Raven_Heart Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det kjøpet jeg har irritert meg mest over må være et GeForce 2 MX200. Funket egentlig greit, men å kjøre spill i en oppløsning på over 800x600 var temmelig nytteløst og det fikk etter hvert fyken til fordel for noe med litt mer fraspark... Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 For å riste litt liv igjen i denne tråden så skal det være sagt at jeg ikke gir med unyttige kjøp Var i India i forbindelse med jobben i 2008 og måtte bare ha meg asus netbook 7" med 4GB SSD disk..... Jeg måtte jo ha win xp på den og det endte med at pr win oppdateringer og disken var full samt at den var alt for liten til praktisk bruk...... Har mest brukt den til å vise hvor liten den er og at den har windows ha ha ha ha hah a. X. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Det kjøpet jeg har irritert meg mest over må være et GeForce 2 MX200. Funket egentlig greit, men å kjøre spill i en oppløsning på over 800x600 var temmelig nytteløst og det fikk etter hvert fyken til fordel for noe med litt mer fraspark... Jeg husker jeg ble skuffet når jeg oppdaget hvor mye AGP vs PCI hadde å si, ved at et GeForce 2 MX200 AGP kort kicket dobbelt så bra som et tre-fire år nyere ati PCI kort samme klasse. Forøvrig er vel Edirol StudioCanvas SD-20 min dummeste kjøp. Hadde et håp om at den klang likt til de klassiske SoundCanvas boksene. Oppdaget at den ikke var i nærheten når jeg fikk den (og hadde jeg gjort skikkelig research så hadde jeg funnet ut av det på forhånd). Endret 18. mai 2010 av radivx Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Kjøpte det første Matrox kortet som hadde bumpmapping eller hva det enn var.. så stilig ut på den testen, men ellers var det jo helt elendig på spill etc, missunna de som hadde vodoo kort :/ Ellers har jeg kjøpt webcam som var helt på trynet, endte opp med å gi det bort til ei venninne. Kjøpte 24" flatskjerm til 4000kr, uka etter blei det satt ned til 2800kr eller noe sånt.. det var max surt. (hmm, kunne vel strengt tatt ha brukt angreretten, for så å kjøpt det på nytt til nedsatt pris ) Jeg leste om nettverk via strømnettet, kjøpte meg et kit med 2 adaptere og det virka i 5min, så blei det dårlig signal (sikkert pga dårlig strøm nett i leiligheten) sikkert flere dårlige kjøp også, kommer ikke på flere nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Husker jeg var skikkelig på å modde kabinetter før og trodde jeg hadde gjort det ultimate kjøpet en gang når jeg investerte i et stort, gammalt hvitt kabinett fra Microplex. Lakkerte sulamitten, skar hull i front og... ja, det var vel egentlig det. :b Nå står det hjemme i kjelleren og støver ned. Ellers har jeg jo hatt de gangene hvor jeg har investert 800kr, som var mye(!) når jeg var yngre, i et nytt skjermkort som viste seg å være under midt på treet ytelsesmessig. Dette fant jeg som regel ut to-tre timer etter at jeg hadde fått og installert kortet. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Må vel være på 90-tallet. 16k for pc , hadde ikke harddisk en gang. Flere av disse pcene, 16k for ny pc pentium 2? 4k for printer. 32k for P4 2,8 pc. Kjempesmart da, latterlig nå. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Noen lærer aldri..... for 1 år siden kjøpte jeg en ps3 til ca. 3 000 kr, hadde tilbud om en ps3 med cfw til 4 000 og masse spill på HDD men tenkte at jeg kunne modde den selv og spare tusen kroner. Fant senere ut at hack til nyere modeller som var rett rundt hjørnet fortsatt er det etter mer enn 3 - 4 år....... Endte da selvfølgelig med å slå til og kjøpe den til 4 000 da min splitter nye lå i skapet pga av alt for dyre spill. Den til 4 000 bruker jeg mye den nye til 3 000 bruker jeg nesten aldri....... Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Nå har jeg det mer med å kjøpe datastæsj med hjertet fremfor hjernen, men det jeg har hatt desidert minst glede av er et Microsoft Sidewinder Racing Wheel-ratt jeg kjøpte for 10-12 år siden. Har aldri brukt det. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Byttet en iPad 2 og 400 spenn mot en MacBook Pro ifra 2006..brukte aldri macen Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 10. april 2014 Forfatter Del Skrevet 10. april 2014 Siste bomkjøpet for noen mnd siden, en Raspberry Pi. Brukte den noen timer den første helgen og siden har selve Raspberry'en ligget i en skuff. Det eneste som redder kjøpet er at jeg bruker minnekortet, micro usb laderen og HDMI kabelen nesten daglig sammen med andre apparater Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Haha......på grunn av uvitenhet og troen på at nyere og høyere tall I navnet var bedre, 'oppgraderte' jeg fra et nvidia 4800 til et 5600 gfx kort. 4600 er jo et lavere tall enn 5600 sant? Ergo er det sikkert bedre. 5600 kortet er vel en av de virkelig store floppene til nvidia..og skjønte vel at jeg hadde driti meg ut da generelt alt var dårligere...denne feilen var for øvrig en av grunnene til at idag er over middels interessert ihardware. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Razer Orbweaver, fatter ikke hvorfor jeg brukte 1000 kr på det skjitet. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Jeg hadde kjøpt meg ny pc, men ventet med minneoppgradering siden prisene var astronomiske, da dukket disse opp på tilbud til 1600 kr (eller deromkring). For å gjøre ting enda verre så ble de kjøpt hos Amentio og etter litt søk i mailboksen etter eksakt pris fant jeg noe annet moro. Jeg slet visst med å kjøre de med spesifiserte timings, 800mhz@4-4-4-12 var jo ikke til å kimse av. Svaret jeg da fikk fra Amentio etter at jeg hadde sendt en forklarende mail med mye info, jeg quoter eksakt her: "du får neste sjekke på noen forum om hvor my de kan tåle". Ingenting annet, kun den setningen. Et godt kjøp på kjøpstidspunktet, men de ble et dårlig kjøp etter ikke så veldig lenge. Jeg lurer på om prisene på det tidspunktet var all-time high, i alle fall siste 15 år. Jeg har også kjøpt en del cpuer på ebay til gamle bærbare, men det har blitt bom hver eneste gang på grunn av kranglete bioser. Kostet ikke stort da. Endret 20. april 2014 av ^fmj Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Jeg vil påstå at netbooken min var et bomkjøp. Det var mot slutten av netbook-kjøret så kjøpte jeg en Asus Eee 1101HA. Til netbook å være så var den ikke alt for ille. Skjermen hadde høy oppløsning og ytelsen var kurant. Problemet var at jeg håpet å kunne installere Linux på den, men GMA 500 er kjent for å være et mareritt, selv på Windows. Resultatet var at den ble for det meste liggende å støve ned. Jeg kjøpte også to 15K SCSI-disker i nyere tid (!!!). Jeg var desperat etter å få en eldre server kjørende, så jeg gikk på bruktmarkedet og kjøpte to ganske greie SCSI-disker med RAID-kontroller for 700kr. Ga opp på serveren kort etter, og diskene står i skapet. Endret 20. april 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Hans23 Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Blekkstråle printeren fra Olivetti er det værste jeg har kjøpt. Den tettet seg stadig, HP media senter kostet 12 tusen. Det var mange svakheter og ting som ikke virket. Var på rep for det meste. Det samme med en HP laptop. Mye tull og dårilg service. Videre en Logitec tegneplate som var vanskelig å bruke. En IBM hd so tok kvelden alt for tidli. Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Kjøpte et Logitech MOMO Force ratt i sin tid. Kostet vel rundt 1400 spenn. Brukte det én helg og stuet det bort på loftet. Tok det frem et år senere for å teste en eller annen demo fra SimBin. Stuet det bort igjen et par dager senere og nå støver det ned i skapet på sjette året eller noe. Noenlude samme visa med en Thrustmaster HOTAS Cougar. Brukte denne et par måneder. Kjøpte så en Saitek Cyborg EVO for å bruke til alle andre spill enn flysimulatorer. Endte opp med å bruke Saiteken til alt og Cougaren til skapfyll. Lenke til kommentar
CWH Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 Razer Orbweaver, fatter ikke hvorfor jeg brukte 1000 kr på det skjitet. Jeg vet hvorfor. Jeg gjorde det samme, sannsynligvis av samme grunner som deg. Men jeg synes også det blir for flaut å si hvorfor. Men den dagen jeg trenger bokstøtte skal jeg grave den frem igjen. Jeg har gjort ganske mange idiotiske kjøp i den gaten der....Orbweveren er bare toppen av isfjellet. Også har vi jo PS3 med hele Singstar collection sulamitten. Brente av noen tusen der. Tror den har vært slått på 1 gang hjemme. Singstar skivene har blitt dyttet inn i diverse cdspillere, panelovner o.l. Mikrofonene tviler jeg på virker. De må ha rustet istykker av alt barnesikkelet. Har aldri koplet dem til dog. Ledningene har riktignok blitt benyttet til hoppetau, så de fikk vi jo litt glede av. De forsvant raskt dog. Regner med hun gjorde som med 500 lappen og 50 euro seddelen. Tok det med i barnehagen og gav det bort i bytte for en brukt tyggis. Tips: Det er ikke vits å kjøpe spilkonsoll til en 3 åring. Toppen av idioti var at fruen faktisk var enig med meg! Skulle ringt barnevernet etterpå, vi har helt tydelig ikke peiling. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 22. mai 2014 Del Skrevet 22. mai 2014 En Amiga 4000 til en hysterisk pris. Var dog en kjempesmart maskin med egen skjerm som sto på kabinettet. Nå tenker dere sikkert at, heyyy det var jo et kjempekjøp siden de maskinene var legendariske for sin grafikk og regnehastighet i hin hårde dager. Og ja, det hadde vært et smart kjøp om jeg ikke hadde en Amiga 500 og 1200 fra før. Og 4000 maskinen kunne vel egentlig ikke noe mer en de andre siden jeg brukte dem til spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå