cHilfiger Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) ja...jeg prøver også å koble til ipoden til min gamle vanlige lader( i veggen) men da skjer det ingenting Pcen registrerer heller ikke ipoden, finner den ikke på "min datamaskin" han klarer ikke å lade som du sier...er det noe gæærnt med ipoden? for jeg har prøvd med flere datakabler men skjer det samme hele tiden Endret 31. desember 2008 av cHilfiger Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 ja...jeg prøver også å koble til ipoden til min gamle vanlige lader( i veggen) men da skjer det ingenting Pcen registrerer heller ikke ipoden, finner den ikke på "min datamaskin" han klarer ikke å lade som du sier...er det noe gæærnt med ipoden? for jeg har prøvd med flere datakabler men skjer det samme hele tiden Har du en orginal stikkontakt-lader fra Apple? Vet at noen har hatt problemer med akuratt det og de uorginale laderne.. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 har en orginal med sånn stor boks rundt, men det er firewire, og det funker ikke på 4generasjonen som jeg fant ut på apple support Lenke til kommentar
LarsChristianOstgaard Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei Jeg har nettopp kjøpt meg iPod Nano 4gen. Jeg lurer på om det går an å synkronisere mine musikkmapper og gjøre de automatisk til spillelister i iTunes og videre til iPoden, eller evt. andre program som jeg kan bruke til iPoden?? Problemet mitt er at når jeg endrer innhold i mappene(sletter/flytter sanger) er det tungvint siden jeg må gjøre akkurat det samme i iTunes... Jeg vil automatisk synkronisere mine musikkmapper til ipoden min ved endringer.. Jeg har prøvd MediaMonkey, itunes folder watch og itunes library updater men har ikke funnet akkurat det jeg er på jakt etter.. og det er mulig jeg ikke finner de rette innstillingene?. Hører også at man kan bruke winamp. Håper noen har superpeiling på dette? MVH Lars C Lenke til kommentar
Annalfabet Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hei Jeg har et litt ehm, rart problem med iPoden min, kanskje. Jeg har en iPod nano 4gb, ikke den nyeste versjonen, og jeg er egentlig strålende fornøyd. Et lite problem er bare at på en bestemt sang så vil ikke iPoden spille den av lenger enn til 0:30(det er sangen Get Low av Flo Rida og T-Pain, om denne informasjonen er relevant). Starten av sangen går helt fint, men sånn ca 0:15 i sangen, kommer det en sånn "krsh"-lyd, som om det er en radio som ikke tar inn signal. Denne lyden varer bare et halvt til ett sekund, før sangen spilles videre. På 0:30 stopper sangen helt. Den bare blir ståendes stille på 0:30 til jeg skifter sang. Jeg har prøvd å laste ned flere versjoner av sangen, men på alle skjer det samme. Filene fungerer helt fint på PC-en. Det rare er at det kun skjer med denne sangen(i hvert fall foreløpig). Håper noen har hatt liknende problem og kan si hva som er feil, evt. hva jeg må gjøre. På forhånd takk! Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Må si at dette var en veldig nyttig tråd Jeg har skaffet meg en Ipod Touch og når jeg kobler den til itunes så får jeg en muligheten til å oppdatere ipoden for 55kr... Det jeg lurer på er om man må betale hver gang man skal oppdatere den? Og hva får man ut av oppdateringene? Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Nå er det like før jeg blir gal, skjønner bare ikke hvordan det er mulig å lage et så latterlig program som itunes. Plutselig så går det ikke an å legge til nye mapper med musikk til biblioteket. Noen som har noen som helst aning om hva som kan gjøre at dette ikke skal fungere? Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nå er det like før jeg blir gal, skjønner bare ikke hvordan det er mulig å lage et så latterlig program som itunes. Plutselig så går det ikke an å legge til nye mapper med musikk til biblioteket. Noen som har noen som helst aning om hva som kan gjøre at dette ikke skal fungere? getsongbird.com. Riktig nokk ikke en løsning på problemet men du slipper det allikevell Noen som vet hvorfor noen band forsvinner fra Artister lista på Ipod 5g 80gb? Ett eksempel er at Black Sabbath plutelig blir borte, men jeg finner den vist jeg søker. Etterhvert kommer den tilbake. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Nå er det like før jeg blir gal, skjønner bare ikke hvordan det er mulig å lage et så latterlig program som itunes. Plutselig så går det ikke an å legge til nye mapper med musikk til biblioteket. Noen som har noen som helst aning om hva som kan gjøre at dette ikke skal fungere? getsongbird.com. Riktig nokk ikke en løsning på problemet men du slipper det allikevell Noen som vet hvorfor noen band forsvinner fra Artister lista på Ipod 5g 80gb? Ett eksempel er at Black Sabbath plutelig blir borte, men jeg finner den vist jeg søker. Etterhvert kommer den tilbake. hadde samme problemet, prøv å gjenopprett ipoden i iTunes, og legg over alle sangene din eigjen, det funker for emg Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, hadde det ikke vært for at disken i Ipoden er død... Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Hei! Vurderer fælt en ipod i bilen men har noen spm først som jeg håper jeg kan få kjapt svar på: Må jeg ha itunes på pcen for å bruke og oppdatere ipoden? Dama har mac med itunes, men blir det noe trøbbel å koble til den kun for å oppdatere?(tenker på om jeg mister musikk og sånn.. Hun har sin egen ipod og vil ikke ha hennes musikk på min:P) Hvordan fungerer det å legge over sanger som ikke er mp3 på ipoden? evt. noe lossless format for å få best lydkvalitet? Hvilket program lønner seg å bruke for enklest overføring fram og tilbake av sanger til pcen? Bruker winamp mye, er det et fullverdig alternativ til itunes? Lett å bruke med ipod? Kan også godt hende at det blir en touch istedenfor. Vil det bli noe forskjell på svarene på disse spm. da? Endret 17. mars 2009 av glx-rider Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 I utgansgpunktet ja, men det finnea alternativer son Songbird. Du mister funksjonen for spill og oppdatering av firmware, men det er jo ikke så ofte man har brukt for dette. Winamp har jeg aldri brukt. Når det gjelder filformater så er det gjelder disse AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, WAV, and AIFF for alle (Copy paste fra apple.com). Og tror ikke det er noe forskjell på synkroniseringa på de forskjellige modellene. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hei! Jeg har en tredjegenerasjons iPod Nano og noen låter vil ikke spilles av selv om formatet er rett. Låtene det er snakk har vært spillbare før, men etter at jeg synkroniserte den i dag så skipper den bare gjennom alle og går tilbake til albummenyen. Det er altså bare ett album som ikke fungerer. Jeg har prøvd å synkronisere den på nytt, men det funket heller ikke. Forslag? Takker! Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Noen som vet om noen billige etuier til Ipod Classic 80gb? Hadde vært fint med noen i skinn, og helst uten besyttele over hjulet. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Ser at tråden tar opp hvordan man stiller lydstyrken via iTunes. Men hvilket program bruker dere for å få alle MP3-ene på samme bitfrekvens? Sliter med at volumet hopper opp og ned nesten på hvert sangbytte. Jeg begynner å bli litt lei av å skru lyden opp eller ned avhengig av hvilken sang jeg hører på. Endret 4. juni 2009 av Johnx Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Dette ble løsningen! http://mp3gain.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
angelish Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg har nettopp fått en iPod Nano 4 generasjon. Og lyden er så innmari lav. Må ha den på fullt omtrent for å få noe gang på lyden. Er det noe jeg kan gjøre for å få høyere lyd på Nanoen?? Lenke til kommentar
hkaasa Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Hei, jeg vant en Ipod Nano i går, og fikk den i dag. Alt som trengs fulgte med, inkludert en bruksanvisning på italiensk ... Problemet mitt er at når jeg tar usb'en inn i dataen, blir skjermen helt hvit.( iPod skjermen ) Jeg vet ikke hvorfor. Og nå har Ipod'en stått i pc'en i ca. 8 timer... Men også fikk jeg hjelp av en i klassen. Om at jeg kunne trykke på "Menu" og "midtknappen" samtidig i ca. 7 sekunder. Jeg gjorde det og den ble svart, også slo den seg på igjen. Også begynte den og pipe. Så ble den bare hvit igjen.. Det er en oransj Ipod Nano. Jeg blir lei av og vente. Og jeg fikk lasta inn sanger på den. Har gjort det nesten hele tiden. Og den funker fortsatt ikke. Jeg har prøvd og tatt den i alle de forskjellige usb rommene på dataen. Men altså, den funker ikke ! Takk på forhånd Endret 12. august 2009 av hkaasa Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hola Har en iPod photo 60gb som jeg måtte reste da den begynte å bli litt dårlig her om dagen. Problemet er at den nå ikke får kontakt med PC'en. iPoden virker tilsynelatende fint, men får altså ikke kontakt. En annen ting er at når jeg går innpå Innstillinger og "om" så står det kapasitet: 0kb og format: unknown, Noen som vet hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Lillemeg87 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Har lest flere steder at 2. generasjonen har problemer med a koble seg til WPA nettverk? Det står WPA-PSK under sikkerhetstype på hjemmenettverket mitt. Har tenkt å kjøpe meg ipod touch, men er litt dumt hvis jeg ikke kommer meg på nettet hjemmefra :/ Er 3. generasjon i salg? har den det samme problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå