torhu Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg har et Abit KT7-RAID-hovedkort, og lurer på å få meg en raskere prosessor så lenge det kanskje ennå går an å få tak i dem. Nå har jeg en Duron 600. Den raskeste som støttes skal være Athlon 1.4 (Thunderbird?) med frakoplede L1-broer. Men et søk i hardware.no´s prisguide finner ikke en eneste én av disse. Noen som vet hvor de kan skaffes? Kan jeg eventuelt bruke en nyere prosessor på en eller annen måte? Kan vel sikkert prøve på bruktmaked.no også... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Du skal kunne bruke Athlon XP, men får et problem med at du må reboote PC'n en gang når du slår den på, før den vil gå vidre. I tillegg vil det stå "unknown CPU" under oppstarten, men det er vel ikke så viktig siden det ellers vil fungere. Siden du har KT133 chipsett så er du begrenset til 100MHz FSB (eller ca 110 MHz overklokket.) Så du bør bestille en av dr tregeste XP'ene (f.eks XP1700+) og sette multiplieren så høyt det går an. F.eks: 12,5x110MHz = 1375MHz (det kan være vanskeligere å få høyere multiplier enn 12,5) Lenke til kommentar
torhu Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 Så det som står på Abits FAQ-sider er ikke helt sant, altså? Der står det at kun KT7A fra v1.3 støtter Athlon XP. Tror FSBen går mye høyere enn 100 i hvertfall, 155 eller noe sånt... Kommer sikkert an på BIOS-versjonen. Men må jeg da altså reboote hver eneste gang skrur på maskinen? Litt vel upraktisk kanskje :smile: Lenke til kommentar
Tim Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 DEtte har jeg tatt opp før. Søk på forfatter "Tim" Og så innlegg, så legger du på orene fks: Brikkesett, XP eller noe. Vi hadde en lang diskusjon på dette, og fant ut at det hovedkoret IKKE støtter XP cpu. Så du er nødt til å kjøpe en brukt Athlon CPU. JEg kjøpte meg en 1-2ghz Athlon, klarte ikke å få trak i en 100mhz fsb 1.4. Lenke til kommentar
josh Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Kjører en Athlon 1333 på et identisk hovedkort... Får bare 13x100 da selvsagt, men maskinen går som en klokke den, og ytelsen er helt ok! hehe... Underklokke den mao. Lenke til kommentar
post Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Hvis du tar et google søk så vil du finne att flere kjører dette HK med AMD XP (a). Noen har problemer, for andre virker det helt ok. Men hvis du lurer på om dette HKet støtter AMD XP så er svaret nei. Men det kan virke. :smile: Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 jeg hadde selv et kt7 og jeg hater det. Elendig shipsett. Byttet til et nytt epox kort og nå går det an å kjøre med usb og div, uten at maskinen skal låse seg annen hver time. mitt råd til deg er xp 1600 og et billig hk og ram. ddr ram er sinnsykt mye bedre synes jeg. såklart, hvis du ikke har råd så må du jo bare leve med det. men jeg har oppgradert og argrer ikke. Lenke til kommentar
normal Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 hvis du kjøper deg en athlon 1,33 (som de fleste butikkene har, de har ikke 1.4 men det er identiske prosessorer så og si) vil du kunne få mye bedre ytelse. har selv hatt denne løsningen, min bror har den maskinen nå. han kjører den på 108x13 (13 e rmax) = 1404. Du klarer nok høyere buss enn det og. han kjører den med et gf2pro. før hadde jeg gf4 kortet mitt i den. god ytelse, bare sørg for å ha noe skikkelig ram så du kan kloke og tweake max (kt7 er veldig bra på memtweak) for min del har jeg mosel sdram og den takler¨så og si det du ber den om, ekstrem kvalitet Lenke til kommentar
torhu Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 For å gjøre dette helt klart for meg selv: Når nettbutikkene, som f.eks. komplett.no, skriver at en athlon har 266MHz FSB, er dette altså 133MHz "DDR" - og en Thunderbird 1,33 kan fint brukes på KT7, bare nedklokket til en FSb på 100MHz (eller 108 etc.)? Fint hvis en eller annen bare skriver JAJAJA hvis dette stemmer , eller DUMDUMDUM hvis ikke. Isteden for å skjelle meg ut for at jeg ikke gidder å sjekke dette selv. Vil bare være helt sikker før jeg åpner lommeboka, vettu! :wink: Lenke til kommentar
aaad Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg var også på jakt etter en Tbird 1.4/200FSB til mitt gamle MSI K7T pro2 HK. Håpløst å få fatt i! Jeg fikk så vite at det skulle være mulig å kjøre den med tilsvarende 266FSB prosessor, eller kanskje også en XP. Nå venter jeg i spenning på en Tbird 1,4/266 som jeg har kjøpt via QXL Danmark. NB! Jeg var i kontakt med en som ikke helt kunne bestemme seg om han ville selge sin Tbird 1.4/266 i forrige uke. Send en mail og hør med han! (Han har/hadde annonse her på hardware.no) Adresse: [email protected] (Tbird-eier) Lenke til kommentar
aaad Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Forresten! Den annonserte prisen var 450 kroner. Kjekt å vite! Lenke til kommentar
normal Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 23 kroner til så slipper du frakt fra danmark og kan hente hvis du bori bergen http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=106251&name= Lenke til kommentar
aaad Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Det koster det halve med post fra Danmark til Norge, enn innenriks her på berget! Ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå