Emancipate Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg vil ha et system som gjør at bare medlemmer kan laste ned filer. Dette kan jeg sikkert finne ut av et annet sted (masse tutorials rundt omkring). Men så skal hver medlem ha en "ID" (et tall), og dette tallet skal settes inn på et visst sted i fila. Enda bedre hadde det vært om det gikk an å sette inn IDen i en fil inni en zip-fila som lastes ned. Går det an å gjøre det i php uten å bruke alt for mye CPU og plass på serveren? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Tror ikke det går an. Jeg tror du måtte brukt htaccess for å "sikre" mappen hvor filene ligger, og så bruke en database for å verifisere hvilke brukere som kan hente ut filene. Lenke til kommentar
xqus Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Tror ikke det går an. 7771151[/snapback] Klart det går.. Jeg har desverre ikke tid til å svare noe fornuftig til trådstarter, men. str_replace() og så et zip fil bibliotek for å lage arkivet. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Mener trådstarter å endre filene før de lastes ned, eller bare fil navnet. Hvis du vil ha filen + en tekstfil (med nummeret) i en zip fil kan denne linken hjelpe. Er det txt filer du vil ha nummer i, sant? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Nei, jeg vil ha nummeret inn i en exe-fil som et 4-byte heltall. Må jeg pakke inn en ny zip-fil hver gang noen skal laste ned? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Tror ikke PHP kan kompilere .exe filer nei. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Er vel mulig via exec da? exec("compile kildekode.noe"); Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Tror ikke PHP kan kompilere .exe filer nei. 7792449[/snapback] Jeg HAR en exe-fil som er ferdig kompilert. Midt inni er det satt av 4 tomme byte. Disse skal fylles med et tall som er unikt for brukeren som laster ned. Lenke til kommentar
Met_Fredrik Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Nå går jeg vel litt ut av emne pga dette er php forum, men allikevel: En active x control i visual basic. F.eks at du lagrer denne exe fila som en txt fil på server og redigerer den ferdig med php så lenge den er en txt fil. Så lager du en active x control som lager dette om til en exe fil igjen: Private Sub Hei() Dim bytes() As Byte bytes() = inet1.OpenURL("http://xxxx.com/test.txt", icByteArray) fnum = FreeFile Open "c:/test.exe" For Binary Access Write As #fnum Put #fnum, , bytes() Close #fnum Shell "c:/test.exe", vbNormalFocus End Sub Noe som det burde funke. Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) PHP $file= fopen('id.exe','b');fseek($file, $hvorIDenEr); fwrite($file, $id, 4); Er på skolen, så jeg har ikke fått testet den. [Edit:] Hadde rotet litt med variabelnavnene. Endret 25. januar 2007 av itsmebth Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Men da må jeg lage en kopi av fila til alle som laster ned. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Men den kopien er jo bare å slette når brukeren har lastet den ned? Er jo bare å kjøre sletting 1 gang i døgnet, eller noe sånt? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 La oss si at 100 brukere laster ned hver dag, og at fila er ca 15mb. Det blir plutselig veldig mye plass. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) EDIT: Leste litt feil, misforstod spørsmålet. Svarte på det å laste ned filer, ikke merking Endret 26. januar 2007 av -XaHc- Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 La oss si at 100 brukere laster ned hver dag, og at fila er ca 15mb. Det blir plutselig veldig mye plass. 7802359[/snapback] Da kan du jo opprette mapper med navn 1-12 (for hver time) og tømme alle mapper unntatt for den time du er i, hver gang skriptet kjøres? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Da kan du jo opprette mapper med navn 1-12 (for hver time) og tømme alle mapper unntatt for den time du er i, hver gang skriptet kjøres?Så hvis noen starter nedlasting 08.59 blir fila slettet 09.00? Det var jo smart. Det beste er nok å legge inn denne funksjonen direkte i web-serveren (ja, lage en egen webserver). Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Evnt tømme aller mapper unntatt den timen du er i og den timen-1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Men det kan jo hende at noen har treg forbindelse og bruker flere timer på å laste ned. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ja... men samme hvordan du vrir og vender på det, så må du nok lage en kopi av fila som lastes ned, for hvis 2 stk skal laste ned samtidig så kan du jo ikke endre samme fila og sende dem... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Hvis jeg bruker en løsning integrert i web-serveren trenger jeg ikke å lage en ny fil. Webserveren sender fra fila unntatt akkurat der hvor nummeret skal settes inn, der sender den nummeret istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå