens til å knele routere og ap`s Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Hei. Har oppdartert begge acesspoint til nyeste firmware... Kjører noen torrent no og da men da med begrenset antall koblinger inn/ut... Problemet med 3com acesspointet har skjedd etter at jeg dro på jobb og da er det ingen som kjører torrents eller annen form for massenedlasting..... Det er tilkoblet maks 5 pcer til det trødløse nettverket... Når Routeren henger seg opp er det ingen respons og få... den sender ut ssid men det er ikke mulig og koble seg til. Om man kjører statisk eller dynamisk ip utgjør ingen forskjell... har også fjernet krypering uten at det gjorde forskjell. Har også prøvd factory reeset uten hell... Noen som vet om wap54g -> wap54g > trødløse pceer vil fungere godt med kryptering... Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) opps sorry dobbeltpost.... ustabilt nett her ute på båten Endret 22. januar 2007 av matrosen Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) jau, men uten at jeg skal påstå det 100% så er kan vel ap av forskjellige fabrikant være krangelte. Har leta litt på hw her nå etter en tråd uten å finne den. Men mener at en annen person for litt siden hadde trådløs problemer med 3 com og linksys ap som du har. Endret 22. januar 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå