Gå til innhold

Kan jeg banke opp "barn" lovlig?

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan selv huske at jeg gjorde dette når jeg var litt yngre. Vi gjorde dette med en veteran, de 1 ukene løp han etter oss, kjefta å skriket. Og dette syntes vi var kjeeeempegøy :p

Etterhvert så ga han blaffen, og brydde seg ikke noe mere. Da sluttet vi for det ble for lite action.

*Barn liker oppmerksomhet* <-- Kommer fra dama mi som studerer barne psykologi på HiA :s

Lenke til kommentar

Husker når jeg var russ. Var en haug med drittunger (som hadde lappen, eller en storebror med lappen) som kjørte forbi med paintballgevær og malte over både oss og bussen. Prøvde først å få tak i de, uten nytte, men det var helvettes morro når stakkarn gav bånn pip over en fartsdump med senka merca til fattern :p "SKRAAAAAP" :D

Eller når bilen til mora hans fikk en saftig bulk i sida som følge av flyvende stein når han kom rundt bussen.

Hardt mot hardt :p

Fra spøk til alvor: Tror nok som mange her at foreldrene er nøkkelen. Om de nekter kan du rett og slett si at du vet hvem det er, og at du vil ta saken videre om snøballkastinga o.l. ikke opphører. I værste fall kan du jo anmelde foreldrene for å ikke ta ansvar for unga. Kanskje litt søkt, men de vil nok ta en alvorsprat med unga. Det burde hjelpe.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Du har to valg.

Ignorer dem - de søker spenning, altså en reaksjon.

Få dem til å tro at du genuint er splitter pine gal og direkte farlig - gå usannsynlig langt for å fange en av dem; jag dem leenge, gjerne med bil o.l. Når du får tak i en av dem truer du med all verdens represalier og grusomheter mens du fillersiter ungen til han begynner å grine, blås det opp, gjør en fantastisk stor greie av det = problem solved. Men desverre er kanskje det toget allerede gått ettersom det allerede er etabler at du ikke er så psycho(?).

Lenke til kommentar
Ei 500W sol med IR scensor så blir det høylys dag før de rekker å kaste noen ting.

Funker veldig prevantivt.

7769630[/snapback]

dette syntes jeg var fint.. men enda finere er det hvis du får tak i et helvettes strobelys og en sirene, og kobler dette til sensoren i stedenfor den vanlige lampa...

ellers så kan du jo også fake et brev fra lensmannen (litt søkt men) eller barneværnet... Ikke si at de er anmeldt eller noe, men at de har blitt observert, og hvis det fortsetter vil det få følger.

ikke bli en gretten kødd, men gjør akkurat det som må til for å få dem til å slutte.

selv har vi fått voksne mennesker til å grine for at vi pælmet snøballer.

vi sluttet da vi traff lensmannen sin sivil-bil på taken med 3-4 baller, og han fikk tak i oss :ph34r:

eller kanskje vi sluttet da mannen i det huset kom ut med spade og slo oss, husker ikke...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

De ringer på. Du åpner ikke døra, men stiller deg rett ved og tar på deg finlandshette og tar balltre i hånda. Andre ring slamrer du opp døra og skriker "Hvorfor i helvete ringer dere så jævlig på døra!?". Ha en veldig kriminell tone. Da ringer de nok ikke på mer. *glise*

Lenke til kommentar

Om du har litt teknisk innsikt, kunne du bygget noe gøy:

Du monterer en IR-sensor ved inngangsdøren, som gir signal til ett relè når den oppfatter noen ved døren din. Relèet styrer en servo, som åpner en ventil til en hageslange, pekende mot drittungene.

Når de da nærmer seg inngangsdøren din, blir de sprayet ned med iskaldt vann. Problemet er bare at det samme vil skje uansett hvem som nærmer seg døren... svigermor inkludert.

Bare et kreativt forslag :D

-Erlend

Lenke til kommentar

Ta noen fine bilder av hodenne dems og photoshop dem litt slik att de blir pinelige. Vis dem så disse nedverdigenne bildenne og tru dem med att dem havner som en bilde serie på youtub om dem ikke gir seg. Du må være proff i photoshop så det ser ekte ut, og det må være noen sikkelig pinelige bilder, ellers hjelper det neppe.

Du kan hyre noen av den litt eldre pøbelgjengen til og gi dem litt pryl. Betal dem med sprit, røyk eller penger. Be dem ta en litten film snutt av prylen som bevis.

Lenke til kommentar
Det har seg slik at et par ganger i uka så kommer det forbi små unger på en 14-15 år, de gjør den artige leken som er å enten ringe på og stikke av, eller kaste snø på ruta for så å stikke av. Starter å bli bekymret for ruta, og lurer på om hvis jeg gjør noe mot de ungene, kan jeg da bli anmeldt? Prøvde å ringe foreldrene, men de er så trangsynt at de ikke kan fatte at det er de.

Jeg husker jo når jeg var 13-14 at det var gøy å ringe på en gang i blant, for så å stikke av, men når de går rundt på hus konstant og gjør dritt, så må vel noe gjøres.

7769304[/snapback]

Åå herregud. Snakk om å tåle lite. Bekymra for ruta? Ringe foreldre?

Greit nok, du virker som en døll fyr, men snakk om å tåle lite..

Lenke til kommentar

Når jeg var liten så håpet vi på at vedkommende skulle komme løpende etter oss.. 14-15 åring har ikke så veldig problemer med å løpe fra en mann i 40 åra (er ikke sikker på hvor gammel emne starter er). Det var fine tider :D adrinalin kick delux

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...