Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan dele filer gjennom trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med å få trådløs tilgang fra bærbar til stasjonær? Har speedtouch ruter fra Nextgentel. Den stadjonære er koblet (m kabel) til denne. Har også en trådløs router (linksys WRT54G) koblet m kabel til speedtouch-en. Problemet er at jeg ikke klarer å koble til den stasjonære gjennom linksys-en og speedtouch-en. Hvordan løser jeg dette? Får det til når jeg kobler til m kabel til speedtouch-en, men ikke trådløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du.

Det å få satt opp nettverk i hjemmet kan være ganske sære greier for oss som ikke er spesilt interesert i den slags.

Balte mye med det der selv før jeg fant en løsning på det.

Har samme linksys router som deg, og første bud er at alle dine maskiner må kobbles til denne.

Deretter bør du skaffe deg følgende software:

NetworkMagic

Ett program som burde vert lisensiert med alle rotere etter min mening.

Etter att jeg tok i bruk dette var husets 2 pc-er oppe å gikk på nett + deling av filer og skriver på 1-2-3.

Håper det er til hjelp

:thumbup:

Leste nå at routeren du har allerede er trådløs( vist det er Speedtouch 580 og 585 velåmerke) så hvorfor da ha linksys i tillegg??

Har selv router fra BKK som er koblet med kabel til linksys.

Leste litt på nextgentel og de sier det er litt mer komlisert med 2 routere ettehverandre, opplever ikke det selv som noe problem, men linksys må vel settes opp med de rette verdier for å fungere med den routeren du har.

Endret av onimusha
Lenke til kommentar

Har du XP er det bare å installere ett "hjemmenettverk".

Gå til "Mine nettverksteder" ,og velg "Installer hjemmenettverk eller lite kontornettverk".

Dette må gjøres på alle PC'ene du vil ha i nettverket ditt. (alle må befinne seg i samme arbeidsgruppe)

Så er det bare å dele mapper. (høyreklikk på mappen og velg "deling og sikkerhet", velg "del denne mappen på nettverket")

Lenke til kommentar
Hei du.

Det å få satt opp nettverk i hjemmet kan være ganske sære greier for oss som ikke er spesilt interesert i den slags.

Balte mye med det der selv før jeg fant en løsning på det.

Har samme linksys router som deg, og første bud er at alle dine maskiner må kobbles til denne.

Deretter bør du skaffe deg følgende software:

NetworkMagic

Ett program som burde vert lisensiert med alle rotere etter min mening.

Etter att jeg tok i bruk dette var husets 2 pc-er oppe å gikk på nett + deling av filer og skriver på 1-2-3.

Håper det er til hjelp

Leste nå at routeren du har allerede er trådløs( vist det er Speedtouch 580 og 585 velåmerke)  så hvorfor da ha linksys i tillegg??

Har selv router fra BKK som er koblet med kabel til linksys.

Leste litt på nextgentel og de sier det er litt mer komlisert med 2 routere ettehverandre, opplever ikke det selv som noe problem, men linksys må vel settes opp med de rette verdier for å fungere med den routeren du har.

7767062[/snapback]

Jeg hadde alle pc-ene koblet mot linksys-en før, men etter at jeg fikk ny ruter fra NGT (som forøvrig dessverre ikke er trådløs) måtte jeg koble alt til denne i stedet - blant annet for å få DC til å funke. Derfor må jeg nesten ha PC-ene koblet til speedtouch-en. Det jeg trenger er å kunne koble trådløst til linksys-en som deretter er koblet til speedtouch-en og som også de andre pc-ene er koblet til. Får det ikkt til å funke.

Lenke til kommentar
Har du XP er det bare å installere ett "hjemmenettverk".

Gå til "Mine nettverksteder" ,og velg "Installer hjemmenettverk eller lite kontornettverk".

Dette må gjøres på alle PC'ene du vil ha i nettverket ditt. (alle må befinne seg i samme arbeidsgruppe)

Så er det bare å dele mapper. (høyreklikk på mappen og velg "deling og sikkerhet", velg "del denne mappen på nettverket")

7767515[/snapback]

Er visst ikke så enkelt - dessverre. Hadde det bare vært det...

Lenke til kommentar

Ponduss2:

Nettverk er nokk ikke det jeg har satt meg mest inn i og må nokk medgi att denne nøtten kansje var ltt mer vrien en jeg trodde.

Men hva står forkortelsen "DC" for?

Men tror nokk at det er en løsning på det.

Har du prøvd å finne noe svar hos NGT eller linksys?

SuperTommy91:

Jepp, er en godbitt for hjemmenettverk den der, kjekt noen ble hjulpet.

Lenke til kommentar

Problemet er nok at Linksys-tingen står i routermode som gjør at maskinene tilkoblet den blir på et eget nettverk utenfor enhetene tilkoblet Speedtouch-routeren. Det letteste er å sette Linksys-tingen i "AP-mode" hvor enhetene i begge routere vil ligge i samme nettverk styrt av Speedtouch-routeren.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...