Gå til innhold

iPod FAQ (Vanlige problemer)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager eg ikke har svart på ei stund. No kjem svar på flerne av spørsmåla.

Har en iPod Nano 3rd gen, og et par spørsmål.

 

1. Den går veldig tregt til tider i menyene, og albumbilder virker litt ujevnt. F.eks når jeg velger å høre på et album, så er det coverart på den første sangen, og når jeg blar til neste forsvinner coverarten (selv om det er samme album). Er det noen måte å gjøre den raskere i menyene og fikse coverartproblemet?

 

2. Og hvis svaret over blir oppdatere iPoden, er det mulig å gjøre det uten iTunes? Bruker winamp til å øverføre musikk.

 

Prøv ein restart. Eventuelt ville eg tatt ein backup,gjenoppretta, og oppdatert iPoden. Ettersom det berre er ein iPod Nano tek det ikkje så frykteleg lang tid å ta backup (ikkje så mykje plass på desse meinar eg).

 

Du kan nok dessverre ikkje oppdatere med Winamp nei, og om du kan anar eg ikkje korleis. Dessutan er det unødvendig berre fordi du ikkje vil broke iTunes. Du bryt strengt tatt all garanti om du har eit anna program enn iTunes og oppdaterer vil eg tru. Mitt tips - bruk iTunes. Du ødelegg ikkje noko med å innstalere det, og QuickTime får du alltids bruk for. Sjå førstepost om du ikkje vil ha automatisk synkronisering med datamaskinens biblotek.

 

Har spørsmål angående Itunes. Har en ipod touch om det har noe å si.

Det jeg lurer på er når jeg legger et album jeg har på pcen inn på ipoden får jeg ikke opp bildet på ipoden ( på album listen).

Så er det noe spesielt format bildet må være for å registrere det ellerno?

Albumet mitt er en mappe med bildet av coveret og alle sangene, burde ikke bildet automatisk vises på ipoden da?

 

sry at det ble endel rot men håper noen kan hjelpe meg:P kjipt med album uten bilder^^

Dersom du ikkje har kjøpt dei er det ofte slik det går. Men det kan fiksast. Søk frem albumbilete på Google's bildesøk og åpne iTunes. Marker derretter alle sangane i albumet du vil sette coverart på (albumbilde). Marker ein av sangane og hold Controll-knappen nede medan du klikker på dei andre (då merker du dei uten å slutte å merke den første om du forstår). Høgreklikk og velj "Vis Info" (eventuelt godta å endre for fleire songar på ein gong). Nå skal du sjå at det står "Bilde:" heilt til høgre i vindauget. Klikk her og finn fram bilette du lasta ner frå Google. Klikk OK og voila!

Hugs å mate ut iPod (sikker frakobling). Hvis ikkje er det ikkje sikkert det kjem med. ALLTID hugs dette.

 

Men nå har iPoden min begynnt å klikke.Når jeg har brukt den i 30min 0g kobler den til pcen så klikker den. den er på, men den reagerer ikke, får heller ikke slått den av og den blir heller ikke registrert på pcen. Så må restarte den hver gang. noen tips?

Ikkje så mykje anna enn å gjennopprette og oppdatere heile iPoden. Det ordnar stortsett problema, men du får eit backuphelvete. Om du bryr deg om musikken du har/ikkje har kopi.

 

En kammerat har akkurat kjøpt seg iPod Touch, og han henvendte seg til meg, siden jeg alt har en, så her er cluet:

 

Når jeg skrur den på så kommer det: "Koble til Itunes" , og når jeg kobler til, så får jeg beskjed om å skrive inn en kode, som han ikke har lagt inn.

 

Jeg tenkte kanskje det kunne være en pinkode eller noe?

Dette kan ikkje eg hjelpe deg med, eg har ikkje iPod Touch. Har prøvd ein del, men dette har eg aldri høyrt om.

 

Har et lite spørsmål ang. itunes/ipod:

 

Hvis jeg sletter musikk fra PC'en, men ikke fra itunes biblioteket, vil de fjernes fra ipoden neste gang jeg synker da? Jeg har ikke plass til all musikken på PC'en, men itunes sier at hvis jeg sletter musikk fra biblioteket, vil de samme sangene fjernes fra ipoden neste gang jeg synker.

Eg siterer berre førsteposten - alltid les den først.

Jeg vil ha forskjellig musikk i iTunes og på iPoden/ønsker ikke at musikken synkroniseres fra bibloteket

Det er somregel vanlig at iTunes legger inn all musikken du har i bibloteket ditt. Noen synes det er bra, andre ikke.

Vil du deaktivere funksjonen, åpner du iTunes og klikker på iPoden din. Velg derretter "Musikk" tabben, og fjern haken på "Synkroniser Musikk". Du kan nå legge inn musikken din manuelt på iPod.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lenge tenkt på å investere i et bluetooth headset, slik at jeg kan nyte musikken trådløst. Siden ipoden min ( 3 generasjon, 8 gb) ikke har bluetooth måtte jeg finne en adapter. Fant en billig og tilsynelatende grei en : http://www.mytrendyphone.no/shop/ipod-blue...;sstlcmpid=9454

Noen som vet noe om adapteren, evt har prøvd den? og er det noen som har noe erfaring med butikken?

på forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Forstår ikkje heilt kva du meiner med hacke? Hacke fordi?

 

Jeg mener om det finnes et eller annet software eller annet programmer man kan få lasta ned eller spll man kan laste ned gratis ect

 

EDIT:Gjør ikke noe. Har skjekka rundt om kring det finnes ikke noe serlig hacks for ipod 30gb video. Har bestilt touch 16gb istede skal jailbreake den når jeg får den i posten

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar

Du må konverterer videofilene til et format Ipoden klarer å lese.

Videora Ipod converter

gjør denne jobben :)

 

Her er en liste med Formater som Ipoden støtter.

 

Video

 

H.264-video, opptil 1,5 Mbps, 640 x 480 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Low-Complexity-versjonen av H.264 Baseline Profile med AAC-LC-lyd på opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .mov. H.264-video, opptil 2,5 Mbps, 640 x 480 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Baseline Profile opptil nivå 3.0 med AAC-LC-lyd på opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .mov. MPEG-4-video, opptil 2,5 Mbps, 640 x 480 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC-lyd på opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .mov.

 

Hvis dette er greks for deg så trenger du ikke tenke så mye på det når du bruker videora, den gjør det enkelt for deg.

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar

Ballestikk:

 

Jeg tror du kan downgrade ved å skaffe deg 1.1.4 fimrwaren, trykk shift på tastaturet og klikk gjenopprett, for så å browse fram 1.1.4 firmwaren din. Jeg tror imidlertidig ikke dette virker i Itunes 8, men er ganske sikker på at det skal virke i Itunes 7.7

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Ballestikk:

 

Jeg tror du kan downgrade ved å skaffe deg 1.1.4 fimrwaren, trykk shift på tastaturet og klikk gjenopprett, for så å browse fram 1.1.4 firmwaren din. Jeg tror imidlertidig ikke dette virker i Itunes 8, men er ganske sikker på at det skal virke i Itunes 7.7

 

 

Tusen tusen takk ser ut til å fungere!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...