Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs ruter med Speedtouch 546T2

Anbefalte innlegg

Har telenor abo. med Thomson Speedtouch 546T2 rutermodem og skal ha et trådløst nettverk. Er det noen som kan anbefale meg en ruter/aksesspkt til nettverket? Og hva er forskjellen på et aksesspunkt og trådløs ruter? Jeg er helt grønn når det gjelder trådløst nettverk. Er det forskjell på konfigurasjon hva aksesspkt og trådløs ruter angår? Setter stor pris på hjelp fra dere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har telenor abo. med Thomson Speedtouch 546T2 rutermodem og skal ha et trådløst nettverk. Er det noen som kan anbefale meg en ruter/aksesspkt til nettverket? Og hva er forskjellen på et aksesspunkt og trådløs ruter? Jeg er helt grønn når det gjelder trådløst nettverk. Er det forskjell på konfigurasjon hva aksesspkt og trådløs ruter angår? Setter stor pris på hjelp fra dere  :)

7766856[/snapback]

Aksesspunkt har ikke routerfunksjon og nat, fordeler kun signalet trådløst og kablet som en switch. Router kan også settes opp som ett aksesspunkt uten problem på noen sekunder. Er i det siste kommet veldig lite nye aksesspunkt på markedet, da volumsalget av rutere er mye større, og prisen derav gjerne er mindre enn ett tilsvarende aksesspoint av samme merke.

Lenke til kommentar
Har telenor abo. med Thomson Speedtouch 546T2 rutermodem og skal ha et trådløst nettverk. Er det noen som kan anbefale meg en ruter/aksesspkt til nettverket? Og hva er forskjellen på et aksesspunkt og trådløs ruter? Jeg er helt grønn når det gjelder trådløst nettverk. Er det forskjell på konfigurasjon hva aksesspkt og trådløs ruter angår? Setter stor pris på hjelp fra dere  :)

7766856[/snapback]

Aksesspunkt har ikke routerfunksjon og nat, fordeler kun signalet trådløst og kablet som en switch. Router kan også settes opp som ett aksesspunkt uten problem på noen sekunder. Er i det siste kommet veldig lite nye aksesspunkt på markedet, da volumsalget av rutere er mye større, og prisen derav gjerne er mindre enn ett tilsvarende aksesspoint av samme merke.

7767459[/snapback]

Takker for et meget begrunnet svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...