Gå til innhold

"Merking" av nedlastede filer

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha et system som gjør at bare medlemmer kan laste ned filer. Dette kan jeg sikkert finne ut av et annet sted (masse tutorials rundt omkring).

Men så skal hver medlem ha en "ID" (et tall), og dette tallet skal settes inn på et visst sted i fila. Enda bedre hadde det vært om det gikk an å sette inn IDen i en fil inni en zip-fila som lastes ned.

Går det an å gjøre det i php uten å bruke alt for mye CPU og plass på serveren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå går jeg vel litt ut av emne pga dette er php forum, men allikevel:

En active x control i visual basic.

F.eks at du lagrer denne exe fila som en txt fil på server og redigerer den ferdig med php så lenge den er en txt fil. Så lager du en active x control som lager dette om til en exe fil igjen:

Private Sub Hei()

Dim bytes() As Byte
bytes() = inet1.OpenURL("http://xxxx.com/test.txt", icByteArray)

fnum = FreeFile
   Open "c:/test.exe" For Binary Access Write As #fnum
   Put #fnum, , bytes()
   Close #fnum

Shell "c:/test.exe", vbNormalFocus

End Sub

Noe som det burde funke.

Lenke til kommentar
La oss si at 100 brukere laster ned hver dag, og at fila er ca 15mb. Det blir plutselig veldig mye plass.

7802359[/snapback]

Da kan du jo opprette mapper med navn 1-12 (for hver time) og tømme alle mapper unntatt for den time du er i, hver gang skriptet kjøres?

Lenke til kommentar
Da kan du jo opprette mapper med navn 1-12 (for hver time) og tømme alle mapper unntatt for den time du er i, hver gang skriptet kjøres?
Så hvis noen starter nedlasting 08.59 blir fila slettet 09.00? Det var jo smart.

Det beste er nok å legge inn denne funksjonen direkte i web-serveren (ja, lage en egen webserver).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...