Gå til innhold

Qualified Ram VS Overklokking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke si noe sikkert, men jeg har ihvertfall fått inntrykk av at dette ikke er så viktig. Har satt sammen mange gode datamaskiner i min tid, både beregnet for og ikke beregnet for overclocking, som ikke har fulgt noen liste fra noen av de forskjellige leverandørene...

Lenke til kommentar

Hvis man ser i produsentens hefte over ramkompabilitet er den som regel utdatert og ganske snever,ser du på hk produsentens hjemmeside er det som regel et par til som er nevnt,men ingen info om overklokkingsram. Det tror jeg ingen produsenter lister opp.

Skal du ha ram som funker for akoratt det så er det vel bare å følge med på hva folk faktisk bruker,enkelt og greit.

Og følger du ekstra nøye med ser du også at produsentens spesifikasjoner ikke alltid er til å stole på.

Da tenker jeg på Ex. PC5300 ram som med letthet kan klokkes til PC8500 og mer :cool: ....noen typer,ikke all PC5300 kan klokkes så mye,veldig få faktisk.

Men går du for god PC6400 med lav cas ex. 4-4-4-12 er du nok sikra at det holder godt for overklokking av en E6600.

Så mitt råd er Ta produsentenes spec med en klype salt,og heller se på forumer ol. på hva de virkelig presterer. Men minstespec til produsentene er som regel riktig.

Tenk også på at 2 forskjellige rambrikker ikke vil klokke helt likt og kan også oppføre seg litt forskjellig i forhold til hvilken plattform (nVidia/Intel) de blir brukt på.

Skal ikke være enkelt sjø :D

Lenke til kommentar

Takker og bukker for responsen på mitt uvitende spørsmål :D

Var nok litt for kjapp med bestillingen av Ram brikker, disse går nå i retur, her skal det.........................

OVERKLOKKES :thumbup:

Kjekt med barne og familiedepartementet

Du har fjorten dager ubetinget angrerett :tease:

Hvet ikke helt hva jeg skal men har har bestilt Corsair Dominator Twin 2x6400 2048Mb 6400C4D Cas Latency 4-4-4-12

Har snust litt på ekstrem kjøling, sikkert kjempe gøy :) Men virker litt tungvint for meg, dumt det der med kjøling og kondens. Snuser litt på en kjøling jeg tror jeg skal få til å fungere, må jo komme under romtemperatur :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...