Flopp2000 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Har nettopp satt i hop min nye pc. Men får ikke liv i den No signal står det på pc skjermen. kobler jeg ide kabelen fra dvd rom til hovedkortet blir dvd rommen død. altså ikke lys i den og kan ikke åpne luken.. kobler jeg fra ide kabelen.. så kommer den til live. Har prøvet å tatt ut batteriet i hovedkortet, og satt inn på nytt. Når jeg slår på pcen lyser det en gang i tastaturet. viften til skjermkort og prosessor starer. Men ingen piplyder eller noe annet som skjer. Eneste kablene jeg kunne koble på f_panel er power sw og hd led. men mener det er det som er rett. Kan noen hjepe meg snarest?? Strømforsy: MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA Hovedkort: Gigabyte GA-965P-DS3 Prossessor: Intel Core 2 Duo E6600 Minne: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Harddisk: Western Digital Raptor 150GB SATA Kabinett: Chenbro Gaming Box Black/Silver Skjermkort: club 3d 7950gt 512mb Lenke til kommentar
Privat Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Først, vær sikker på at du ikke har plasser avstandsstykker feil, eller for mange, gå over alt på nytt før du prøver å starte. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hvis du bare har koblet til power sw og hd led er det ikke så rart at du ikke hører noen pip. Så er mulig det "piper".. prøv å se om alle ting itter riktig i. Har forekommet av egen erfaring at bare en rambrikke er 1 mm for løs, eller at en kabel er satt løst e.l. Men jeg ville anbefalt å koble på pc_speaker i tilleg til power sw og hd led så du får et litt sikrere svar. Kan være mer enn en ting som er galt. Lenke til kommentar
Flopp2000 Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Har faktisk ikke skruet i alle da den manglet hull i kabinettet så det mangler 1 skrue. Har to ledinger til med 1 pinne på hver av dem, kanskje det er pc speaker.. hmm.. står ingenting på dem. til slutt etter å ha lest litt rund så lurer jeg på om jeg må koble på den extra 12v strømkontakten på 4fire pinner.(sukkerbit) problemet er bare at det ikke fulgte med strømmforsyninga. Merkelig.. fulgte nesten samme oppsett som på anbefalinger spillern her på hardware.no Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) til slutt etter å ha lest litt rund så lurer jeg på om jeg må koble på den extra 12v strømkontakten på 4fire pinner.(sukkerbit) problemet er bare at det ikke fulgte med strømmforsyninga. 7767037[/snapback] Ja, tror ikke du får startet maskinen uten å koble til "P4" kontakten. (Dersom du da mener kontakten med fire pinner som står alene, i nærheten av cpu. De fire siste pinene i hoved-kontakten, går det ofte bra uten) Endret 21. januar 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Flopp2000 Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 merkelig at den ikke fulgte med på min nye MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA strømforsyning som står i oppsettet til spilleren her på hardware.. samme hovedkort også.. Lenke til kommentar
xbooth Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Tror du kan dele den P8 kontakten,det kan jeg på min MIST 600W Endret 21. januar 2007 av xbooth Lenke til kommentar
Privat Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Lurer litt på hva du mener med at du ikke har skrudd i "alle" avstandsstykkene, da det ikke var "nok hull"!! Du skal ikke ha flere enn det er hull i hovedkortet! Hvis du vet du at du har satt inn flere en du har skrudd i skruer på HK! Burde du sjekke!! Lenke til kommentar
Flopp2000 Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 xbooth! TAkk skal du ha p8 kontakten funket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå