Gå til innhold

Toll og avgifter på utenlandshandel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-28 23:36, skrev NiceGuy:

Det regnes vel 24 % av beløp over 200 NKR

Men om du kan få dem til å påføre at det er TESTVARE så skal det gå greit


mener du 24% av beløp over 200,- slik at f.eks om min vare koster 250,- så må jeg betale 24% av de 50,-? Eller må jeg betale 24% av hele beløpet?

Lenke til kommentar

Du betaler 24 moms på hele beløpet hvis det er over 200.

 

I tillegg tar posten ca 150 kroner i gebyr for tollbehandling.

 

Vær obs på hvem avsender bruker som ekspeditør/fraktagent (Unngå for all del billig "landtransport" fra England). Hvis de ikke bruker Posten risikerer du også å få et påslag på 300 - 400 kroner i diverse gebyrer. Disse gebyrene er lave (som posten ca 150 kr) med flyfraktselskap som DHL, UPS og FedEx men urimelig høye (300 - 400)med selskap som samarbeider med f.eks NorCargo, Pakketrans eller BB Trans.

 

[ Denne Melding var redigert av: froggyler på 2002-11-29 00:02 ]

Lenke til kommentar

Men når jeg bestiller varer for 16£ og merker av for at jeg bor i Norge, så blir fraktkostnadene automatisk dyrere enn om jeg bodde i England selvfølgelig. Er alt da inkludert av fraktkostnader, eller kommer Postens gebyrer i tillegg?

 

[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-11-28 23:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 23:51, skrev psilocybe:

grrrr. stygge tollvesen.


*HATE INTENST*


 

[*]Politikerene har bestemt reglene

[*]Tollvesenet opprettholder kun disse

[*]Det er Posten som utfører dem (iallefall i denne sammenhengen)

[*]Skyt dem som bør skytes. :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-11-29 00:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 23:53, skrev Kjellis:

Men når jeg bestiller varer for 16£ og merker av for at jeg bor i Norge, så blir fraktkostnadene automatisk dyrere enn om jeg bodde i England selvfølgelig. Er alt da inkludert av fraktkostnader, eller kommer Postens gebyrer i tillegg?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-11-28 23:57 ]</font>


***********

Alt av fraktkostnader er ikke nødvendigvis inkludert da mange Engelske firmaer sender med andre speditører enn Posten til Norge.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-28 23:53, skrev Kjellis:

Men når jeg bestiller varer for 16£ og merker av for at jeg bor i Norge, så blir fraktkostnadene automatisk dyrere enn om jeg bodde i England selvfølgelig. Er alt da inkludert av fraktkostnader, eller kommer Postens gebyrer i tillegg?


 

Fraktkostnadene for firmaet inkluderer selvfølgelig ikke norske særavgifter. Posten skal kun ha penger av deg hvis varen koster mer enn 200NOK eksklusiv frakt.

 

Quote:


Jeg skal kjøpe en del som koster 15£, mens den i butikkene her koster kr.500,-


 

Koster delen 15£ uten frakt, må pundet opp i 13,33 for at du må betale moms og fascistgebyr på pakken.

 

Quote:


Er bare litt usikker på disse avgifter og gebyrer.


 

Du kunne lest de tusen andre trådene som omhandler dette emnet, da. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...