Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er utroskap?


Anbefalte innlegg

En veldig enkel og sann definisjon av utroskap er at de tingen du bare gjør med kjæresten din ellers er utroskap med andre.

 

Man bør alltid tenke "ville jeg sett på kjæresten min som utro mot meg hvis han/hun hadde gjort ...(en eller annen ting) med en annen?" hvis svaret er ja, tenker man jo på den bestemte tingen som utroskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utroskap er forskjellig fra person til person, men en gylden regel kan være:

"Om du gjør noe som du ikke kan fortelle til dama uten å såre henne, så er det utroskap"

 

Hva synes dere om den definisjonen?

7780278[/snapback]

Som definisjon? NEI

Som en (god) gyllen regel? JA

 

Som man ser av debatten her og i den andre tråden er meningene særdeles sprikende på hva utroskap er. Min mening er, som sagt, dersom man bryter noe man har lovet troskap for, men andre vil være uenige og si at det blir for "juridisk" og at det er følelsene som teller her. Så en definisjon er vanskelig å enes om.

 

Men som en gyllen regel er jeg enig i at man ikke skal såre kjæresten. Selvsagt bør man unngå det - uansett om det gjelder "utroskap" eller andre ting. Det er vel så enkelt at hvis man vet (eller mistenker) at hun vil bli såret, så gjør man det ikke.

 

Og det er ingen unnskyldning, etter min mening, å si at man ikke visste at hun ville bli såret. Da får man isåfall spørre henne først. Da mener jeg også at hun ikke har noen grunn til å bli såret over å få et slikt spørsmål om hvor grensen går for henne. Det er bare fint å få avklart slike ting seg imellom, og siden folk har vidt forskjellig syn på saken, bør man akseptere slike samtaler uten dermed å tenke at partneren planlegger noe i skjul.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Men hvorfor skal man ha behov for å kysse venninnene sine når man har kjæreste (dersom det er en faktisk situasjon)?

7780469[/snapback]

 

Fordi vi gutter er idioter. Mens jeg var forelsket i en dame så snakket jeg med kameratene litt på spøk "kanskje jeg burde valgt veninna istedet".. Men bak hver spøk ligger det noe alvor. Ville selvsagt ikke gjort noe med disse følelsene ,men alikvell.... sukk

 

Det var vell egentlig før jeg ble noe særlig forelsket.

 

Dere jenter altså.. Sexen er bedre for dere også. Dere blir sure for ingenting noen ganger ,men sier det er bra fordi det blir "makeup sex" ,men for oss gutter er sex sex.. Nei.. jeg skulle ønske jeg kunne forstå det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...