Gå til innhold

trenger Hjelp med vannkjøling er litt nooob:/

Anbefalte innlegg

hmm... Jeg har i en tid ønsket meg vannkjøling og for et par dager siden bestemte jeg meg for å kjøpe https://prisguiden.no/product.php?productId=44308 ...

Jeg hadde tenkt og kanskje overklokke litt, siden jeg har lest på et par tester rundt på nettet og funnet ut at denne skal kunne få cpu'en ned i rundt 20-23c..

Nå har jeg montert vannkjølingen og kanke si jeg er fornøyd.

Den holdte cpu'en rundt 30c på fullt turtall på viftene og nesten 40c når viftene var slådd av, og dette uten overklokk(ikke under load) + at softwaren som kom med viste at vannet er rundt 25-30c hele tiden..

Så overklokket jeg min amd64 3500+ fra 2.2 til 2.57Mhz og mitt Powercolour ati 1900gt

fra 594Mhz til 720Mhz på minnet og Gpu'en fra 574Mhz til 650Mhz og når jeg var i windows så var cpu'en nesten 40grader på 30% turtall på viftene, og skjermkorte 50c..

Og dette uten tukling med strømmen osv... er litt noob på overklokkings siden. :cry:

Jeg lurer på om noen andre har erfaring med vannkjøling og har litt peiling på hvor varm systemet skal være med vannkjøling sånn ca. og om dette er normalt? kan jeg ha gjort noe feil her eller? er dette grei klokk? :hmm: er litt noob som sagt, men er ivrig å lære og takker for alle gode svar ;)

post-89325-1169395208_thumb.jpg

post-89325-1169395215_thumb.jpg

post-89325-1169395266_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...