Gå til innhold

iPod FAQ (Vanlige problemer)


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Nå er jeg jævlig pissed! Jeg har prøvd å overføre et album til min iPod 4-5 ganger nå, og det havnet på iPoden. Men når jeg skal høre på det fra iPoden så vil den ikke spille av noen sanger. Noen som vet hva dette problemet skyldes?

 

du har sjekket at filformatet støttes av iPoden din, ikkesant?

Lenke til kommentar
Nå er jeg jævlig pissed! Jeg har prøvd å overføre et album til min iPod 4-5 ganger nå, og det havnet på iPoden. Men når jeg skal høre på det fra iPoden så vil den ikke spille av noen sanger. Noen som vet hva dette problemet skyldes?

 

du har sjekket at filformatet støttes av iPoden din, ikkesant?

Ja, det er vanlige mp3-filer. Det rare er at jeg kan spille av musikken min direkte fra iPoden via iTunes når den er tilkoblet, men den vil ikke spille av de sangene fra akkurat dette albumet når jeg spiller fra iPoden.

Albumet vises på Cover Flow, men det går ikke an å spille av..

Endret av apegutt_90
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå sittet i flere timer å organisert musikken min i MediaMonkey. Driver å overfører filene til iPoden nå, men har et lite problem. Alle filer som er lastet ned går rett over, men ikke de som jeg selv har lagt inn på PCn fra CD'er..

De er i wma-format, er det slik at iPod ikke tar wma og at jeg må konvertere dem til mp3? i så fall, hvilket program kan jeg bruke?

Lenke til kommentar
Har nå sittet i flere timer å organisert musikken min i MediaMonkey. Driver å overfører filene til iPoden nå, men har et lite problem. Alle filer som er lastet ned går rett over, men ikke de som jeg selv har lagt inn på PCn fra CD'er..

De er i wma-format, er det slik at iPod ikke tar wma og at jeg må konvertere dem til mp3? i så fall, hvilket program kan jeg bruke?

 

Bruk MediaMonkey til det og du!

Lenke til kommentar

Jeg svarte deg på det siste spørsmålet ditt da:

De er i wma-format, er det slik at iPod ikke tar wma og at jeg må konvertere dem til mp3?

 

Du kan konvertere de til WAV og hvis du ønsker, det blir vel mindre datatap da hvis jeg ikke er helt på bærtur.

 

i så fall, hvilket program kan jeg bruke?

 

Bruk MediaMonkey til det og du!

Lenke til kommentar

Har en iPod Nano 3rd gen, og et par spørsmål.

 

1. Den går veldig tregt til tider i menyene, og albumbilder virker litt ujevnt. F.eks når jeg velger å høre på et album, så er det coverart på den første sangen, og når jeg blar til neste forsvinner coverarten (selv om det er samme album). Er det noen måte å gjøre den raskere i menyene og fikse coverartproblemet?

 

2. Og hvis svaret over blir oppdatere iPoden, er det mulig å gjøre det uten iTunes? Bruker winamp til å øverføre musikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har spørsmål angående Itunes. Har en ipod touch om det har noe å si.

Det jeg lurer på er når jeg legger et album jeg har på pcen inn på ipoden får jeg ikke opp bildet på ipoden ( på album listen).

Så er det noe spesielt format bildet må være for å registrere det ellerno?

Albumet mitt er en mappe med bildet av coveret og alle sangene, burde ikke bildet automatisk vises på ipoden da?

 

sry at det ble endel rot men håper noen kan hjelpe meg:P kjipt med album uten bilder^^

Lenke til kommentar

Har noen her også opplevd at av og til så går det ikke an å høre på musikken du nylig har overført? Artisten, albumet og sangene vises på iPoden, men ingenting skjer når du skal høre på det. Det ender som regel med at du sletter det du nettopp har overført, for så å overføre det på nytt igjen. Merkelig nok så funker det alltid den andre gangen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men nå har iPoden min begynnt å klikke.Når jeg har brukt den i 30min 0g kobler den til pcen så klikker den. den er på, men den reagerer ikke, får heller ikke slått den av og den blir heller ikke registrert på pcen. Så må restarte den hver gang. noen tips? :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En kammerat har akkurat kjøpt seg iPod Touch, og han henvendte seg til meg, siden jeg alt har en, så her er cluet:

 

Når jeg skrur den på så kommer det: "Koble til Itunes" , og når jeg kobler til, så får jeg beskjed om å skrive inn en kode, som han ikke har lagt inn.

 

Jeg tenkte kanskje det kunne være en pinkode eller noe?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et lite spørsmål ang. itunes/ipod:

 

Hvis jeg sletter musikk fra PC'en, men ikke fra itunes biblioteket, vil de fjernes fra ipoden neste gang jeg synker da? Jeg har ikke plass til all musikken på PC'en, men itunes sier at hvis jeg sletter musikk fra biblioteket, vil de samme sangene fjernes fra ipoden neste gang jeg synker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...