Woodhome Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Flere som er forbannet på Funcom? Hvorfor i huleste måtte de først komme ut og reklamere for Midgard og så trekke spillet tilbake? Gledet meg som en unge til det ble ferdiglaget. Håper at de engang i fremtiden får opp øynene for Midgard. Dette spillet hadde garantert blitt en knall-suksess. Savner også en oppfølger til det glimrende "Den Lengste Reisen". Mer informasjon om Midgard finnes på http://www.worldofmidgard.com/ (Sjekk den grafikken!!) Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Det var ikke noe de valgte selv. De var nødt fordi kassa var skrapa og de måtte droppe alt (inkludert en haug ansatte) for å holde Anarchy Online flytende. Kan jo bare håpe på at Midgard vil bli plukka opp igjen seinere. :sad: Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 20:21, skrev Woodhome:(Sjekk den grafikken!!) De har ikke utgitt noen screens fra spellet.. alt du ser er konsept grafikk, altså bare fiction. Ifølge Funcom så kommer det for mange onlinespill som er like Midgard, så det ligger på hylla - i minst 3,4 år... Vi får se hva som skjer. :smile: Lenke til kommentar
The K4 Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg ville heller ha kanslert Anarchy-Online da, og satset fult på Midgard og andre "vanlige" spill. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 finansiera du Funcom då eller? Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Det hadde aldri gått an å kansellere AO. Når man har jobbet med et spill i ca. 6 år og brukt over 20 millioner (mener jeg å huske at det var) som er finansiert av utenforstående investorers penger. De forventer jo selvfølgelig å få noe igjen for penga. Hvis man ikke går all the way i en sånn situasjon, hva sitter du igjen med da? Ingenting! Kanke be folk jobbe gratis på gata heller. Derfor ble alle andre prosjekter kansellert og AO ble sluppet for tidlig. Men jeg er enig i at Funcom heller burde lagd noen kule adventure games eller no. De var jo veldig dyktige på det. MMORPGS ble det jo plutselig veldig mange av etterhvert. Lenke til kommentar
The K4 Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 12:10, skrev kosh:finansiera du Funcom då eller? Hva mener du med det? Jeg sa min mening, ingen vits å prøve å være "1337"... Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Midgard kunne blitt kjempe bra, men jeg ser heller at noen andre lager det :wink: Etter Anarchy Online har jeg ikke altfor mye tiltro til Funcom som utviklere. Then again, de lagde jo Den Lengste Reisen... Lenke til kommentar
The K4 Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 13:08, skrev Erling E.:Etter Anarchy Online har jeg ikke altfor mye tiltro til Funcom som utviklere. Det er jeg helt enig i, men på en annen side lager Verant SWG, så det blir nesten det samme Nesten alle fortjener a second chance, og jeg tror snart Funcom har brukt opp sin... Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Funcom er vel ikke helt det samme som det var. De har sagt opp mange folk og lagt seg på en mye mer komersiell linje. Synd. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Faktum: et spillfirma må, på et eller annet tidspunkt, tjene penger (dvs. drive kommersielt). Spørsmålet blir om de tjener penger på å lage gode, nyskapende, fantastiske spill, eller om de håver inn på kjedelige, sikre suksesser (UT2003, still deg i skammekroken). Funcom har, som de fleste andre IT-bedrifter i verden, måttet reorganiseres på grunn av at forventningene har vært for høye (jf. IT-krakket). Det betyr ikke at de er slått én gang for alle. Anarchy Online har om lag 150 000 registrerte spillere, som bidrar med sine surt oppsparte hver måned, så å kaste prosjektet på vannet nå som det endelig fungerer, ville være svært tåpelig. Jeg vil også få minne om at Funcom for øyeblikket har et nytt prosjekt i kulissene, som neppe blir en MMORPG. Jeg ville satt pengene mine på¨at det blir et nytt eventyrspill. Det fins ingen grunn til å avskrive firmaet enda, ihvertfall. Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Naturligvis, Kent William. Man gir ikke opp et prosjekt man enda går i overskudd med. Og at Midgard ble satt til side, var helt sikkert umulig å unngå. Jeg skjønner også at Funcom ville være innovative med å skape en SCI-FI-MMORPG, men det var en dårlig avgjørelse business-wise. Midgard hadde uten tvil fått større oppslutning. Det er ganske enkelt. SCI-FI-rollespill slår aldri like godt ann som fantasy-rollespill. Det er et kjent faktum. Fantasy drar til seg flere spillere, spesielt i utlandet (USA) hvor slik som Dungeons & Dragons er mer utbredt enn alkohol. Ingen MMORPG-er basert på SCI-FI-elementer har blitt så populære som f.eks. Dark Age of Camelot, eller EverQuest. For eksempel; Anarchy Online og Dark Age of Camelot kom ut på noenlunde samme tid (i hvertfall samme år), men selv om Anarchy har 150.000 spillere som du sier, har Dark Age of Camelot snart tatt igjen EverQuest med sine nesten 500.000 spillere. Et unntak er Star Wars Galaxies. Det kommer til å bli en kassasuksess fordi det er basert på tidenes mest populære film-lisens, og fordi det har fått umåtelig mye reklame p.g.a. brukerbasen Sony/Verant allerede har i EverQuest. EDIT: Tilføyde litt. _________________ Erling Ellingsen Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: Erling E. på 2002-11-29 14:10 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå