Gå til innhold

Kritikk på webdesign...


Anbefalte innlegg

Har nettopp laget meg en ny hjemmeside. Dette er første gangen jeg har laget designet i photoshop for så å bruke det som hjemmeside. Ettersom det er første gangen ble jeg veldig fornøyd. Dette er også første gang jeg bruker css fil til stylene, og det fungere kjempefint... (skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har brukt det før :blush: )

 

Tar imot all slags kritikk, både ris og ros.

 

Link: Min hjemmeside

Obs: Hjemmesiden er ikke ferdig enda, mangler fortsatt en del oppdateringer, men disse er like rundt hjørnet ;)

 

Og en liten ting tilslutt.

Home adressen er bare midlertidlig, jeg har et domene hos onkelen min, men jeg har litt trøbel med å få kontakt med serveren. Har nemlig brukt FrontPage sitt overførdings system før, men nå har jeg ikke FrontPage nå mer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for alle svar!

 

KillYou:

Når det gjelder størrelse så tror jeg ikke jeg kommer til å endre dette. Beklager men jeg har brukt veldig lang tid på å få til dette, og orker ikke å begynne helt på nytt igjen.

 

Kense:

Når det gjelder Opera problemet så fungerer det helt fint til meg. Jeg har versjon 8 vell og merke, men det vil da være rart at de har fjernet denne funksjonen på nyere versjoner... :hmm:

Lenke til kommentar

Angående oppløsningen er jeg enig, det beste er å lage en side som ser bra ut både på 1024 0g 1400, men det får nå bli ditt valg.

Selv på 1400 synes jeg den var litt i største laget.

 

Den ene tablen (den med "nyheter") har sort bakgrunn.

 

Jeg ville vurdert å tone ned enten hvitfargen eller sortfargen, da hvitt på sort er hardt på øynene, men det er da ingen stort problem.

 

Jeg antar og at det kommer til å bli vanskelig å få siden til å bli pen viss innholdet i tablene må scrolles.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Når det gjelder den svarte ruten skjønner jeg ikke helt hva dere mener med det :hmm:

 

Hos meg vises siden perfekt. Har testet den på min egen pc + to andre pcer i huset. Vises akkurat like bra på alle pcene.

 

Når det gjelder fargevalget skal jeg kanskje endre litt på det ja. Brukte den fargen fordi på den tutorialen jeg brukte var den fargen brukt.

 

Noen som har tips til hvilken farge jeg kan bruke? Er egentlig ikke så flink til sånn fargevalg å sånt :p

 

EDIT: Har fikset størrelsen på siden nå. Skal gå fint å se siden i 1024x768 oppløsning. Selv om man må scrolle nedover er den vanrette scrolingen borte ;)

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
Du bør lage siden (værtfall bredden) dynamisk... Slik at den passer i de fleste oppløsninger.

7767206[/snapback]

 

Den passer 1024x768 og større nå.

Orker ikke å lage den slik at den passer mindre størrelser. De fleste nå til dags kjører ikke med mindre oppløsning. I så fall hvis de kjører så er de vell vant til scrolling begge veiene.

Endret av _Zero
Lenke til kommentar

Har blitt en liten endring i planene mine. Sånn som siden er nå, er den bygd opp i tables.

I dag snakket jeg litt med kameraten min om dette, og han sa at tables begynner å bli gammeldags og at det nye er div tags...

Så derfor tenkte jeg og endre siden min til dette, og siden jeg ikke kan så mye om dette så lurer jeg på om det er noen her på forumet som kan hjelpe meg litt med dette?

Lenke til kommentar

:

- De grønne hjørnene ser litt (?) merkelige ut.

- Får vertikal scroll (Med 1400x1050 oppløsning, men da 2 ekstra verktøy linjer og Gnome)

- Skyggane på hjørna og skyggen bak på arket stemmer ikkje overens.

 

:

+ Stilig effekt med arket bak

+ Ryddig og greitt

 

---

Sikkert greitt å bruke div/css/gyldig xhtml og alt anna som er «inn» for tida også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...