darling Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Eg tykkjer nederlandsk, islandsk, dansk, færøysk og finsk er fantastisk tøft å høyre på! Å kalle dei vakre er vel å ta litt hardt i, men dei er skil seg litt ut, og det liker eg Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Liker de språkene man forstår og kan snakke med, som i mitt tilfelle er norsk, engelsk og islandsk. Misliker egentlig ingen språk, selv om det litt gøy å fleipe litt med noen rare språk en gang i blant. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Nederlandsk og Italiensk har jeg alltid vært facinert av. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Favoritt: American-english. Liker: Italiensk, svensk, tysk. Ikke liker: Nederlandsk, sveitsisk-tysk, dansk. Gode: Japansk, standard british-english. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Irsk er det vakreste språket i verden. Egentlig alle de Celtiske språkene. Endret 1. april 2007 av Goz Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg har alltid likt kinesisk, fordi det bare er et kult språk å høre på. Ellers så liker jeg engelsk godt, og fransk, selv om det er vanskelig Jeg er IKKE spes glad i tysk. Tyskere høres ut som de kjefter omtrent uansett hva de sier. Dansk er heller ikke av favorittene, men det finnes verre. Men den absolutte favoritten min russisk. Kult å høre på, morsomt å prøve å lese og det er gøy å kunne gå bort til folk og si smasnjiegov(elns, værtfall det kokken på båten jeg har sommerjobb sa, sånn ca) og de ser ut som spørsmålstegn Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Elsker norrønt og islandsk. Nydelig språk. Det er liksom så rent og nordisk. Endret 14. april 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 English, because it's so simple. Lenke til kommentar
Eirik_1990 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg har alltid vært fascinert av Latin, fordi det er grunnlaget for mange moderne språk, russisk er og blir stilig, mens skikkelig britisk er bare herlig....det er bare så rent og klassisk. Kombiner det med litt tørr humor og jeg må trekke på smilebåndene. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Elsker norrønt og islandsk. Nydelig språk. Det er liksom så rent og nordisk. 8385369[/snapback] Og på en god andreplass kommer norsk (nynorsk). Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Digger: -Sognamaol -Førdiansk -Japansk(Ser mye på anime ) Hater: -kinesisk(ja, jeg hører forsjel på kinesisk og japansk) -Oslo dialekt(den sossete versjonen) -Arabisk(spesielt den "harh" lyden) Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Elsker norrønt og islandsk. Nydelig språk. Det er liksom så rent og nordisk. 8385369[/snapback] Og på en god andreplass kommer norsk (nynorsk). 8385722[/snapback] Ja, det gjer den. Nynorsken er jo egentleg det einaste som e igjen av det norske "sprog", og det må støttast. Dessverre er eg ikkje så aktiv i bruken av nynorsk, men eg håpar på å bruke det litt meir. Norsk til det norske folk! Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Liker: Svensk Britisk+irsk Spansk Kinesisk Nederlandsk Misliker: Amerikansk Italiensk Fransk Dansk Russisk Endret 15. april 2007 av Drillo Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 English, because it's so simple. 8385374[/snapback] Haha. Engelsk simpelt? Hadde jeg vært i et nasjonalromantisk humør, så ville jeg sagt at norrønt eller islandsk er mitt favorittspråk. Det er jeg ikke, så det blir nok ikke det. Litt kjedelig med språk som er så nært opptil morsmålet. Språk jeg kunne tenkt meg å lære: En eller annen variant av samisk Tyrkisk Japansk Russisk Arabisk Kinesisk Baskisk Og sikkert mange andre jeg ikke kommer på for øyeblikket. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Liker: Svensk - liker det rett og slett bare Tysk - greit muntlig. det er all teorien som evt ødelegger Dansk - imponerende å høre at de klarer å snakke slik Spansk - pent. kan litt Engelsk - liker noen av dialektene Liker ikke: Fransk - missliker den nasale måten å snakke på Irsk - forferdelig Arabisk - enig i det som ble skrevet tidligere om "hars" lyder elns.. Russisk - ikke noe særlig fint Hm... Kommer ikke på mer. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg for min del har allerede skrevet at jeg liker russisk, men jeg kom til å tenkte på at engelsk har fasinert meg mer og mer i det siste. Det er litt spesielt å tenke på at engelsk har blitt så internasjonalt iløpet av det 20. århundret. Uten at jeg er sikker på det så liker jeg å tro at det har noe med den engelske koloniseringen å gjøre. Det hadde forsåvidt vært fint om man kunne begrunne hvorfor man liker / missliker enkelte språk. Det gir litt lite mening med tråden når folk bare lister opp språk de liker og ikke liker. Det blir litt sånn; Bruker X liker engelsk, japans, kinesisk og latin. Alt man tenker er "jaha". Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det hadde forsåvidt vært fint om man kunne begrunne hvorfor man liker / missliker enkelte språk. Det gir litt lite mening med tråden når folk bare lister opp språk de liker og ikke liker. Det blir litt sånn; Bruker X liker engelsk, japans, kinesisk og latin. Alt man tenker er "jaha". 8391242[/snapback] Kanskje du skal stå frem som et godt eksempel? Jeg kan forsåvidt begrunne hvorfor jeg synes baskisk høres spennende ut. Det er et isolert språk, det vil si at ingen har klart å få det til å passe inn i noen språkfamilie. Ingen vet om noe språk, eksisterende eller utdødd, som er i slekt med baskisk. I tillegg er det et ergativ-absolutt språk. Ganske forskjellig fra andre språk jeg kan noe særlig om. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Tysk, spansk, svensk, japansk og til dels fransk er språk jeg liker godt. Engelsk er helt greit, men avhenger helt av hvem som snakker det... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Det hadde forsåvidt vært fint om man kunne begrunne hvorfor man liker / missliker enkelte språk. Det gir litt lite mening med tråden når folk bare lister opp språk de liker og ikke liker. Det blir litt sånn; Bruker X liker engelsk, japans, kinesisk og latin. Alt man tenker er "jaha". 8391242[/snapback] Kanskje du skal stå frem som et godt eksempel? Jeg kan forsåvidt begrunne hvorfor jeg synes baskisk høres spennende ut. Det er et isolert språk, det vil si at ingen har klart å få det til å passe inn i noen språkfamilie. Ingen vet om noe språk, eksisterende eller utdødd, som er i slekt med baskisk. Mener du at jeg ikke går som et godt eksempel? Baskisk var jo intresant med tanke på at det er et isolert språk, men for å være ærlig så har jeg aldri hørt om språket før, så jeg må finne ut litt om det. Lenke til kommentar
Clemence Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Mitt favorittspråk er definitivt fransk. Hmm...hvorfor? Jeg elsker måten de snakker på, og synes det er veldig flott å høre på. Mye spennende grammatikk. Og så liker jeg den særegheten at det er mange bokstaver i et ord som sløyfes. Har fransk B på videregående. Har egentlig kun ett år igjen, men tror jeg velger å fordype meg i det i vg3. Andre språk som jeg liker er spansk, italiensk, svensk og kinesisk. Skotsk og walisisk synes jeg er artig å høre på. Jeg elsker språk generelt, men er det et språk jeg ikke liker så er det tysk. Det har ganske enkelt med at jeg ikke liker hvordan de snakker. Høres ut som de kjefter hele tiden, som en skrev lengre oppe i tråden. Tysken de snakker i Østerike er derimot akseptabel. Synes de snakker på en mer behagelig og myk måte. Endret 16. april 2007 av Clemence Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå