Riona Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Hei. Jeg vurderer å kjøpe meg westen digital 500 gb jeg kan egentlig ikke noe om firewire men har hørt at det er mye raskere enn usb, så jeg vil kjøpe en firewire kabel. Er det noe man tenke på? Jeg skal handle fra amentio. Jeg har også et videokamera som jeg vil bruke firewire til. Kan jeg bruke firewire til den? Kan man bruke samme kabelen? Endret 21. januar 2007 av Riona Lenke til kommentar
Ano1234 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei. Jeg vurderer å kjøpe meg westen digital 500 gb jeg kan egentlig ikke noe om firewire men har hørt at det er mye raskere enn usb så jeg vil kjøpe en firewire kabel. Er det noe man tenke på? Jeg skal handle fra amentio. Jeg har også et videokamera som jeg vil bruke firewire til. Kan jeg bruke firewire til den? Kan man bruke samme kabelen? 7768568[/snapback] Hvis du kjøper en harddisk med usb 2.0 er den raskere en firewire. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Du kan kikke litt her før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
Riona Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 åja, kanskje jeg likså godt kjøper en uten firewire da. Men på hardware sin anbefaling av harddisker skriver de: Til tross for at USB 2.0 har en høyere teoretisk overføringshastighet enn FireWire 400, viser det seg ofte at FireWire-grensesnittet er mer effektivt. hvilke erfaringer har dere gjort dere? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hvis hastighet er viktig, så er det ingenting som slår eSATA. Dette grensesnittet tilbyr like rask overføring som å ha disken internt, på en SATA-port. Eksempel: Denne + Denne Det følger med en brakett til montering bak i pcen. Denne har en SATA-kabel som du kobler til en ledig SATA-port internt. Lenke til kommentar
Riona Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 men jeg har jo laptop Lenke til kommentar
godal Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 har du mac vil normalt firewire være raskest, med pc ofte usb 2.0 esata er raskest uansett, kan brukes med pcmcia eller expresscard. Lenke til kommentar
Riona Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 ok. kanskje jeg kjøper denne da. Hva tror dere om den? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Som godal sier, er det ikke et problem at du har laptop. Man får eSATA-kort til både PCMCIA og ExpressCard. Hvis det er hastighet du primært er ute etter, bør du gå for en slik løsning. Det er også mange som har hatt problemer med at filallokeringstabellen blir korrupt ved bruk av USB, og til en viss grad FW. Som i praksis betyr mye styr for å få dataene tilbake. SATA er tryggere i så måte. Hvis du er flink ellers med å ta backup er ikke det så viktig. En annen sterk fordel ved å kjøpe disk og kabinett hver for seg, er lengre garanti. Den må du regne med å få bruk for en gang. Endret 21. januar 2007 av KAS Lenke til kommentar
Riona Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 ok, men hvis jeg blir å kjøpe wd 500 gb. kan noen vise meg hvilken kabel/ledning fra Amentio som jeg må kjøpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå