safags Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Hører det er mange som vil lære noen kortkunster Her er en som er: Superenkel, kjempebra og fantastisk : Bruk en helt vanlig kortstokk. La "offeret" ditt stokke. Deretter overtar du stokken. Du leter igjennom kortstokken og legger 2 stk kort ned på bordet (med baksiden opp). Disse kortene er kløver 9 og spar 6. Samtidig som du leter frem disse kortene sørger du for å legge spar 9 og kløver 6 på toppen og i bunnen av bunken. Deretter snur du de to kortene som du la ut på bordet slik at tilskueren kan se dem. Du ber ham om å huske kortene. Deretter skal han stikke kortene inn i stokken. Når det er gjort, "retter du opp kortstokken" slik at det ikke er noen "merker". Du ber deretter tilskueren å tenke hardt på de to kortene som han la inn i bunken. Hold stokken med en hånd og kast stokken ned på bordet. Dersom du holder riktig vil du sitte igjen med topp og bunnkortet, og på grunn av likheten tror tilskueren at dette er de kortene han puttet inn i stokken. sketsy da! kan hende det er noen smartinger som tar den:P men ellers feet Lenke til kommentar
truls1994 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Til å være en tråd om korttriks var det mange som sa de kunne noe, uten å forklare hvordan det ble gjort Forklaring! (eg vil også lære ) <{POST_SNAPBACK}> Lære. Jeg kan godt lære deg hvis du sier hva du trenger hjelp til :} den kan jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Så vis den da! Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Dubblelift? Kan du det så kan du imponere mange med, det har jeg gjordt skal jeg si deg! =D Like gøy hver gang! Feks: Du tar 3 kort og løfter de 2 øverste som om det var bare det øverste og det ser ut som det bare er ett kort. Og viser det til folkene som ser på, så legger du de på toppen igjen også ber du noen andre snu det øverste kortet som selfølgelig ikke er det samme som du viste første gang =D. Kaste kort er også veldig gøy.. =P Lenke til kommentar
LeChiffre Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg har lyst til å lære å shuffle med kortene. Sånn som ofte dealerne gjør ved et pokerbord; de har stokken i hendene og legger kortene lynraskt i en halvsirkel for deretter samle dem sammen igjen. noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Har nettopp sett Morten Ramm sniffe seg frem til kort på vgtv. Noen som har peiling på hvordan han gjør dette. http://atvs.vg.no/player/?id=19661 Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Noen som har tips om hvor man får kjøpt en bra kortstokk til å trylle med. Som ikke splitter opp endene på kortene når man stokker de. Vet ikke hva de profesjonelle bruker. Reine plastkort er vel ofte litt for tynne og glatte å ha med å gjøre... Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Har nettopp sett Morten Ramm sniffe seg frem til kort på vgtv. Noen som har peiling på hvordan han gjør dette. http://atvs.vg.no/player/?id=19661 Jeg ser også på Morten Ramm sine korttriks, nye hver dag. Om det er noen som kan forklare de så er jeg også interessert. http://atvs.vg.no/?category_id=46 Der finnes alle. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg er også interessert i å finne ut morten ramm's korttriks Skjønner litt av cameltoe tror jeg, men resten har jeg ikke peiling på... Endret 28. november 2008 av Larsemão Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kan du forklare hvordan han utfører det? Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Han får de til å velge et kort ifra kortstokken, ber de putte det inn i bunken igjen, og ved stokkingen så vet han hvor kortet ligger (jeg vet ikke hvordan han får til akkurat den biten), også deler han opp i 3 bunker. 2 av bunkene tar han vekk, og i den siste bunken ligger kortet nederst. Når han da plasserer kortene inn i hånda hennes og slår, så er det alltid det nederste kortet som er igjen. Hvordan han vet hvor kortet er under stokkingen, og hva han gjør hvis personen velger at han skal fjerne den bunken som kortet er i, det vet ikke jeg. Om noen vet det, så forklar det! Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Da mener jeg at du ikke skjønner korttrikset gitt... Var en veldig vag beskrivelse :!: Endret 28. november 2008 av larsevenes Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Såg nettopp igjennom den siste han gjorde(si stopp), må si det var et ekstremt dårlig triks. Ellers bruker han jo samme "stokke teknik" i alle triksene sine virker det som. Noen ganger kan man ikke engang kalle det stokking. Lenke til kommentar
Larsemão Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Da mener jeg at du ikke skjønner korttrikset gitt... Var en veldig vag beskrivelse :!: sa jo at jeg ikke skjønte hele trikset, men jeg skjønner det siste, og det er sikkert mange som ikke forstår hvordan han klarer og slå frem til det riktige kortet. toeblast: kan du forklare, hvis du har funnet løsningen? Endret 28. november 2008 av Larsemão Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 toeblast: kan du forklare, hvis du har funnet løsningen? Nå, om jeg har funnet løsningen kan jeg vel ikke si med sikkerhet. Men i det han sier hun skal si stopp så sier hun stopp. Det blir en slags trigger effekt og han vet jo selvsagt hvor kortet ligger og vet når han skal be henne om å si stopp. Hadde han bedt henne om å si stop føre han begynte å legge opp kort, da hadde jeg blitt imponert. Når det gjelder stokkingen så er det vanskelig å se hva teknikk han bruker. Lenke til kommentar
MrHansen Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Har alltid elsket korttriks! Men siden jeg ganske klumsete når det kommer til fingerferdigheter har jeg vanligvis bare tatt meg bryet å lære de matematiske. Men jeg brukte litt tid på å lære en fra youtube, så her er resultatet av ca en times øving! Når man først forstår hvordan det skal gjøres så tar det bare tid å få det inn i fingrene. Endret 29. november 2008 av MrHansen Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hvordan, Mrhansen? Du holder 2 kort med baksidene mot hverandre. Så når du knipser så bare bytter kortene plass. Du ser også at fingrene hans har forskjellig posisjonering når trikset er fullført. Lenke til kommentar
MrHansen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hvordan, Mrhansen? Du holder 2 kort med baksidene mot hverandre. Så når du knipser så bare bytter kortene plass. Du ser også at fingrene hans har forskjellig posisjonering når trikset er fullført. Nesten. De bytter ikke plass, men det fremste kortet blir liggende vannrett bak det andre kortet, holder det oppe med langefingeren og tommelen. Ser ganske åpenlyst fra siden eller bakfra, men veldig vanskelig å se fra fremsiden... Men man kan se det på mitt første forsøk på filmen hvis du ser godt etter. Lenke til kommentar
iRik Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hvordan, Mrhansen? Du holder 2 kort med baksidene mot hverandre. Så når du knipser så bare bytter kortene plass. Du ser også at fingrene hans har forskjellig posisjonering når trikset er fullført. Nesten. De bytter ikke plass, men det fremste kortet blir liggende vannrett bak det andre kortet, holder det oppe med langefingeren og tommelen. Ser ganske åpenlyst fra siden eller bakfra, men veldig vanskelig å se fra fremsiden... Men man kan se det på mitt første forsøk på filmen hvis du ser godt etter. Skjønte ikke Kan du kanskje legge ut en link til videoen? (Altså den der du lærte trikset) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå