alban Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Hei, har kjøpt meg et Radeon X1650 skjermkort til min maskin. Er litt usikker på de forskjellige spesifikasjonene her, etter det jeg kan se så skriver HP at det er maks strømforbruk på 300w på denne maskinen. Men betyr det at jeg har bare 300w strømforsyning tro? Så ser jeg at produsenten til mitt nye kort anbefaler 350w eller mer… og da ble jeg litt usikker på hva jeg gjør. Bør jeg skifte strømforsyning for å benytte det nye kortet mitt? Evt hvordan finner jeg ut type strømforsyning jeg trenger? Finnes jo et hav der ute. Noen som har forslag/meninger og eller fakta å dele med meg? Takk. Endret 21. januar 2007 av alban Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 har du prøvd skjermkortet i maskinen? gjør det først du, så ser du fort om du trenger ny psu eller ikke. Lenke til kommentar
alban Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Nei, har ikke testet det enda. Redd psu'en kanskje kunne ta skade av det. (?) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Det er litt tap i alle strømforsyninger , når HP skriver maks forbruk på 300W, bli avgitt effekt ca. 80% (250W?). Når du åpner kabinettet, kan det være en lapp på PSU (strømforsyninga) som oppgir hvor mange Ampere de ulike "kursene" kan levere, kan +12V levere ca. 10A er ny PSU "påkrevd" kan neppe kjøre spill/ 3DMark test uten "krasj", men som skrive før, kan alltids prøve dagens...PSU'en tar ikke skade av overlast, men de delene som er tilkobla kan få problemer når spenningene fra PSU synker langt under referansespenningene (3.3V, 5.0V og 12V). Lenke til kommentar
alban Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Ok, takk for info. Følgende står på lappen på Psu: Output 300w max. -12v 0.8A +12v 18A +5 vaux 2A +5 25A +3.3v 18 A Dette betyr vel at den leverer 18A på 12V, så da skader det kanskje ikke å teste kortet i maskinen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå