Xantix Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 He he, en del av dere som har gjort fyllekjøp, hva gjør at man plutselig får seg til å handle i fylla på nettet? Selv så er det senga som frister og ikke webshop når jeg er god og full. Slitsomt å stirre på en skjerm når man ser dobbelt, og ikke enkelt å vite om det virkelig er rktig linje man tror man ser på Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 24. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2007 Er det virkelig ikke flere som har tabbet seg litt ut ved ulike kjøp? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg kjøpte et av de aller første skjermkortene med 3D-støtte, nærmere bestemt et Matrox Millenium-skjermkort med innebygget 3D-hardware, i 1996. Hadde jo lest i et par datablader at 3D-støtte skulle være fremtiden i spill og slikt, men var nok litt VEL tidlig ute. Den 3D-chip'en har så vidt jeg vet aldri vært i bruk så lenge jeg eide det kortet i allefall, tror den kun var ment for linjevektormodeller i AutoCAD eller noe sånt. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Vel, parallel zip drive. Kjenner ingen som hadde den. Brukt opptil 10 ganger, blei lagt i el-returen til elkjøp. Parallell cd brenner( leeenge siden) , spleise kjøp med 2 kompiser. Blei ødelagt pga mye flytting fram og tilbake. Hjemmepc ordning, Dell Dimension 8100. Var versting pc, kosta 25k. også gjekk ordningen i dass. Måtte betale alt selv. Beholdt pc'en istaden for å levere tilbake. Oppgraderte aldri RD-ram'en. Fikk kald svette kvar gong eg såg prisene. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Største tabben jeg ar gjort er vel IBM Aptiva'en min, Noe mer ubrukelig skrap skal du pokker meg leite leeeenge etter. Ellers har jeg egentlig ikke kjøpt så mye idiotisk, hvis jeg kjøpte noe litt idiotisk ar jeg alltid greid å bli kvitt det Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Har mange sånne kjøp på samvittigheten, men det aller dummeste må vel være dual opteronmaskinen min. 4GB minne, SLI, osvosv.. Pris 36000.- , kun for maskinen. Blir stort sett brukt til surfing på forumet her. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Oi denne lista kan bli lang.. 1. 250 Mb Usb Zipdrive.. ble brukt under 20 ganger 2. Ibm Abtiva oppgraderingen til cb-brenner og aptivaen i første omgang. 3. Et par grafikkort bytter som jeg burde ha styrt LANG unna.. geforce mx4 feks. 4. Ferdig pc på elkjøp.. den sluttet å fungere etter 11 mnd, men fordi jeg hadde åpnet kassa for å sjekek hva som var feil og satt i en disk til sa de at jeg hadde brutt garantien.. gadd ikke å krangle over møkka boksen 5.Ny pc da jeg fikk en feil på den gml.. som forsvant den dagen de nye delene var i hus. 6. Stort sett alt av datadeler kjøpt med kreditkortet mitt.. ikke spes smart.. 7. En LANG rekke små ting fordi det var "billig" 8. ting handlet på nettet når jeg forlengst skulle ha sovet i senga, er jeg trøtt gjør jeg dumme ting. 9. Oppgradrete den gml pc'n min... den jeg bruker til å teste ting.. hvorfor ? Aner ikke, var ikke det minste behov.. skjønner fortsatt ikke hvorfor.. 10. Billige CD-r plater, som nå 1 år senere begynner å svikte.. ARGH 11. Telenor ekstra lagring.. utvidelse.. hva tenkte jeg på ? 12. Et par spill som så kule ut, men som jeg bare har testet i noen timer før jeg gikk lei.... Er mere også, men det meste er sånne ting som jeg hadde en god ide med, som viste seg å være veldig vanskelig å få til eller var upraktiskt.. Taleg Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Kjøpte ny cpu til min laptop, en "Pentium M 750" 1.86Ghz denne har da 533mhz-FSB, men maskinen støttet ikke mere en 400Mhz. Så jeg endte opp med en prosessor som klokket mindre en den jeg hadde fra før lurt og sjekke først kanskje Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Kjøpte en sokkel 754 Atlhon 64 3700+ til 2500,- Det værste var vel at sokkel 939 var på markedet så hvoropr jeg kjøpte sokkel 754 vet jeg ikke :S Også kjøpte jeg 7800GS på AGP for 2500,- det og :S Og nå for litt siden så kjøpte jeg en brukt 1gb brikke PC4200 til 400,- som var det kuppet .... Ennå ikke fått brukt den og nå koster de nesten 300,- helt ny Lenke til kommentar
friskies Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Litt morsomt dette hehe. Jeg kjøpte minidiskspillere, både bærbar og stasjonær. Men det viste seg at minidisk ikke var framtiden alikevel. Og en 2x cd-brenner til 2000. Den var ihvertfall mer framtidsrettet. Det var tider det, den gangen var fildeling å kopiere cd`er og VHS-filmer med 2 videospillere koplet sammen! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) desidert værste kjøpet mitt er: ATI X800 kort til 6000,- fikk levert 2 uker før "offisiel" lansering i Norge/Europa (fikk med ekstra ryggsekk som ikke passer til anet en papirer....) Kortet var så elendig at selv ikke 8800 GTX og alle problemene kan måle seg med X800 skitten, hvem husker ikke "VPU recover" feilmeldinger, nye bugg's i spill etter spill oppdateringer, så en måtte vente på nye skjermkort drivere....sheeeesh..nVidia er SÅÅÅÅÅ mye enklere. oh, og 939 hovedkortet jeg kjøpte, bare for og få ett slag i trynet når AMD kuttet det ut cold turkey og gikk over til AM2...... angret ikke kjøpet av det da, først når det ble stoppet bare.... Max CPU hastighet er hva jeg har nå...kan jo klokke den opp da...om jeg gidder.. Endret 24. mai 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) hehe..mye artig lesing. Kan vel oppsummeres i 2 ting: 1. Ikke bruk en pc når man er full eller for trøtt 2. Klipp kredittkort i 2 Siste punktet burde jeg vel ha gjort selv. Men jeg MÅ jo bare ha de ekstra delene..*huff* Selv etter ny pc klarer jeg ikke å holde fingra unna Kjøpte selv RAM brikker til min Compaq P®esario uten å først spørre om prisen. Betalte vel 4500,- for 512mb eller no`sånt. Har ikke kommet over dette enda. Eller som den mobilen jeg betalte 5000,- (Microtac for dere litt eldre) hvor uka etter så kostet den 50,-øre Eller den cd brenneren jeg kjøpte til rundt 1500,- til denne P®essarioen som jeg aldri brukte. Har "heldighvis" ikke brukt like mye som noen av dere (30, 40K) på en pc som jeg ikke har brukt . Husker at HW.no guru Øyvind D. (er det det han heter?) kjøpte en pc til rundt 40K eller mere for noen årsiden...hadde vært morsomt å høre om han fortsatt syntes det var ett godt kjøp Endret 24. mai 2007 av kåre klut Lenke til kommentar
Gorechild Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg er vist ikke den eneste som gjør disse dumme tingene. en liten liste: 1. (1998) Paralell Zip disk 150mb (hadde glemt den til noen andre nevnte det her) Kjøpte av an kompis som sa at dette var det neste store. Ble ikke det, kanskje fordi det var treigt som fy og dyre disker. 2. (2006) S939 maskinen jeg har nå, am2 var kommet men bestilte etter en fuktig kveld og så på feil resultat i en test. 3. (2000 eller 01) 3d briller fra komplett. Fant så ut at jeg måtte ha gf4 ti4600 fra gainward så jeg kjøpte dette og fant ut at brillene var elendige. Men gpu'n var konge den gang, så litt hell i uhell. 4. (2005) 40/52x brenner fra sony. smart sak hvor du hadde "turbo" funksjon. hold inne utløser knappen i fem sek og den blir 52x. (hva tenkte de her? vi lager et prudukt med en ekstrafunksjon som gjør den tregere enn det den egentlig er, hvis den ikke brukes? latterlig) Tenkte også at dvd-r er bare tull 5. (2000 tror jeg) En IBM p3 800mhz gjennom jobb pc ordning som fattern fikk. grei maskin. men oppgraderinger ble dyrt (se neste). Jeg måtte også betale han det han tapte i feriepenger etc, siden det ble trukket av brutto lønn (gjerriknark) 6. (2001) 1024mb sdram (2x 512) hk støttet max 256 brikker, men 4 stk av dem. 7. C64 - 8 stk for 3500 med disketstasjoner, kasset og printere. Bare en av dem som virket som den skulle, kjøpes som de er i liten skrift. 8. Alt av casebadges, neon/ccrt lys (har ikke vindu men det er juletre der inne), vinduskit og støydempingsmatter på samme bestilling (fylla), brukte mattene men viduet ligger her. 9. (2002) Komplett vankjøling til socket A. ca 8000nkr. Cpu, Gpu, NB, SB, HDx4, ram, gpu ram, radiator 2x360, pumpe + tank. feil slanger, nipler og for liten pumpe. Solgte alt til brodern for 3000kr og lo når han ble plaget med det (Fyyy!). Han fikk ordnet alt av nipler slanger etc, og jeg kjøpte det tilbake på fylla for litt mer en det jeg først hadde betalt. kostet meg totalt ca 13k. Han ler fortsatt av det. 10. PCI-e gpu når jeg hadde agp på hk. PCI-X 64 raid PATA kontroller kort. Ikke hatt hk som støtter pci-x. Moralen er at du ALDRIG bør kjøpe noe etter inntak av alkohol. Eller prøve å være kjip med søsken. Les alltid spesifikasjoner/manualer nøye før innkjøp. Nordlending + Alkohol + Nettbutikk/"genialt" kjøp av venner = Pinlige hendelser Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 9. (2002) Komplett vankjøling til socket A. ca 8000nkr. Cpu, Gpu, NB, SB, HDx4, ram, gpu ram, radiator 2x360, pumpe + tank. feil slanger, nipler og for liten pumpe. Solgte alt til brodern for 3000kr og lo når han ble plaget med det (Fyyy!). Han fikk ordnet alt av nipler slanger etc, og jeg kjøpte det tilbake på fylla for litt mer en det jeg først hadde betalt. kostet meg totalt ca 13k. Han ler fortsatt av det. :!: Dette var dagens..hehe :!: Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) 13000,- for en Sony 21" Trinitron i ca. 1997, pokker de pengene hadde kommet godt med nå. Ga den bort for en stund siden, go' som "ny" ennå. Voodoo2 12mb x2 i SLI til en grusom mengde penger kommer på god andre plass..... Endret 24. mai 2007 av Ourasi Lenke til kommentar
hds Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Skal vel ikke akuratt kalle mitt innkjøp av grønt PSU-deksel som jeg trodde var med PSU et smart kjøp når jeg var typ 13 år. Heldigvis var far snill med lille duttebassen og kjøpte en PSU til meg i lokal butikk :!: . Denne har prydet bokhylla mi lenge som dekor, for hadde ikke helt troen på å montere den på en PSU. Lenke til kommentar
KentLF Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg er vist ikke den eneste som gjør disse dumme tingene. en liten liste: 1. (1998) Paralell Zip disk 150mb (hadde glemt den til noen andre nevnte det her) Kjøpte av an kompis som sa at dette var det neste store. Ble ikke det, kanskje fordi det var treigt som fy og dyre disker. 2. (2006) S939 maskinen jeg har nå, am2 var kommet men bestilte etter en fuktig kveld og så på feil resultat i en test. 3. (2000 eller 01) 3d briller fra komplett. Fant så ut at jeg måtte ha gf4 ti4600 fra gainward så jeg kjøpte dette og fant ut at brillene var elendige. Men gpu'n var konge den gang, så litt hell i uhell. 4. (2005) 40/52x brenner fra sony. smart sak hvor du hadde "turbo" funksjon. hold inne utløser knappen i fem sek og den blir 52x. (hva tenkte de her? vi lager et prudukt med en ekstrafunksjon som gjør den tregere enn det den egentlig er, hvis den ikke brukes? latterlig) Tenkte også at dvd-r er bare tull 5. (2000 tror jeg) En IBM p3 800mhz gjennom jobb pc ordning som fattern fikk. grei maskin. men oppgraderinger ble dyrt (se neste). Jeg måtte også betale han det han tapte i feriepenger etc, siden det ble trukket av brutto lønn (gjerriknark) 6. (2001) 1024mb sdram (2x 512) hk støttet max 256 brikker, men 4 stk av dem. 7. C64 - 8 stk for 3500 med disketstasjoner, kasset og printere. Bare en av dem som virket som den skulle, kjøpes som de er i liten skrift. 8. Alt av casebadges, neon/ccrt lys (har ikke vindu men det er juletre der inne), vinduskit og støydempingsmatter på samme bestilling (fylla), brukte mattene men viduet ligger her. 9. (2002) Komplett vankjøling til socket A. ca 8000nkr. Cpu, Gpu, NB, SB, HDx4, ram, gpu ram, radiator 2x360, pumpe + tank. feil slanger, nipler og for liten pumpe. Solgte alt til brodern for 3000kr og lo når han ble plaget med det (Fyyy!). Han fikk ordnet alt av nipler slanger etc, og jeg kjøpte det tilbake på fylla for litt mer en det jeg først hadde betalt. kostet meg totalt ca 13k. Han ler fortsatt av det. 10. PCI-e gpu når jeg hadde agp på hk. PCI-X 64 raid PATA kontroller kort. Ikke hatt hk som støtter pci-x. Moralen er at du ALDRIG bør kjøpe noe etter inntak av alkohol. Eller prøve å være kjip med søsken. Les alltid spesifikasjoner/manualer nøye før innkjøp. Nordlending + Alkohol + Nettbutikk/"genialt" kjøp av venner = Pinlige hendelser 8689180[/snapback] Har alderi angret på noe jeg Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) appropo Voodoo2, kjøpte 2 Stk Cannopus Pure3d2 kort og det var 2 forskjellige kort for ene var "master" og det andre var "slave", brukte vel 5-6 tusen på de.....synd nVidia kjøpte opp 3Dfx. heftig kort, fikk hele 1024*768*16 i SLI mode :-) så gikk en måned, så kom nVidia med ett kort som greide 1024*768*32 med nesten samme hastighet, jupp, nemmelig GForce 1 eller 2....husker ikke helt...dette var jo tross alt nesten 20 skjermkort siden.. Endret 24. mai 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
grandadi Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Noe er det ikke bra å rippe opp i, det er for vondt, men jeg blir besatt av ny tekno og må ha det, ser for meg en enklere og bedre verden bare jeg får "det". Harddiskrecorder(musikk"studio") kjøpte jeg for 13 jovialer, tanken var at jeg skulle ha den i seilbåten og lage internasjonale hiter der. Men hvem f vil sitte nedi ruffen med hodetelefoner,mic og gitar når du er på seiltur?Det er jo sjukt. Displayet på denne BOSS-HDrec. er stort som et frimerke, greit når jeg var 20,ikke greit nå, myste på meg 7 år i rynker i det displayet.Solgte spøkelset for 4. og var glad til. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 min største datatabbe er at jeg overhodet kjøpte datamaskin.. nå blir jeg ikke kvitt boksen. alt er jo der; bilder, nettbank, musikk og underholdning.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå