Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wireless Performance - hva er dette?

Anbefalte innlegg

Hei.

Bruker naboens nettverk (jadda, har full tilatelse :)) intill jeg får selv (31), og dekningen er desverre ikke helt optimal. Derfor lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre for å forsterke dette? (Nei, jeg skal *ikke* gå til innkjøp av noe)

Har dette på ruterkonfigurasjonen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1189271824.temp.JPG

Noe jeg kan dille på der? Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta en titt her: http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/1560371

Hvis problemet er lav signalstyrke kan du prøve å gå ned i hastighet (f.eks velg 1Mbit som krever lavere signalstyrke enn 54Mbit).

En annen ting du kan gjøre er å plassere et metallobjekt (en flate eller parabolsk form) bak antennen (noen få cm) og se om du får høyere hastighet. Bytte kanal (i tilfelle interferens) eller flytte wlanutstyret noen cm kan ofte hjelpe.

Lenke til kommentar

Takk for pent svar, du :) Satte hastigheten til 5.5, samt. kanalen til 4, og gikk opp med rundt 1Mbps iflg. speedometeret.hardware.no - tusen takk! Har det noe å si hvilke metall jeg bruker? Har du noen tips til enkle ting som finnes i hjemmet jeg kan bruke?

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Hønsenetting formet i rett vinkel så strålene får rett retning mot den andre antennen. Kan dekkes med aluminiumsfolie, men det har lite å si.

Også kan du ta av mixed network og kun sette til g eller b. Kan gi bedre stabilitet og fart. Og det beste er vel kanskje å flytte på routeren så den får bedre kontakt, du har kanskje noe nettverkskabel liggende?

Skal også gå an å endre disse verdiene beacon interval etc. noe for å få bedre overføring eller stabilitet ved dårlig signal, men er usikker på om det må gjøres hos begge to.

Endret av kense
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...