Gå til innhold

Fallskjermjeger 2008 - søkere?

Anbefalte innlegg

Siden jeg selv skal søke Hærens Fallskjermjegerkommando som førstegangstjeneste i 2008, og vet at det er flere her som har vurdert dette selv, så hvorfor ikke dele erfaringer om f.eks trening på denne tråden.

Noen som har trent i lengre tid forran dette opptaket? Evt treningsprogram?

Trener selv kun styrke i disse dager. Dette for å bygge muskelmasse (volum). I bunn og grunn føler jeg dette er nødvendig selv om man bare blir testet med egen kroppsvekt i opptakene, derav det ikke lønner seg å veie mye :p Men etter uttalige timer gåing med tung sekk, og uten mat i noen døgn, kan det være godt å ha "litt å gå på". Har gått opp en del kilo siden september i fjor, og kan forsikre om at kondisen har blitt betraktelig dårligere. Føler jeg har treningsgrunnlaget, så når jeg starter med kondisjonstrening i juli-tider, så tror jeg det ikke blir noe problem å bygge opp utholdende bein igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer også å prøve fallskjermjeger.

Men trur det lønner seg å være ganske lett, jeg har ikke så mye fokus på styrke men mer på kondisjonsbiten.

Men hvis man klarer å komme inn (veit det er sykt vanskelig) kan man da hoppa av etter et år? Eller er dette lite populært?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Siden jeg selv skal søke Hærens Fallskjermjegerkommando som førstegangstjeneste i 2008...

7766466[/snapback]

Hærens Fallskjermjegerkommando?

Er det noe jeg har oversett? Denne "avdelingen" må isåfall være veldig hemmeligholdt =)

HJK (Hærens Jeger Kommando - på Rena) utdanner fallskjermjegere, ikke Hærens "fallskerjmjegerkommando" ....

Uansett, lykke til med treningen!

(edit: tråden har vel ikke noe vondt av en "bump"...)

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Stor sjangse for det eller hva?

Men ja, jeg har planer om å søke Fallskjermjeger 2008. Skal på sesjon 30. Mai, og skal se om jeg ikke får noe info.

Gleder meg til å starte å få gått noen ordentlige turer i sommer, nok av skog å ta av når bor i Hedmark :D

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...