MaDKiM Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg skal gå på forkurs på HiA til høsten (deretter 3 år Bachelor i Ingeniør Data) og lurte på om det var noen her som også skal? Hadde jo vært greit å funnet en hybel/bofelleskap med noen fra samme linje. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Anbefaler deg og kanskje hoppe på SIA sine hybler i starten...alltid lurt å bli kjent med noen før du flytter sammen. Lykke til med den lange veien..ville ha anbefalt TRES fremfor forkurs...sparer tid Lenke til kommentar
Smyegel Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Anbefaler deg og kanskje hoppe på SIA sine hybler i starten...alltid lurt å bli kjent med noen før du flytter sammen. Lykke til med den lange veien..ville ha anbefalt TRES fremfor forkurs...sparer tid 8152322[/snapback] Tres ? Skal Antageligvis også på Hia Til høsten men trenger Generel Studiekompentanse først og vil få dette på enklest og fortest mulig måte..... Smyegel Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 TRES: tresemesterordning. Man tar 2mx på sommeren og 2fy og 3mx på høsten. Dette mens man går ingeniørstudiet ditt. Lenke til kommentar
MaDKiM Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 Men for å ta TRES må en vel ha Generell Studiekompetanse og da må en vel ha gått på Almenne fag. Hvis en bare har gått IKT og har IKT fagbrev må en vel ta forkurs? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Kan vel egentlig stemme det. Man må ha generell studiekompetanse Lenke til kommentar
supergeek Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg skal gå ingeniør forkurs på hia grimstad til høsten......Jeg fikk ikke vite om det "Tres" opplegget før etter jeg hadde bestilt sydentur med masse venner og fått sommerjobb og hele pakken. Men er ikke noe krise, får bare mer tid med realfagene da. Har søkt hybel på en av sia sine studenthybel hus..... Er det noen som har greie på om det er bra å studere nede i grimstad, noen som studerer der? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg gjør..bra skole og studere på det. Har ingen problem med skolen jeg iallefall. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 SIA, i grimstad, sine boliger er noen skikkelig høl... helt greit om du ikke har en standard. Vil absolutt unngått store felleskjøkken for alt i verden. Ingen som rydder opp etter seg og ryddeplanen blir aldri fulgt. Du kan også forvente "bomberom" følelsen av solide murvegger. Eneste fordelen er at det er billigere og du kan bruke så mye strøm som du bare vil.... Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Det er skikkelige høl, men det er en bra start. Kjøkkenet er det verste....skikkelig bomber går av der. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Men for å ta TRES må en vel ha Generell Studiekompetanse og da må en vel ha gått på Almenne fag. Hvis en bare har gått IKT og har IKT fagbrev må en vel ta forkurs? 8174726[/snapback] Vet ikke innen IKT, men jeg går automasjon og da er det noe som heter Y-veien. Jeg kan enten gå inn på ingeniør linjen med studiekompetanse, ELLER komme inn med bare fagbrevet. Slik som jeg har forstått det så man ikke ha noe forkurs for dette, ettersom jeg antageligvis lærer matte mens de som kommer f.eks fra allmenn fag lærer hva seriekobling og multimeter er. Lenke til kommentar
turbz Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 TRES: tresemesterordning. Man tar 2mx på sommeren og 2fy og 3mx på høsten. Dette mens man går ingeniørstudiet ditt. 8168420[/snapback] HiA er veldig fleksible på hvordan de håndterer dette. Det finnes ikke noe overliggende krav om at du MÅ ha hatt generell studie kompetanse for å få ingeniør graden. Det er HIA som bestemmer om dine kvalifikasjoner er gode nok for å komme inn, og med min erfaring ifra HIA vil jeg tro du kan kunne begynne på TRES om du vil Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Fleksibilitet er alltid viktig Lenke til kommentar
noddyen Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Liten revive av gammel post men.. TRES: tresemesterordning. Man tar 2mx på sommeren og 2fy og 3mx på høsten. Dette mens man går ingeniørstudiet ditt. 8168420[/snapback] HiA er veldig fleksible på hvordan de håndterer dette. Det finnes ikke noe overliggende krav om at du MÅ ha hatt generell studie kompetanse for å få ingeniør graden. Det er HIA som bestemmer om dine kvalifikasjoner er gode nok for å komme inn, og med min erfaring ifra HIA vil jeg tro du kan kunne begynne på TRES om du vil 8472575[/snapback] Det er nettopp dette som både er veldig bra og veldig dårlig med HiA Grimstad. Det er bra for studenter uten tradisjonell skole/generell studiekompetanse som nå kommer inn på det de vil, men det fører til at mange av klassene blir gigantiske og man mister mye av den oppfølginga HiA Grimstad har hatt tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå