Gå til innhold

klokke en AMD Athlon Xp 2600+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Finnes 3 forskjellige typer 2600+ så er det bare for DEG å finne ut HVILKEN kjerne DU har.. dette kan du helt enkelt gjøre ved å laste ned CPU Z der står alt om CPUen din.

Ser ut til at Barton klokker best, av disse tre, men finns heller ei så mangen validerte resultater av disse.

|-----Barton-----|-----Thorton -----|-----Thoroughbred-----|

Jises, såg først NÅ at du har bærbar. Og hvilken prosessor er det du har? AMD Athlon XP 2600+ ? (Finnes det noe slik prosessor i bærbar??) Eller har du kanskje AMD Athlon 64 2800+ ? (Men den finnes vel heller ikke i noen bærbar?)

Kanskje du har en AMD Athloin 64 Mobil prosessor men den laveste der er 2700+ og helt til slutt kanskje du har AMD Sempron Mobile 2600+ den finnes, men dæven den må suge stort.. :p

Har ikke sånn stor peiling på bærbare maskiner, og har aldri selv overklokket en bærbar, men KAN det være lurt igrunn?

Er ikke den bærbare varm nok som det er?

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar
jeg har ikke bærbar pc.... prosessoren heter barton ja.

7830795[/snapback]

Min maskinvare: HP Pavilion a320: Ram: 768Mb. harddisk: 120Gb internt og 320Gb Eksternt. Skjermkort: GeForce 5200 256 Mb DDR.

Lydkort: innebygget 2:1. Prosessor: AMD athlon 64 1.91 GHz.

Kabinett: Apevia Med masse blåe lys. Vifter: 5 Stk. Har PIMP`et den :D

Ny pc snart :D

Passelig rotete specs da...eller? Men litt min feil, trodde HP Pavilion automatisk ble bærbar eg.. hehe.. sorry.

Endret av tjuetre
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

beklager å måtte skuffe deg, men HP, Dell, Ibm og andre som lager ferdigbygde pc'er har i de aller fleste tilfeller designet sin egen BIOS, så maskinen skal fungere bra i alle mulige situasjoner.. dvs ingen avanserte muligheter som feks å stille fsb og vcore..

om det finnes bios til ditt hovedkort som støtter dette, aner jeg ikke, men jeg tviler stort på at noen har satt seg ned å laget en bios til dette hovedkortet..

:\

men på den annen side, så er barton 2600+ en ganske god klokker til å være en gammel amd...så hvis du er heldig og finner hovedkort på feks bruktmarkedet, så kan du klokke denne forholdsvis høyt :) (høyt på en relativ måte..du får ikke c2d ytelse, men det er moro å holde på med gamle amd'er også)

feks Abit NF7-s v2.0 med Nforce 2 chipsett er blant mange ansett som det beste socket a hovedkortet noensinne..

men uansett, lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...