Gå til innhold

Melk rett fra kartongen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Drikker så og si aldri fra kartongen. Av den grunn at jeg har kjempeangst til sur melk. Hva om melken er seig som sirup og du tar deg en jafs liksom.  :thumbdown:

 

Derimot går det flere liter melk om dagen da, gjerne et par halvlitersglass til hvert måltid.

7767452[/snapback]

 

da sjekker du datoen og heller littegrann i et glass, men da kna du jo bare ta et glass?

Lenke til kommentar
Drikker så og si aldri fra kartongen. Av den grunn at jeg har kjempeangst til sur melk. Hva om melken er seig som sirup og du tar deg en jafs liksom.  :thumbdown:

 

Derimot går det flere liter melk om dagen da, gjerne et par halvlitersglass til hvert måltid.

7767452[/snapback]

 

da sjekker du datoen og heller littegrann i et glass, men da kna du jo bare ta et glass?

7771247[/snapback]

Datoen hjelper ikke hvis melka har stått ute på benken over natten f.eks. Hvis jeg først skal bruke et glass, så kan jeg jo bare drikke fra glasset liksom.

I tillegg hvis jeg drikker fra glass, så slipper jeg smuler i melkekartongen.

Lenke til kommentar

Jeg gjør begge. Sjeldent vi har mindre enn 2 liter i kjøleskapet, men om vi har det så tar jeg et glass siden jeg ikke kan ta hele kartongen for meg selv da. Men om vi har 2+ liter, så tar jeg en kartong for meg selv. Til dere som syns det er kronglete å drikke fra tines melkekartonger -- hvordan i hellige jesus åpner dere kartongen isåfall? eller har dere en genetisk feil med munnen deres som gjør at den ikke er i stand til å brette seg rundt enden på en trekantet tut? er ikke verre enn å ikke stikke hele saken i kjeften, å passe å holde kartongen i en vinkel relativt med hvor mye melk som er igjen i kartongen, så blir det plutselig mye lettere. :p

Endret av Neophus
Lenke til kommentar
Drikker så og si aldri fra kartongen. Av den grunn at jeg har kjempeangst til sur melk. Hva om melken er seig som sirup og du tar deg en jafs liksom.  :thumbdown:

 

Derimot går det flere liter melk om dagen da, gjerne et par halvlitersglass til hvert måltid.

7767452[/snapback]

Litt kjip den ja. Skjedde med meg engang.. har fortsatt den lilleangsten. :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Å drikke rett fra en literskartong med skummetmelk blir litt heftig for min smak. Dessuten liker jeg å tenke på at det ikke er bakterieparty nedi melken min dersom det går et par dager mellom jeg drikker av kartongen 1. og 2. gang. Glass er jo kos det :)

Lenke til kommentar

Drikker melka rett fra kartongen, på samme måte som andre familiemedlemmer gjør det. Det er bare kjentfolk som drikker av den uansett, så det er da ingen fare for å pådra seg noe livsfarlige greier. Forkjølelser og desslike får man uansett om andre i familien har det.

 

Jeg har selv lurt på dette før og det slår meg at folk ikke er konsekvente. De fleste rynker på nesen når jeg sier at jeg drikker rett fra kartongen. Men når det f.eks. er snakk om å dele ei flaske brus, vann eller liknenden, så er det plutselig ikke det samme.

 

Man MÅ ha i seg noen ulumskheter for å opprettholde immunforsvaret. Jeg ser med skepsis på den oppvoksende generasjon som skal beskyttes mot alt fra å ramle ned fra trær til å utsettes for noen form for smittefare. Man avler opp pingler som ikke tåler noen ting. Fysj.

Lenke til kommentar
Drikker så og si aldri fra kartongen. Av den grunn at jeg har kjempeangst til sur melk. Hva om melken er seig som sirup og du tar deg en jafs liksom.  :thumbdown:

 

Derimot går det flere liter melk om dagen da, gjerne et par halvlitersglass til hvert måltid.

7767452[/snapback]

 

da sjekker du datoen og heller littegrann i et glass, men da kna du jo bare ta et glass?

7771247[/snapback]

Datoen hjelper ikke hvis melka har stått ute på benken over natten f.eks. Hvis jeg først skal bruke et glass, så kan jeg jo bare drikke fra glasset liksom.

I tillegg hvis jeg drikker fra glass, så slipper jeg smuler i melkekartongen.

7772945[/snapback]

 

Sett inn melken etter at du har drukket! Man lar ALDRI melk stå ute!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...