Gå til innhold

Defekt CD-ROM, kjøpe ny

ZoRaC

Anbefalte innlegg

CD-ROMen i min Dell Inspirion 2200 ser ut til å ha tatt kvelden og jeg skulle hatt en ny.

Dell har CD-brenner til 850+MVA og frakt og DVD-brenner til 1250+MVA og frakt, altså litt dyrt! :thumbdown:

Men, på PSdata.no kom jeg over denne:

http://www.psdata.no/ps.asp?it=114312&pdm=extspec :thumbup:

Er det slik at alle CD-rom i bærbare maskiner er av samme størrelse (fysisk), slik at jeg kan bruke den?

Kan seff. ta ut den jeg har og måle, men er lettere å spørre her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vanligvis er det ingen problem, på noen maskiner sitter cd/dvd i et kabinett som deretter er festet til resten av pcen. har byttet på dell inspiron 500m, 6400, hp 6310, diverse acers, "tundra" osv uten problemer. det eneste som ofte ikke blir "originalt" er skuffdøra, som f.eks på inspiron 500m er bueformet. bryr du deg ikke om utseende, skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

De fleste bærbare bruker en slik en som du linker til ja. at "skuffdøra" (bezel på engelsk, vet ikke en god oversettelse på det til norsk) ikke er lik er ikke noe problem, vanligvis går det an å skru av den som står på den gamle.

Noen få bærbare (vet ikke om andre enn enkelte Thinkpad-modeller) har optiske enheter som er tynnere enn standarden. Tviler på at det gjelder din, dell-maskiner jeg har vært borti har i hvertfall standarden.

Lenke til kommentar

Vet at Sony har noen av sine "Deafault" som Master, det kan være ett problem på enkelte som har en kanal og HD er master fra før, men det er jo mulig å sette disken som slave "jumper som på 3 1/2" bare litt mindre. Bezel er "Pyntekant" ++plastikk ramme osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...