Furyfax Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Etter at min kjære Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI (1987) ikkje hadde noen sjanse til å komme helskinnet gjennom EU kontrollen må eg kjøpe en ny bil. Men eg har ingen kunnskaper om bil, har heldigvis kamerater som er bil-flinke og hjelper meg. Idag (søndag) skal eg møte en kar som selger følgende bil: Mercedes-Benz C-Klasse 180 Modell: 1995 Kjørt: ca 180 000KM HK: 122HK Automatgir Skal være en velholdt bil. Pris 50 000 Kr I tillegg kommer jo omregistreringsavgift (ca 1500 Kr) og veiavgift (ca 3000 Kr). Så total sum blir ca 54 500 Kr. Er dette en god pris for bilen? Håper noen kan hjelpe en som ikke er så bilkyndig.. Endret 21. januar 2007 av Furyfax Lenke til kommentar
kense Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Sammenlikn på finn.no eller andre markedsplasser. Husk også på at deler er svinedyrt til mercedes, muligens man får uoriginale da. Prisen er vel ikke veldig gal? men det vil tiden vise..hehe. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Synes prisen er OK, og bilen ser jo strøken ut! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hva tid har bilen EU-kontroll? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) EU kontroll oktober 2007. Kanskje lurt at eg kjører en slik test på den først, eller kjøre en hel NAF test? Den er jo en del dyrere.. Er vell noe som heter "kjøpstest" eller tar eg feil? Endret 21. januar 2007 av Furyfax Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Er ingen merce ekspert, men jeg synes ikke prisen var så ille.....c-klasse 180 er vel forsåvet ganske driftsikkere. Automatgir er alltid et svakt punkt, men av erfaring så vil jeg si at mercedes stikker seg fram i en posetiv retning. Kjenner fler som kjører rundt disse bilene og de er storfornøyde....... Men ellers er alltid naf-test en smart investering ikke bry dere om skriveleifer, det er litt sent Endret 21. januar 2007 av Aldhissla Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Kan noen gi meg link til en side som selger rimelige og fine felger som kan passe til bilen? Hvilke felger passer til denne bilen ? Og hvor store felger er det mulig å ha uten modifiseringer? Endret 21. januar 2007 av Furyfax Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Verdens fineste C-klasse, førsteposten har info om felger etc. Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Er ingen merce ekspert, men jeg synes ikke prisen var så ille.....c-klasse 180 er vel forsåvet ganske driftsikkere. Automatgir er alltid et svakt punkt, men av erfaring så vil jeg si at mercedes stikker seg fram i en posetiv retning. Kjenner fler som kjører rundt disse bilene og de er storfornøyde....... Men ellers er alltid naf-test en smart investering ikke bry dere om skriveleifer, det er litt sent 7766584[/snapback] tull, automatgirkasse er ikke ALLTID en svakhet, tvert imot. automatgir gir som regel mindre slitasje på motor/drivvverk. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Veiavigften skal vell ikkje betales før i mars ein gong eller tar eg feil nå? Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Veiavigften skal vell ikkje betales før i mars ein gong eller tar eg feil nå? 7767211[/snapback] Tror det er riktig ja. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Er ingen merce ekspert, men jeg synes ikke prisen var så ille.....c-klasse 180 er vel forsåvet ganske driftsikkere. Automatgir er alltid et svakt punkt, men av erfaring så vil jeg si at mercedes stikker seg fram i en posetiv retning. Kjenner fler som kjører rundt disse bilene og de er storfornøyde....... Men ellers er alltid naf-test en smart investering ikke bry dere om skriveleifer, det er litt sent 7766584[/snapback] tull, automatgirkasse er ikke ALLTID en svakhet, tvert imot. automatgir gir som regel mindre slitasje på motor/drivvverk. 7766795[/snapback] Ok greit nok, skal ikke være altfor bastant, men av erfaring vil jeg si at jeg har hatt mer problemer med automtkasser enn manule..det framkommer også i bladet motor. At automat KAN gi mindre slitasje er delvis korrekt, men ikke alltid, da det ikke er uvanlig at motor og kassen ikke er dimensjonert for hverandre. For de av dere som er eiere av Jeep Grand Cherokee modeller med VM motor vet hva jeg snakker om Endret 21. januar 2007 av Aldhissla Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Så på bilen idag ,var flott bil. Den er importert fra Tyskland i 2000. Lakken er veldig flott, men var noe antydnind til rust i de 2 bakerste hjulbuene. Det vil koste rundt 3-4000kr på verksted å få dette fikset. Prutet derfor bilen ned til 45 000KR. Tar en kjøpstest hos NAF imårå, hvis alt er bra så kjøper eg den. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Pass på at de på naf er ekstre påpasselige på kilometerstanden, da den har vært importert. Hender jo at det er juks på det. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Pass på at de på naf er ekstre påpasselige på kilometerstanden, da den har vært importert. Hender jo at det er juks på det. 7770020[/snapback] Dette er NAF ser lett eller ? Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Vet ikke helt hvordan de finner ut av det desverre, men de hjalp meg en gang. Tror det er mer det at de har god erfaring med biler og ser ann kilometerlengden. Denne bilen har vel godt 180 000? Isåfall så vil nok mekanikerne se på slitedeler o.l, siden en bil som har gått den lengden vil ha andre slitasjer enn en bil som har gått 300 000 km for eksempel. Skulle kjøpe en bmw en gang og da hadde jeg den inne hos naf og da sa de at de tvilte sterkt på at riktig kilometerstand var oppgitt, da motor og bremsedeler så betydelig mer sliten ut..... Du skrev at bilen så bra ut, det kan også være en pekepinne da en bil som har gått lengre har blitt brukt lengre. Vet du om bilen er privatimport eller gjennom et fima? Vil ikke skremme deg, da langt fra alle biler som kommer fra utlandet har blitt juksa med. Men det er bare greit og merke seg... Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Kan nada(les ingenting) om biler, men har heldigvis folk rundt meg. Så setter pris på alle innspill. Er da selvfølgelig veldig skeptisk til kjp av bil. Har vell samme følelse som eldre folk som skal kjøpe seg datamaskin. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Då har eg fått meg nye bil! Slenger med ett nytt bilde! Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 GRATULERER!! Veldig fin bil! hva ble den endelige prisen? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Det ble 45 000. Hadde ikke rom for å prute den lengre ned da han hadde bud fra en bilforhandler fra en annen by på 45 000. Synes prisen er bra, prøvde å prute mer... men det gjekk altså ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå