Gå til innhold

Skal lære meg keyboard, tips

Speik

Anbefalte innlegg

Har vært borti en god del musikkteori fra før av, kan å lese noter, vet hvor de forskjellige tonene er på ett keyboard osv. Men saken er at jeg har aldri liksom spilt noe særlig, og vil lære meg dette. Jeg vil drive med egenlæring, ikke gå til en pianolærer. Har tenkt litt på piano på kulturskolen, men har ikke bestemt meg. Trenger noen bøker evt. "teach yourself"-kurs. Jeg vil spille keyboard, ikke piano, bare så det er sagt.

Hvor skal jeg begynne? Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vært borti en god del musikkteori fra før av, kan å lese noter, vet hvor de forskjellige tonene er på ett keyboard osv. Men saken er at jeg har aldri liksom spilt noe særlig, og vil lære meg dette. Jeg vil drive med egenlæring, ikke gå til en pianolærer. Har tenkt litt på piano på kulturskolen, men har ikke bestemt meg. Trenger noen bøker evt. "teach yourself"-kurs. Jeg vil spille keyboard, ikke piano, bare så det er sagt.

Hvor skal jeg begynne? Tips?

7768803[/snapback]

Skjønner ikke helt hva du mener med at du ikke vil spille piano, men ok... Hvordan musikk liker du?

Lenke til kommentar

Det var det jeg tippet, men tror nok ikke du kan begynne rett på Dream Theater soloene... Du burde lære deg litt mer grunnleggene først, og da må du regne med å spille annen type musikk. Du kan jo eventuelt lære deg hvor akkordene ligger og spille dem ved siden av musikken du hører på, eller hvis du tenker på å spille i et band, kan du jo gjøre det samme....

Enkelt og høres bra ut, men personlig anbefaler jeg å spille allt mulig slik at du lærer deg å bevege fingrene riktig osv. :)

Lenke til kommentar

Dersom du liker rock/metal finner du veldig mye GuitarPro filer med keyboard i. Jeg er helt fersk og føler dette er et godt hjelpemiddel.

Du er kanskje kjent med programmet fra før?

Ellers finnes det jo "sheet music" med de forskjellige artistene, ihvertfall de som er på størrelse med DT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...