Gå til innhold

fjerntstyrt strøm av\på

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det lett og koble opp, og få til og funke?

forslag til hva jeg skal bruke for og få gnist?

hvis jeg bare kobler endene sammen så blir vel bare knist der den kobles sammen (i bryteren)?

blir det noe gnist når en sikring går?

Endret av just_me
Lenke til kommentar
er det lett og koble opp, og få til og funke?

forslag til hva jeg skal bruke for og få gnist?

hvis jeg bare kobler endene sammen så blir vel bare knist der den kobles sammen (i bryteren)?

blir det noe gnist når en sikring går?

7768886[/snapback]

du kan alltids prøve med en glødetråd, de får jo dugelig temperatur. Jeg tør å påstå at denne meteoden er ok om du skal tenne en lunte da...jeg skal ikke si meg 100 % sikker på denne metoden, det er bare en teori jeg har tenkt ut.

Inne i en sikring er det en tråd som brenner opp når det går for stor strøm igjennom den, i en automatikring er det to metaller som skiller seg fra hverandre når det går for stor strøm igjennom.

Lenke til kommentar
home made bombs
Da får du finne deg ett annet forum å spørre om hjelp på. Stenges med bakgrunn i "Brann- og eksplosjonsvernloven", med tilhørende "Forskrift om håndtering av eksplosjonsfarlig stoff" som bl.a sier:

§ 2-9. Bruk av pyrotekniske artikler og gjenstander

Pyrotekniske artikler og gjenstander skal brukes til det formål de er bestemt for og i samsvar med den bruksanvisning som skal følge varen.

§ 6-1. Tillatelse til tilvirking

Den som vil tilvirke eksplosiv vare må ha tillatelse fra sentral tilsynsmyndighet.

Siden du ikke vet hvordan du skal få til en gnist for å tenne kruttet, kan du umulig ha fått innhentet tillatelse i henhold til § 6-1.

REF: http://www.dsb.no/dynaweb/dbelover/belmedf...heet=dynaweb.wv

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...