Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc restarter seg...

Anbefalte innlegg

ok, jeg brukte pcn den ene dagen helt greit, dro bort ei helg, kom tilbake og dette skjedde:

Jeg slo på pc'n, å når windows sku loade fikk jeg ett lite flash av bluescreen(varte ca 0.3 sek og helt umulig å se hva som sto) så restartet pcn seg og det samme skjedde...

noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7765510[/snapback]

Ja. Dette skjedde med meg senest i går. Det jeg gjorde for å fikse det var først å slå hodet i veggen et par minutter, deretter skrudde jeg av strømforsyningen manuelt på baksiden av kabinettet. Etter dette fungerte det som en drøm igjen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
nope kommer ikke inn i safe mode, resette cmos?? er det noe man gjør i bios eller?

7765725[/snapback]

nja, jeg bruker å trykke på en knapp eller flytte en jumper på hk. Står forklart i manualen på ditt hk. Er plassert nære batteriet på hk.

Lenke til kommentar
ok, jeg brukte pcn den ene dagen helt greit, dro bort ei helg, kom tilbake og dette skjedde:

Jeg slo på pc'n, å når windows sku loade fikk jeg ett lite flash av bluescreen(varte ca 0.3 sek og helt umulig å se hva som sto) så restartet pcn seg og det samme skjedde...

7765510[/snapback]

har problemet selv.. orker ikke fikse det men vet hva det er : Skjerkort driveren din må du non finne ny patch til.. det er det oss meg :cool:

Lenke til kommentar

Er det ikke da ganske åpenbart at enten Hk/Cpu/RAM er gåent? Hvis du har noen du kjenner som har samme HW som du bruker, spør vedkommende pent om du kan få låne deres HW for å finne ut hvor feilen er?

I mitt tilfelle av det du beskriver fikk jeg *akuratt* samme feilen, det viste seg at det hadde skjedd noe tull med noen systemfiler ved en feilaktig avsluttning av windows. Derfor kjørte jeg en repair instalasjon av OS og etter dette fungerte det som sagt igjen, i tillegg til at tideligere lyd / skjermkortproblemer var borte.

Lenke til kommentar

Ja.. Kjør boot from CD med OS'et du har, gå gjennom det vanelige kjøret med installering av OS, velg det første nevnte alternativet på lista du får opp (husker ikke helt hva det heter i farta, noe sånn som installer Windows nå, eller noe i den duren)

Deretter vil du få valget å kjøre en repair instalasjon, derfra er det bare som en vanelig instalasjon av OS, bare at den reparerer, og ikke fjerner filene dine.

Merk: Du vil få "tilbud" om å trykke R for å reparere windows i det første vinduet som popper opp etter all lastingen i førsten, det er Ikke dette alternativet ;p gikk på den smellen første gangen, jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...