TSP Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 En Doge på 21 år, og excommunicated. Yay 7840880[/snapback] Shit! Du kommer til å spille lenge. Bah, bare på grunn av at jeg fikk drept han etterkommern min den gang. Jeg angrer, nå er vel spillet nesten ferdig når du slutter, dermed får cun spille avslutningen og jeg blir den eneste som ikke får spille to ganger. Men, men er jo bare å håpe på at vi ikke klarer oppdraget innen turn 225 slik at vi må spille lenger For vi må jo spille til vi har klart hovedoppdraget hvertfall syns nå jeg @Dark Archon: Når du kaller meg en bedre spiller er alt tilgitt Neida, jeg kan forstå, men jeg mener jeg så ganske tydelig selv at det var mange polske der. Har et bilde faktisk hvor det står. Og jeg tror ikke du ville tjent mer på å ta Thorn enn Breslau, annet enn kortere vei. Men men skal ikke dvele mer med det, gjort er gjort. Men litt annen kritikk, hvilke tropper disbandet du? Men igjen, var det korstoget noe du fikk eller noe jeg ikke fikk med meg? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 En Doge på 21 år, og excommunicated. Yay 7840880[/snapback] @Dark Archon: Når du kaller meg en bedre spiller er alt tilgitt Neida, jeg kan forstå, men jeg mener jeg så ganske tydelig selv at det var mange polske der. Har et bilde faktisk hvor det står. Og jeg tror ikke du ville tjent mer på å ta Thorn enn Breslau, annet enn kortere vei. Men men skal ikke dvele mer med det, gjort er gjort. Men litt annen kritikk, hvilke tropper disbandet du? Men igjen, var det korstoget noe du fikk eller noe jeg ikke fikk med meg? 7840990[/snapback] Jeg tror jeg fikk korstoget i først turn, husker ikke helt nøyaktig dog Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Liten statusrapport når jeg skal påpegynne turn 3: HÆLVETTE! Sofia ble beleiret av en full stack mongolere. Jeg hadde flyttet all garnison ut fordi ingen av prestene mine rundt Konstantinopel så noen hærer. Et korstog var jo også på vei, med England, Frankrike og HRE underveis. Bern ble beleiret av Frankrike. Denne hæren var liten og stusselig, men kanskje stor nok til å bryte gjennom forsvaret. Tør ikke sende forsterkninger fra Staufen, da 2 fulle franske stacks tusler rundt i området. Jeg tror jeg må forlate Dijon når beleiringen av den slutter. Sacke, rømme. Ajaccio ble beleiret av en full portugisisk stack. Bare å glemme å ta igjen denne provinsen på en del år. Portugal ble forresten excommunicated. Såh...Bologna under beleiring av en helt full Papal State-stack. Paven på 61 bør helst dø ganske fort. Edit: Vi har forresten ikke tatt Thorn, vi har tatt Vilnius. Endret 31. januar 2007 av DurinVIII Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Høres ut som en spennende utfordring! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Vilnius tok jo jeg under min regjeringstid. Thorn ville jeg ikke angripe, men det var den Dark Archon prøvde seg på, men ble stanset av Polen som hadde mye større styrker. Jeg skal forresten se om jeg ikke kan fikse en liten sammenligning over hvem som har klart seg best Vil forøvrig anbefale deg at du for all del ikke gir opp Thessalonica, Bucharest og Vilnius mot øst, mister vi de, mister vi fotfeste. Sende flere soldater om nødvendig. (Når jeg tenker meg om er det kanskje det samme hvem av byene/festningene, Lasi, Bran og Bucharest vi mister, så lenge vi ikke mister alle.) Hvordan står det til med økonomien? Hadde tenkt å foreslå at du kunne bestikke paven, men vi er kanskje ikke riktig så rike enda... Se forresten det positive i at Ajaccio ble angrepet det viser jo at AI er blitt bedre på å bruke båter i 1.1 Endret 31. januar 2007 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Perfect_being Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hehe morsom lesing gutta ;P er underholdene faktisk! stå på! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Mulig å få en liten oppdatering på situasjonen DurinVIII? Hadde vært fint om du kunne være ferdig innen i morgen kveld hvertfall, så nestemann kan holde på i neste uke. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Jess, skal prøve å bli ferdig til i morgen. Litt RL de siste dagene Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Fint, men hvordan går det? Går oppryddingsarbeidet etter meg og Dark Archon noe særlig bra? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Okei, liten oppsummering av de latterlig få turene jeg har fått spilt etter forrige rapport: Paven opphevet beleiringen av Bologna. Paven døde neste turn, og den nye paven ble, med vår og Sicilias støte, engelsk. Så nå er forholdet til pavestaten perfekt. Jeg ga også Dijon til Pavestaten etter at jeg sacket byen og solgte alle bygninger. Frankrike må ha fått noe annet å gjøre, da de trakk alle sine styrker ut fra mine landområder. I nord har jeg tatt Breslau, og en stor hær er på vei for å ta over Praha og Nürnberg, som begge er svakt forsvarte. HRE har kun én hær igjen i dette området. Magdeburg kan de få beholde så lenge, i håp om at Danmark holder seg unna da. Planlegger også å ta Caffa, som er rebelsk, og Kiev, som er polsk ganske snart. Såh, til de litt mindre gledelige nyhetene. Iraklion har gjort opprør. Jeg skal sende den tidligere garnisonen opp til fastlandet for å prøve å slå tilbake den mongolske invasjonen. Jupp, invasjon. Sofia falt som et korthus i stiv kuling, og Thessalonika er under beleiring. Garnisonen og den beleirende hæren er på ca. sammme størrelse, men mine soldater som hovedsaklig er militia-folk vil nok få en stri tørn med de mongolske soldatene. Menmen, under forsvar har man jo en latterlig stor fordel. Jeg trenger korstoghærene som er på vei til Konstantinopel, og jeg trenger dem NÅ. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Så har vi flere eller færre regioner enn når jeg avsluttet? Jaja, du prøver å gjøre ditt beste høres det ut som, selv om jeg ikke helt liker at du gir opp så mange plasser Håper du kan bli ferdig i morgen og kommer med en spennende rapport i løpet av neste uke. Hvor gammel er fyren din? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 Han er vel rundt 30 nå, tipper jeg. Har vel for øyeblikket 1 mindre en når jeg startet. Kommer ann på om Iraklion gjorde opprør i min tid eller ikke. Opprøret der har gått meg hus fordi. Portugal belerier fortsatt Ajaccio, av en eller annen grunn. De kunne ha valsa inn for lenge siden. Mister garantert den i en periode, med mindre de stikker, noe de neppe vil gjøre. Har en hær sånn halvveis stablet på beina, som jeg tenker jeg kommer til å bruke til å ta tilbake Ajaccio, samt gjøre ende på det miserable livet til milaneserne i Cagliari. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Long story short: I f00ked up. Inkvisitører sux. Venice___Gamer_no2.zip Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Long story short: I f00ked up. Inkvisitører sux. Venice___Gamer_no2.zip 7876963[/snapback] Long story coming soon, eh? cun er nestemann, han har reddet oss før, gjør det igjen, vi stoler på deg cun! Er mulig jeg tar meg en titt på lagringen selv, men spørs om jeg gidder Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Long story short: I f00ked up. Inkvisitører sux. Venice___Gamer_no2.zip 7876963[/snapback] Long story coming soon, eh? cun er nestemann, han har reddet oss før, gjør det igjen, vi stoler på deg cun! Er mulig jeg tar meg en titt på lagringen selv, men spørs om jeg gidder 7877158[/snapback] Det er vel ikke mer å vente fra deg Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg får svelge ned pizzaen og sette i gang etterpå. Blir spennende å se hva som har skjedd siden sist. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Er mest spent på økonomien selv, var jo ganske falleferdig når jeg forlot den. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Økonomien går greit for tida. Ikke det helt store, men. På vestfronten har den nye dogen buttplugga franskmennene og tatt en borg, det ser ut til å gå bra der På nordfronten er en tysk-romersk by under belering. Ved siden av byen står imperiets siste store hær, men de skal ikke bli noe problem. Ser ut til å bli en stabil front. Nordøstfronten er litt mer usikker. Så enorme avstander å ta seg av. Vilnius har blitt tatt av en russisk nisse, men han skal snart bli beleiret av nordøstfrontens Grand Army. Ser ut til å ha kontroll over fronten der. Østfronten er det verste. Mongolene, de faggotene, er passe imba og uhorvelig mange. I tillegg kommer de rett mot oss! En Grand Army og tilhørende Support fra Bran ble slått grundig (mest pga spillets begrensning når det kommer til hvor mange enheter du kan ha med under din kontroll). Mine stakkars soldater måtte vente før de fikk lov til å komme inn... i mongolenes slakt. Urettferdig og litt av et vanvittig nederlag. Men Bran og omegn er sikret av nok en Grand Army. I tillegg har vi en Grand Army nede ved Thessalonika klar for å gå løs på horden, men vi venter på nok en Grand Army fra Korint og Ragusa. Uff, blir litt av en krig, det her. Lenke til kommentar
koronag Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Dette høres dritgøy ut! Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Venezia under Doge Dionisio I Turn 141 tar Doge Dionisio over den Veneziske republikken. Han har mye å leve opp til, en hel masse galskap og vannvidd. Det sies at Helgenen Poluccia etterlot seg et brev til Dionisio. Dette brevet inneholdt stort sett profane bemerkelser, bortsett fra en endeløs messing om hvordan han gjenoppbygde økonomien i republikken. Noe som i og for seg sant. Dog kunne han spart seg for å infisere de fleste byene i riket med pest. Trøbbel på grensene Like etter at Dionisio tiltro som Doge, fikk vi mange nye fiender. Sofia falt som et korthus i stiv kuling Dette så helt klart mest alvorlig ut. Vi får håpe at paven på 61 år snart legger inn årene. På Kreta gjorde befolkningen opprør, og kastet vår hær ut av byen. Iraklion erklærte seg nå som en selvstendig stat. Dionisio trakk hæren tilbake til fastlandet, og lot det bysantinske riket få gjøre av med opprørerne. Vi kan komme tilbake senere. Det første slaget i Dionisios herskertid foregikk utenfor Dijon, hvor Poluccia i sin tid beordret en liten styrke under Kaptein Guido å beleire byen Vårt kavaleri slakter franske riddere til fots. Guidos menn har en hard dag med plyndring foran seg i morgen. På godfot med Pavestaten Etter å ha plyndret Dijon får Kaptein Guido beskjed om å trekke seg ut av byen og overlate den i Pavestatens hender. Deretter beveger han seg sørover mot Marseille, men etter å ha sett de franske styrkene i området trekker han den reduserte hæren tilbake til Bern for å bistå i forsvaret av grensen mot Frankrike. Etter å ha gitt Dijon til Pavestaten, er forholdet nå igjen veldig godt. Da paven noen år senere dør, blir en ny Pave valgt, med hjelp fra våre mange kardinaler. Vi er igjen pavens yndling. Slaget om Breslau Etter Poluccias mislykkede forsøk på å ta Thorn fra polakkene, hadde lite skjedd på nordfronten. Dette gjorde Dionisio noe med, og beordret en hær ledet av Baiamonte Deodato til å angripe den Hellige Romerske byen Breslau. Vår hær er klart sterkere Tyske riddere faller for våre stridshammere Vi tvinger den tyske prinsen Jonas til å sloss mot våre spydmenn ... ... og slik ender det Portugal gjorde på denne tiden flere forsøk på å innta Ajaccio, men takket være press fra Paven inntok de aldri byen, og de ba snart om en våpenhvile. Forsvaret av Thessaloniki De mektige Mongolene fortsatte sine felttog inn i våre land. Med en stor styrke beleiret de Thessaloniki. Dette hadde Dionisio heldigvis forutsett, og byen hadde gjennom flere år bygd forsvarsverk, og forsterket garnisonen. Likevel ville slaget være vanskelig. En manndomsprøve av de sjeldne Menn er vel så bra som stein. Den mongolske generalen var både tapper og dyktig i strid. Et stort tap for krigsherrene fra øst. En stor seier, men det er nok ikke siste gang det blir strid ved disse murene. Slaget om Nürnberg Ikke lenge etter at Dionisio ble Doge, sendte han en hær ledet av Benintendi Selvo mot Nürnberg. Denne hæren nådde nå fram til byen. Takket være en av være dyktige spioner klarte vi å åpne portene, og siden Benintendi var kjent med den kunsten det er å kjempe slag om natten, angrep han i ly av mørket, og på den måten kunne det Hellige Romerske rikets hær i nærheten ikke komme den svake garnisonen til hjelp. Hard kjemping i byens plaza. Ikke lenger etter faller byen i våre hender. Korstoget mot Konstantinopel var fortsatt i gang, og flere hærer fra europeiske stormakter var i området, noe som helt klart hjalp oss. Dessverre var alle forsøk på å innta byen forgjeves, men det tvang i det minste mongolene til å trekke flere hærer tilbake til byen. Krig mot Sicilia Våre allierte gjennom mange år viste nå at de ikke var stort mer en forræderiske svin. De blokkerte vår havn i Ajaccio, vi svarte med å blokkere landbroen mellom Sicilia og fastladet. Det andre slaget om Thessaloniki Nå etablerte teologenes laug sitt hovedkvarter i Thessaloniki. Folket her måtte i sannhet være sterke i troen, for byen ble igjen beleiret av en stor mongolsk hær. Heller ikke dette ser ut til å bli et lett slag, trass i at garnisonen nå består av flere trenede soldater. Våre spyd slår mongolske hester Ny, heroisk innsats av våre menn. Forsvaret av Bucuresti Etter motgangen utenfor Thessaloniki prøvde mongolene seg litt lenger nord. Men også i Bucuresti var det vi som hadde krigsgudene på vår side. Vi har et bedre utgangspunkt enn det vi har hatt i Thessaloniki. Enda en mongolsk hær har blitt knust lik bølger mot stein. En stor hær fra Ragusa, som inneholdt blant annet flere regimenter av vårt nye, albanske kavaleri, gjorde opprør idet de entret land tilhørende mongolene. Forsvaret av Budapest Nå kunne det virke som om mongolene endelig begynte å vise tegn til svakhet. De sendte en hær mot Budapest, men denne besto ikke av hardbarkede veteraner fra øst, tvert imot besto den av leiesoldater og geriljatropper rekruttert i Europa. Dette var et slag som hele tiden så ut til å gå i vår favør. Hoppla! Dette er hva som skjer om våre folk går ned, og deres folk går opp. Det må kraftigere lut til enn svake leiesoldater for å innta våre byer. Doge Dionisios siste år På vei fra Firenze til Milano blir Dionisio anholdt av en inkvisitor. Hans nærmeste medhjelpere ble sendt bort, og ingen vet de pinsler han opplevde før han til slutt fant friheten, bundet fast til en stake. Hans adoptivsønn Zonta ble frarøvet sin Doge, og han svor at Roma før eller senere skulle betale. Endret 8. februar 2007 av DurinVIII Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå