Gå til innhold

Krigsfilmer fra ca. 1000 f.kr til middelalderen


Kramstogen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
ser her, mye filmer å se på

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=+middelalderen

7768415[/snapback]

 

Jeg freste gjennom linken og trodde ikke at mine bønner skulle bli hørt, men heldigvis:

Den aller beste og med ekstremt god middelalderstemning har fremdeles ikke blitt nevnt. The Name of the Rose.

 

Filmen er knall og boken er eksellent :thumbup:

 

Den todelte serien om Elisabeth som gikk på NRK for et par uker siden var stor.

Lenke til kommentar

 

Jeg freste gjennom linken og trodde ikke at mine bønner skulle bli hørt, men heldigvis:

Den aller beste og med ekstremt god middelalderstemning har fremdeles ikke blitt nevnt. The Name of the Rose.

 

Filmen er knall og boken er eksellent :thumbup:

 

 

 

Rart, så gjennom den tråden 3 - 4 ganger, men ser ikke det du refererer til :dontgetit:

 

Har noen link til "The name of the Rose", er litt usikker her

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg freste gjennom linken og trodde ikke at mine bønner skulle bli hørt, men heldigvis:

Den aller beste og med ekstremt god middelalderstemning har fremdeles ikke blitt nevnt. The Name of the Rose.

 

Filmen er knall og boken er eksellent :thumbup:

 

 

 

Rart, så gjennom den tråden 3 - 4 ganger, men ser ikke det du refererer til :dontgetit:

 

Har noen link til "The name of the Rose", er litt usikker her

7771670[/snapback]

 

Pussig at du ikke fant posten, uannsett her er litt info:

 

The Name of the Rose, a novel by Umberto Eco, is a murder mystery set in an Italian monastery in the year 1327. First published in Italian in 1980 under the title Il nome della rosa, it appeared in 1983 in an English translation by William Weaver.

 

 

Link til Wikiartikkel

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
han levde vel ca. 300 år før år 0 ja.

8046869[/snapback]

 

Nettopp - og LOTR har jo ingen ting fast å hente fra noen virkelighetens tid. :p

Inspirasjonskildene til LOTR er mer fra litt før vikingtiden, selve vikingtiden, og senere i middelalderen - pluss ren og skjær fantasi, selvsagt. :)

8046881[/snapback]

 

vel tolkien sa at han satt lotr til en tid ca. 6000år før hans tid. og at når alvene og slik stakk av kom vil til tiden for menneske og at vi lever i 6 eraen i loter tid.

 

men inspirasjonen henta han fra div kulturer som har levd i forskjellige perioder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...