Rockagirl Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Favoritt språket mitt er vel latinsk, det er bare et helt utrolig språk og helt nydelig å høre på. Ellers så elsker jeg fransk(spesielt på hotte gutter, utrolig sexy og høre på), australsk-engelsk og italiensk. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Liker Norsk, Amerikansk-engelsk Liker ikke Tysk! Selv om jeg har det på skolen Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Tysk er uten tvil mitt favorittspråk! Har flyttet til Østerrike nå, og holder på å lære tysk helt flytende ved siden av jobben som flyger... Språket er kanskje litt vanskelig å lære, men veldig logisk bygd opp... ikke så mange unntak fra reglene - synes jeg. Anbefaler alle å lære tysk, det gir deg mange valg! Lenke til kommentar
Thend Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det er satan så mange unntak fra reglene, men ellers er jeg enig med deg. Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) He he, joda.. i begynnelsen syntes jeg at det kanskje var litt fortvilet at læreren alltid sa: "Så slik er den regelen, men så har vi unntakene". Men når man prater nesten språket daglig ellers, så "glemmer" man at unntakene er unntakene, he he. Men til alle dere ungdommer: Jeg vet at spansk er det "kuleste" språket (har jeg selv hørt), men hvis dere satser på å bli i Norge - lær tysk! Det er nevnt mange steder, men jeg nevner det likevel. Norge og Tyskland sammarbeider om mye, og du kan faktisk stille mye sterkere i en jobb med gode tyskkunnskaper! Ellers er Tyskland og Østerrike to vanvittig flotte land som har tysk som offentlig språk, og du kan lett flytte ned til landene permanent eller midlertidig. Sveits kan også nevnes, men det landet er... ehm.. skal vi si dyrt? Vel, muligheten er der Ha en knakanas fin helg! Endret 2. september 2007 av freq_flyer Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Tysk er alt annet enn et pent språk. Det er alt for kaldt, presist, kyniskt og strengt. Arabisk er alt for aggressivt. Italiensk derimot er vakkert, det har sjel, varme og følelser. «Jeg snakker spansk med Gud, fransk med herrene, italiensk med damene og tysk med hesten min». Kong Karl V av det tysk-romerske rike. Jeg synes det er j*vlig godt beskrevet. Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Det er jo nettopp det som gjør at jeg misliker slike språk. Rådgiver sa til meg en gang: "Fransk er ikke et språk, det er en følelse". For min del handler språk først og fremst om system og regler, uttalelse av ord og tonefall kommer langt etter. Vedkommende kan forresten swahili, et språk han tydelig har lagt sin elsk på. Grammatikkreglene i tysk blir barnehage i forhold, visstnok. Edit: Space er sløv i dag. Endret 3. september 2007 av Koffert Lenke til kommentar
data-smurf Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Mange forskjellige meninger her Spennende. Kule språk: Boku wa eto, daisuki nihongo, eh so desu ne Som dere kan se så liker jeg da japansk mest av alt Grunnen er vel fordi språket både høres kult ut, og det er ganske lett å lære seg å snakket språket. + at det også er et business språk. "ok" språk: Engelsk er helt greit å hørte på, og lett å snakke. Norsk er vel sånn "ok" det også, men det er ikke noe spesielt pent språk Språk jeg ikke liker: Jeg liker ikke fransk, utalen er "brrr", men det er et språk hvor man kan umm, "utdype" sine meninger når det kommer til kjærlighet, har jeg fått et inntrykk av Dansk, helt ærlig høres det ut som de har satt noe i halsen det er ganske likt norsk skriftelig, men langt ifra når det kommer til utalen, rett og slett er ufyselig språk. Ja det var vel de språkene jeg kunne komme på å si noe om her på sparket Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg synes egentlig alt av språk er fascinerende, men om noen hadde satt en kniv mot strupen min og krevd at jeg nevnte noen språk jeg likte, og noen jeg ikke satt pris på, så hadde det blitt litt som så: Språk jeg setter pris på: Svensk, spesielt på damer. Dernest er det morsomt at selv mennesker som meg som ikke har en eneste svenske i familien, eller svenske venner, kan snakke greit nok svensk. For svenskene forstår jo knapt norsk. Islandsk. Fordi det høres urmenneskelige (et ord jeg nettopp fant på) ut. Og fordi at islendingene er så himla sta, og simpelthen nekter å benytte lånord Latin. Det høres bare så esoterisk ut. Tysk. Deilig aggressivt språk. Russisk. Det høres bare spesielt ut. Spesielt når russerne blir engasjerte, noe jeg har fått høre mye av ettersom det er mange russere som er innom kjøkkenet vårt. Ungarsk. Deilig grimt. Språk jeg kunne klart meg uten: Fransk. Beklager. Jeg klarer ikke sette pris på det. Selv ikke når damer snakker det. Mandarin. Det går en del kinesere her på skolen, og jeg klarer overhodet ikke sette pris på språket når de snakker det. Synges det, er det derimot råtøft. Japansk. Sikkert mest fordi at det er så mange blodfans av anime som liker språket. Pluss at i mange tilfeller høres japansk sang ut som det er fremført av folk som Inger Hagerup beskrev med følgende ord: "De med litt mindre håndbagasje enn oss andre". Det var de jeg kom på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Tysk er pent, men naboene i vest med tresko høres verre ut... Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Fransk er pent, men ikke når de snakker fort og høres agressive ut. Det er herlig komplisert og sensuelt. Jeg har også en ting for gutter som snakker britisk, spesielt da fra områdene rundt London. Det er rett og slett steike sexy. Islansk er også et pent språk, de har mange pene lyder og høres, som Onkel Kompost sa, urmennesklige ut. Ellers har jeg også en liten ting for spansk. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Favorittspråk: Norsk Engelsk Spansk Italiensk (er ikke så god i de to siste) Språk jeg misliker: Tysk Russisk Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Favorittspråk:Norsk Engelsk Spansk Italiensk (er ikke så god i de to siste) Språk jeg misliker: Tysk Russisk 9609732[/snapback] Faktisk helt enig Men det er fordi jeg bruker mye engelsk hele tiden, er norsk med en dråpe spanske gener og italienerne prater bare kult Skal selv ha en vingård i Italia når jeg blir gammel. Der skal jeg leve mine siste år dødrukken og italiensktalende... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Spansk er italiensk med talefeil, og man blir skikkelig lei av italiensk i lengden... Liker heller ikke slaviske språk, men jeg digger islandsk og færøysk Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Synes tysk er veldig bra, husker at jeg digget språket på ungdomsskolen og videregående, det er veldig logisk oppbygd som en nevnte her litt lenger oppe. Noen synes det høres litt hardt ut- men det er faktisk en av grunnene til at jeg liker tysk så godt. Husker da jeg skulle lære fransk på videregående, og uttalen på alle ordene skulle være så flytende og lett- likte ikke det, det virker så tilgjort, på en måte. Latin er et språk jeg kunne tenke meg å lære, pga, medisinstudiet får jeg lært noen gloser. Mitt favorittuttrykk på latin er: carpe diem Lenke til kommentar
thadon Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 "Kule språk": Tysk og russisk (spesielt russisk) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg liker English English og amerikans whitethrash-dialekt Er growlsk et språk? Liker ikke tysk og ungarsk Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Synes Russisk og Mandarin er ordentlig kult. Har tre i klassen som snakker russisk, så skal prøve å lære meg litt! Håper jeg lærer meg det! Fortrekker britisk-engelsk fram for amrikansk-engelsk... Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Britisk engelsk høres finere ut enn amerikansk engelsk, det eneste problemet er at jeg føler at britisk-engelsk noen ganger høres så tilgjort ut- og personen som snakker det høres falsk snill ut/falsk ordentlig ut. Personlig liker jeg tysk- er et genialt språk med hensyn til oppbygning og struktur. Lenke til kommentar
viewty Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Engelsk tror jeg blir mitt favorittspråk... Endret 18. november 2007 av viewty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå