PatSharpX Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Må husker IRRA også da! Lenke til kommentar
phax Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Må husker IRRA også da! 7794241[/snapback] RIAA heter det. og han hadde visst integrert riaa i spillern sa han. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hehe, IRRA er vel de som jobber mot piratkopiering de Lenke til kommentar
wikket Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Nevnte tidligere at jeg er lite interessert i å kjøpe brukt. Noen som vet om Denon DRA/DCD-F102 oppsettet vil passe sammen med etpar Dali Concept 1 høytalere? Står ikke oppgitt effekt på 8 ohm, står kun 2x35 på 4. Alternativet er dette: Denon D-M33. Denne ble dog en smule for kompakt. Kun 2 innganger, ingen phono, og ekstremt liten. Men det er DAB radio. 7793893[/snapback] Vurderer også Denon dra-f102 og tilhørende cd-spiller. Hovedargumentet for disse er at de er små og ser bra ut. Forøvrig har jeg kikket litt og om dra-f102 er tilsvarende dra-f101 (som selges i cannada) så gir den 25w i 8 ohm. Link: http://www.hifi4all.dk/avguide/detaljer.as...=Denon+DRA-F101 Lest litt her og der om ohm og watt og impedans, og mitt inntrykk er at dra-f101/102 ideelt sett kanskje burde ha 6 ohms høyttalere. 4 ohms => høy strøm, men høy effekt, 8 ohm => lav strøm men lav effekt og 6 er passe midt i mellom. (effekt gir høy lyd, strøm sliter på forsterkeren) Svar er verdsatt Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hei wikket. Jeg vurderer også å kjøpe meg denon dra-/dcd-f102 systemet. I likhet med deg, syntes jeg at dette settet bare ser lekkert ut. Jeg har hørt på det, og er rimelig fornøyd med lyden:=). Rommet mitt er på 10 kvadrat, så 25W i 8ohm er mer enn nok for meg. Det er ikke vits i å kjøpe stort anlegg hvis du har lite rom. Hvis du kjøper for stort, kan det faktisk bli DÅRLIGERE lyd....... Hvilke høyttalere tenker du å kombinere denon-anlegget med? Hva er størrelsen på ditt rom? Lenke til kommentar
wikket Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Mitt er 15 kvadrat ca, men uansett. Så langt ser det faktisk ut til at det blir argon 6120 høyttalerene. Jeg har hørt på disse samt dali (concept 1 og 2 tror jeg, men de var og små), samt b&w 601 s3 (tror jeg =) ) Syntes daliene var litt grumsete/grøtete. Alt var liksom en smørje. B&W hadde veldig kraftig og fin bass, men kostet 2000 mer, samt de er muligens for krevende for forsterkeren. De er 8 ohm. Men her er jeg i tvil. Hadde de vært 6 ohm hadde jeg tatt dem på flekken tror jeg. Er det forresten equalizer på forsterkeren? Står lite info om dette på nett. Argon 6120 var litt vel små, MEN de hadde bedre lyd en dali i mine ører. Klar og fin lyd, men kanskje litt pusslete bass. Er det equalizer (glemte å spørre) så kan man kanskje justere denne opp, men også ned for b&w. Høyttaleren er små, billige, fin lyd, men kanskje litt lite bass. De ser også ganske lekre ut. Jeg dropper DAB`en. Leste at det vurderes å gå over til DAB v2, og om denne ikke kan ta det (noe jeg ikke vet) så er det lite vits i å kjøpe DAB v1. Jeg er av den typen som gjør vel mye resarch uten å bli klokere =( Endret 23. august 2007 av wikket Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Ennå våken der borte? hehe Jeg tror ikke at du skal bry deg om høyttalerne er 6ohm, eller 8ohm. Hvis de høres bra ut, så ta dem. Ikke tenk altfor mye på spesifikasjoner. Jeg har ikke hørt på Argon 6120, men de kan virke litt for billige i forhold til denon-anlegget. Men for all del, hvis du er fornøyd med lyden, så kanskje de er bra likevel, hvem vet? B&W høyttaleren du referer til, passer nok bedre til større anlegg --> Anbefalt forsterker. 25-100 watt (8 ohm) Jeg sier drit i DAB. Det er ikke verdt tusenlappen med mindre du hører kjempemye på radio da. Så får jo du også vanlig fm-radio da. Fm-nettet duger vel i noen år til, tenker eg. Endret 22. august 2007 av rabbitmonster Lenke til kommentar
wikket Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Hehe, ja jeg ventet på ditt trege svar Joda, ohm`en har jo noe å si på den måten at man ikke kan spille like høyt, samt jeg liker ikke å pushe elektronikk/mekanikk til grenser. (liker ikke høye turtall f.eks =)) B&W høyttalerene står anbefalt med 25-100W i 8 ohm, og da er man helt i bunnen av grenseland. http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm De hadde også kanskje litt mye bass, så spørsmålet er om jeg kan equalize det bort.. dårlig at det ikke står noe om det på info-sidene. Denon har dårlig med specs på sidene sine.. Du har rett i at de virker billige, sitter litt med samme følelsen. Derfor jeg fortsatt er usikker, vurderer b&w`ene og kikker litt rundt. Men under dekselet så de adskillig bedre ut en daliene, samt de hadde tilsvarende specs. Er du der fortsatt? Jeg pusser tenner.. Endret 22. august 2007 av wikket Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Hei. Eg er her nå. Hva lurer du på? Endret 23. august 2007 av rabbitmonster Lenke til kommentar
wikket Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg lurer ikke på noe spesiellt, vil bare ha innspill. Gjerne ang. å bruke de b&W høyttalerene som er nevnt ( dm 601 s3) med denne forsterkeren (denon dra-f102). Evt tips om andre høyttalere som kunne passet til dette anlegget. Lite jeg har sett som tilfredsstiller mine ideal-preferanser. Synes det er rart at det finnes så få forsterjere ala denne. Liker ikke sånne store klumper på 40x40x10 cm. Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 b&W høyttalerene dm 601 s3, har jeg ikke hørt på. Kansje andre folk har erfaringer med disse? Til små rom, syns jeg det er mest ideelt med forsterkere/cd-spillere med størrelse på denon f-102 systemet. Men hvis jeg hadde hatt større rom, så hadde jeg nok kjøpt anlegg i standard størrelsen(42cm bredde). Et annet høyttaler alternativ kan være Infinity Beta 10(8ohm), som vant en stortest på lyd og bilde. Hvis noen vet noe om disse, så fyr løs. Det er disse jeg skal kombinere med f-102 systemet. Disse har en anbefalt forsterkergrense på 10-125W, og f-102 har jo 25W i 8ohm, så det skal vel duge greit, eller hva? Lenke til kommentar
wikket Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 jo, antatt at det er slik at denon dra-f102 har samme specs som denon dra-f101.. Har gått litt lei all researchen, får bare ta en besluttning neste gang jeg er innom butikken.. NAD hadde jo en fin forsterker, (40x30x10) det fine er at den har samme dybde som denonen, men den er bare litt bredere. Men men. Finner ikke en cd-spiller som ser bra ut/er like rimelig til denne.. så da blir det nok Denonen... Lenke til kommentar
rabbitmonster Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg regner med at f-102, er bedre enn f-101. Mest naturlig å tro at det utvikler seg da. Jeg er også grundig lei tenkingen/researchingen, høyttalerne er bestilt, og denon henter jeg fredag/lørdag:). Hva slags høyttalere ble det på deg da? Blir det fortsatt Argon? Lenke til kommentar
wikket Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg vet ikke helt, har mistet den intense kjøpetrangen, men jeg tror nok det blir denon + b&w eller argon innen jula. Venter på at bosituasjonen skal løse seg. Tror du har gjort et godt valg, de høyttalerene du har valgt har jo fått mye skryt, og specsa passet jo utmerket til denonen som er en lekker sak. Eneste jeg har å utsette på høyttalerene er designet som ikke passer meg helt, men streite er de, så det er en subtil smakssak. Du må gjerne rapportere hva du synes om kjøpet når alt er i boks. Husk at du har bytterett om du skulle være misfornøyd! Lenke til kommentar
wikket Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jaja, det ble b&w 601s3 og denon dra-f102dab på meg. Trodde jeg skulle slippe unna å kjøpe cd-spiller, men inntaket til portabel spiller på forsterkeren er dårlig. Blir ikke noe bedre enn om jeg kobler den til cd-spiller inngangen og det er skuffende. Jeg er fornøyd i det store og hele, men surt å se at den amerikanse versjonen dra-f101 ser mye bedre ut... =) Dette avslutter vel tråden. Om noen andre har samme forsterkeren så skriv gjerne ting her, lurer litt på hvor mye jeg kan skru den til.. aldri vært over 45 ennå.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Portable spillere leverer en del svakere signal enn CD-spillere, DVD-spillere, PC-er osv. Det er helt normalt. Lenke til kommentar
wikket Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Portable spillere leverer en del svakere signal enn CD-spillere, DVD-spillere, PC-er osv.Det er helt normalt. Mulig men hva er vitsen med å "skryte" av å ha en portabel-inn om det ikke er noe som skiller den fra den vanlige dobbel-stereo-jack`en alle anlegg har? Meningløst spør du meg. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det er det at de har en minijack-inngang forran på forsterkeren, slik at du slipper å bruke en minjack til RCA kabel som du må strekke helt rund og plugge i bak på forsterkeren. Lenke til kommentar
wikket Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det er det at de har en minijack-inngang forran på forsterkeren, slik at du slipper å bruke en minjack til RCA kabel som du må strekke helt rund og plugge i bak på forsterkeren. Haha, jaha, da kunne de spart seg det hullet spør du meg. Styggere å ha ting koblet til i front også. Menmen.. Takk for svarene. Bortset fra at den amerikanse dra-f101 ser 100 ganger bedre ut er jeg ganske fornøyd. Mangelfull konkuranse i europa, de kan jo selge hva som helst.. Eller kanskje det bare skyldes "dårlig euorpeisk smak". =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå