Gå til innhold

Ditt favorittspråk - La oss diskutere

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hørt noen tyskere som snakket "kjefte"-aktig. Jeg ble godt kjent med en del tyskere i Praha, alle var 17-18 år, men de snakket som om de var åtte, og var relativt lavmælte. Jobber sammen med et par tyskere på et gartneri, og de har sinnsykt lyse stemmer, og er veldig lavmælte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert mange som tenker: tysk = Hitler = kjeftete.

8399121[/snapback]

Hitler var fra Østerrike og hadde en slik dialekt. I Østerrike og Bayern snakker folket kanksje litt "kjefte"-aktig...

8399355[/snapback]

Folk som sier tysk er et stygt nazi-språk pga Hitler er latterlige.

Lenke til kommentar

Språk jeg liker:

Latin- et nydelig språk

Spansk- Blir alltid i så godt humør når jeg hører det. Det virker så "rundt" og "mildt"

Dansk- Vet ikke helt hvorfor, bare liker det (kan ha noe med å gjøre at halve familien er dansk :p )

Engelsk- På mange måter veldig enkelt, men samtidig kan det være veldig avansert.

Språk jeg virkelig misliker

Tysk- Et "hardt" språk som gir dårlige minner (smågal tysklærer :p )

Fransk- Klinger dårlig i mine ører, men er litt avhengig av hvem som prater. Med en gang jeg hører fransk så tenker jeg på små menn med stripete genser, alpelue og dårlig hygiene.

Lenke til kommentar
Språk jeg liker:

Latin- et nydelig språk

Spansk- Blir alltid i så godt humør når jeg hører det. Det virker så "rundt" og "mildt"

Dansk- Vet ikke helt hvorfor, bare liker det (kan ha noe med å gjøre at halve familien er dansk :p )

Engelsk- På mange måter veldig enkelt, men samtidig kan det være veldig avansert.

Språk jeg virkelig misliker

Tysk- Et "hardt" språk som gir dårlige minner (smågal tysklærer :p )

Fransk- Klinger dårlig i mine ører, men er litt avhengig av hvem som prater. Med en gang jeg hører fransk så tenker jeg på små menn med stripete genser, alpelue og dårlig hygiene.

8404651[/snapback]

Både fransk og spansk bygger jo på latin og har nokså lik klang og oppbygging, så jeg kan ikke forstå hvorfor du misliker fransk, men liker de andre. Mulig du har dårlige erfaringer med fransk, men det høres utrolig bra ut med skikkelig uttale. Dessuten så er det herlig når damer snakker skikkelig fransk :love:

Lenke til kommentar
Både fransk og spansk bygger jo på latin og har nokså lik klang og oppbygging, så jeg kan ikke forstå hvorfor du misliker fransk, men liker de andre. Mulig du har dårlige erfaringer med fransk, men det høres utrolig bra ut med skikkelig uttale. Dessuten så er det herlig når damer snakker skikkelig fransk  :love:

8406036[/snapback]

Enig at fransk kan høres veldig bra ut hvis en deilig dame prater det, det var derfor jeg skrev at det var litt avhengig av situasjonen. Grunnen til at jeg misliker fransk så sterkt er rett og slett at jeg har veldig dårlige erfaringer med franskemenn. Jeg er ser ut som "drømmemannen" til Hitler (blondt hår, blå øyne etc etc) og blir derfor alltid tatt for en tysker når jeg er i frankrike, og blir da behandlet der etter (masse spydigheter). Jeg vet godt at det finnes hyggelig franskmenn, men mitt syn på fransk som språk blir litt farget av mine erfaringer. :)

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar

Forstår godt at du har fordommer mot fransk hvis du har hatt dårlige erfaringer, men selv om franskmenn kan være litt arrogante er de som regel veldig hyggelige, om ikke noe sære. At du har dårlige erfaringer er jo trist, men som en liten oppmuntring så legger jeg ved en video med vakker fransk som kan oppmuntre :)Video

Lenke til kommentar

Fransk kan være kjempefint, og kjempestygt. Det er jo et ganske "hakkete" språk synes jeg, men allikevel flyter det så godt når noen som kan snakke det snakker. Dessuten liker jeg også spansk og italiensk. Latin er også nydelig.

Finsk er et annet språk jeg liker godt. Vet ikke helt hvorfor. Det meste av engelsk språk er pent, men ikke amerikansk. Det er rett og slett stygt.

Lenke til kommentar

Liker:

Japansk (er bare fett o.O sikkert pga anime)

Engelsk (er ikke så begeistret for US-uttale)

Svensk (vakkert <3)

Tysk (logisk oppbygd selv om det er så sykt mange regler >_>)

Midt på treet:

Norsk (enkelte ord høres bare idiotiske ut)

Finsk (er litt trollsk :p fett språk egentlig)

Fransk (kan være fint til tider)

Russisk

Liker ikke:

Dansk (gawd. kartoffel i halsen:D)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Språk jeg liker:

Norsk (Stavangersk/Bergensk på damer :love: ), spansk (Men bare den spanske dialekten fra Venezuela...det snakker jeg), Islandsk (Elsker lyden og synes det er så kult at språket er veldig likt på norrønt), finsk (utrooolig vakkert språk) og russisk.

Språk jeg hater:

Dansk (Det er ikke et språk, det er en lyd :p), Fransk og Afrikaans.

Endret av Vitharr
Lenke til kommentar

Siterer meg selv fra den andre tråden ( :p ):

Pene: Australsk-engelsk, skotsk-engelsk, irsk-engelsk, tysk(sveitsisk dialekt særlig), russisk(og flere andre øst-europeiske språk).

Mindre pene: Fransk, spansk, amerikansk-engelsk, norsk, svensk, dansk.

Edit: Kommafeil i språkspalten skal vi ikke ha.

Endret av Koffert
Lenke til kommentar

Norsk er greit det, selv om det er litt vanskelig å uttrykke noen tanker. Sære grammatikkregler er no dritt også.

Liker japansk. Sikkert på grunn av overeksponering med anime/manga D;

Engelsk er supert.

Tysk er rawr. Litt kjedelig språk da.

Svensk er <3<3<3

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...