Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problem med tastatur og mus, evt. usb?

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed på data'n for et par dager siden om at usb'en trakk for mye strøm. Etter det sluttet først musa og så tastaturet å fungere. Sjekka hjelp-fila, og et av rådene der var å avinstallere driveren til musa, og så installere denne igjen etter å ha restarta maskina. Prøvde på det, men når jeg kobla i musa igjen, fikk jeg ikke noen beskjed om at "ny maskinvare er funnet". Har heller ikke noe å si om jeg setter inn musa før jeg skrur den på. Har også formatert maskina og installert XP om igjen, uten at det har gjort noen forskjell.

Noe av det som er merkelig, er at den musa og det tastaturet som ikke fungerer på min maskin, fungerer på maskina til samboeren min. Musa lyser ikke engang når jeg kobler den til, mens den fungerer prikkfritt på hennes maskin. En annen mus jeg har prøvd, lyser i 4 av 6 usb-hub'er, men det skjer fremdeles ingenting på skjermen. Webkameraet lyser forøvrig i de portene der musa ikke gjorde det. Lurer på om usb'en da kanskje leverer strøm men ikke informasjon!?

Jeg får tastaturet til samboeren til å fungere på min maskin, men denne går ikke på usb. Har også prøvd å koble begge musene jeg har til "mus-inngangen" i data'n, via en overgang, uten at det har hjulpet. Jeg har kun mus som bruker usb..

Bruker forresten ikke ekstern usb-hub.

Må jeg kjøpe meg nytt hovedkort? For det virker jo ikke som om noen av usb'ene fungerer ordentlig? For jeg ser ikke at det kan være noe annet enn at usb'ene har fått en overladning eller noe sånt. Men nå er det jo vanvittig kjedelig å måtte kjøpe nytt hovedkort pga noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...