Avean Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Vurderer å sette mine 2 Raptor disker i Raid 0 når Vista kommer. Tingen er at forrige gang jeg kjørte det så opplevde jeg blåskjerm og en god del uforklarlige feil underveis, dette skyldes Raid oppsettet da alt fungerte fint uten å kjøre Raid på de diskene. Noen sa til meg at de integrerte raid kontrollerne er bare bajs, men er det virkelig sånn at de er så dårlig at man opplever feil ? Eller kan det skyldes noe annet ? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 største problemet...og eneste grunn til at jeg ikke kjører raid på mine disker er at dersom hovedkortet går til helvete så ryker arrayen også. og da sliterr man en smule. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Ja eller at ene disken ryker da, da forsvinner jo all dataen også. Men tenkte å bruke de 2 raptor diskene jeg har primært som System og spilldisk da det er de to tingene som krever hurtigst prosessering uansett. Og om jeg mister de så er det ikke krise, all viktig data har jeg på andre disker uansett. Windows kan jeg reinstallere, samme kan jeg gjøre med Spilldisken. Men jeg tør ikke å sette opp raid lenger da jeg fikk problemer med det sist. Windows kræsjet og alt mulig, det er noe jeg egentlig ikke har opplevd på flere år. Fatter ikke hvorfor det skjedde, tenkte det kunne ha noe med kontrollerne å gjøre, vet ikke. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Vurderer å sette mine 2 Raptor disker i Raid 0 når Vista kommer.Tingen er at forrige gang jeg kjørte det så opplevde jeg blåskjerm og en god del uforklarlige feil underveis, dette skyldes Raid oppsettet da alt fungerte fint uten å kjøre Raid på de diskene. Noen sa til meg at de integrerte raid kontrollerne er bare bajs, men er det virkelig sånn at de er så dårlig at man opplever feil ? Eller kan det skyldes noe annet ? 7767830[/snapback] Har kjørt raid både med onboardkontroller og dedikerte kontrollere, og aldri opplevd problemer. Nyere HK med nyere kontrollere har faktisk grei ytelse ogå. Du behøver ikke være redd for å prøve. Ikke legg ting du ikke kan miste på et raid0 da. Vanskelig å gjennskape data hvis noe skulle kræsje. Heldigvis svært sjelden det skjer da. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Er bare det at jeg ikke fatter hvorfor jeg fikk problemer sist med Raidet mitt. Tvert jeg kvittet meg med raidet og kjørte de to diskene som normalt var det ingen feil overhodet. Fikk plutselig blåskjerm og kræsj når jeg hadde raidet. Hadde ellevill performance i starten men så opplevde jeg problem. Fatter ikke hva det skyldtes. Jobber med å feilsøke slike ting gjør meg litt usikker å begynne å sette opp raid igjen når jeg ikke vet hva som forårsaket de feilene. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Er bare det at jeg ikke fatter hvorfor jeg fikk problemer sist med Raidet mitt. Tvert jeg kvittet meg med raidet og kjørte de to diskene som normalt var det ingen feil overhodet. Fikk plutselig blåskjerm og kræsj når jeg hadde raidet. Hadde ellevill performance i starten men så opplevde jeg problem. Fatter ikke hva det skyldtes. Jobber med å feilsøke slike ting gjør meg litt usikker å begynne å sette opp raid igjen når jeg ikke vet hva som forårsaket de feilene. 7789819[/snapback] Feil drivere eller feil på kontrolleren er vel de beste alternativene. Men det er vanskelig å si. Ikke enkelt å konstantere at det er kontrolleren det er feil på uten at man har utstyr og teknikker til å feilsøke med. Men hvis du har skiftet ut utstyr, så er det ikke noe i veien for å prøve på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå