Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Authentication for nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg formaterte nettopp pc'en å installerte TinyXP Rev 05. Det som er problemet er at jeg skal bruke et universitetsnettverk å må koble på med brukernavn og passord. Jeg får ikke opp der hvor man skal skrive inn informasjon.

Jeg har gjort alle innstillinger riktig etter slik de skal gjøres, så lurer på om det er et sted jeg finne fram til denne manuelt? Eller en kommando jeg kan skrive i cmd.

Om det er uklart hva jeg mener så er det denne: 802.1x

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg formaterte nettopp pc'en å installerte TinyXP Rev 05. Det som er problemet er at jeg skal bruke et universitetsnettverk å må koble på med brukernavn og passord. Jeg får ikke opp der hvor man skal skrive inn informasjon.

Jeg har gjort alle innstillinger riktig etter slik de skal gjøres, så lurer på om det er et sted jeg finne fram til denne manuelt? Eller en kommando jeg kan skrive i cmd.

Om det er uklart hva jeg mener så er det denne: 802.1x

Takk for hjelp

7766148[/snapback]

Har du innstallert nettverksdrivere?

Hva er forresten Tiny XP?

Lenke til kommentar

Alle drivere er installert. Det er som sagt bare det at jeg trenger å få opp der jeg skal skrive inn brukernavn og passord, den dukker ikke opp automatisk slik som den skal.

Tiny XP er en strippet versjon av XP, tenker det er derfor den ikke dukker opp, fordi den funksjonen er fjernet.

Jeg kommer forresten finn på gjestenettet.

Instruksjoner

Der er veiledningen til hvordan man gjør det.

Endret av Forn
Lenke til kommentar

Eg mener du er inne på svaret selv.

siden det er en nedstrippet utgave av xp mangler du nok den delen du trenger for å godkjenne deg på nettverket, 802.1x.

Enten så må du tilpasse TinyXP selv med å legge til denne pakken, eller så må du kjøre fullblods XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...