Gå til innhold

Ny stereo amp

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med hjelp til kjøp av amp (stereo). Har en Denon DP-29F Platespiller og etpar Dali Concept 1 høyttalere. Ampen jeg har akkurat nå er en gammal Pioneer et eller anna, men trenver virkelig en ny en. Tenkte meg en receiver til ca 3000,-

Skal bruke den til platespiller, DVD/CD-spiller, og helst slik at jeg kan koble data og feks PS3 på den.

Sett litt på en slik en Denon DRA-F102 Receiver egentlig bare pga den lå i riktig prisklasse. Hva er forskjellen på med eller uten DAB radio?

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det viktig med radio? Og det er riktig som kense DAB har ikke bedre lydkvalitet enn FM

7767533[/snapback]

Nei, er vel egentlig ikke viktig med radio, men hadde vært greit. Greier meg igrunn uten. Om ikke det er bedre lydkvalitet på DAB radio er jo iaffal det utelukket.

Lenke til kommentar
Jeg ville vurdert NAD C320BEE eller CAMBRIDGE 640A v.2

Disse er uten radio da

7769658[/snapback]

Og ikke har de RIAA-trinn heller GnoMiz. ;)

Må jo nesten ha det når han skal koble til en platespiller.

Zander: Den Denon reciveren er sikkert grei den,men det er veldig lite effekt i den.

Den leverer nok ikke noe særlig mer enn ca 2x10 watt kontinuerlig i 8 ohm.

Hva med å kjøpe brukt?

For eksempel Marantz PM4001.

Den har RIAA-trinn.

Marantz Pm7200 er også en fin forsterker til prisen.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Og ikke har de RIAA-trinn heller GnoMiz.  ;)

Zander: Den Denon reciveren er sikkert grei den,men det er veldig lite effekt i den.

Hva med å kjøpe brukt?

Den har RIAA-trinn.

7779890[/snapback]

ops, det glemte jeg :dontgetit:

Marantz lager gode forsterkere. Mamma har PM7200 og vi er kjempefornøyde med den. Der har du også klasse A forsterker!

Har ikke prøvd RIAA trinnet, men er sikkert av ok kvalitet

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Jeg ville vurdert NAD C320BEE eller CAMBRIDGE 640A v.2

Disse er uten radio da

7769658[/snapback]

Og ikke har de RIAA-trinn heller GnoMiz. ;)

Hva med å kjøpe brukt?

Den har RIAA-trinn.

7779890[/snapback]

Skjønner meg relativt lite på watt, men er 10 ALT for lite?

Ønsker igrun ikke å kjøpe brukt.

Denonreceiveren så utrolig grei ut, passa igrunn med alt. Men om den bare spiller

2x10 watt på ohm så. Noen andre i samme prisklasse og noen lignende som er ok?

Edit: Ser ut som jeg dropper DAB radio. Har lest såpass mye forskjellige om det. Er også usikker på om jeg har skikkelig dekning hvor jeg bor.

Så er bare ute etter en grei receiver med phonoinngang, som jeg kan bruke både til CD-, DVD- og platespiller.

Endret av Zander
Lenke til kommentar

Skal du ha CD spiller også?

Vel, jeg ville nå heller gått for enten Cayinforsterkern eller denne H/K 670'en og greid meg uten radio en liten stund og deretter fått tak i en god rimelig radiodel siden om det kun er forsterker du mangler.

Og grunnen; Mer for penga. MYE mer :thumbup:

Sjøl greier jeg meg fint uten radio, og her er fjella sø høye at jeg uansett må bruke nettradio om jeg skal høre noe; phonokabel fra lappisen til AUX inn på forsterkern.

Funker brillefint det :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Nevnte tidligere at jeg er lite interessert i å kjøpe brukt.

Noen som vet om Denon DRA/DCD-F102 oppsettet vil passe sammen med etpar Dali Concept 1 høytalere?

Står ikke oppgitt effekt på 8 ohm, står kun 2x35 på 4.

Alternativet er dette: Denon D-M33. Denne ble dog en smule for kompakt. Kun 2 innganger, ingen phono, og ekstremt liten. Men det er DAB radio.

Endret av Zander
Lenke til kommentar

Ok, skal ikke plage deg mer med gode bruktkjøp, hehe ;)

DRA receivern vil nok bli noe kortpustet om du skal dra på er jeg redd.

CD spillern er jo ok i og for seg.

Skal du få noe ut av Daliene bør du nesten satse på noe med litt mer trøkk. Eksempelvis en H/K 3380.

2x80W FTC! Da snakker vi seriøse saker selv for en god del større høyttalere :thumbup:

Absolutt verdt å spare opp litt ekstra for, men det er jo noe du selv må vurdere.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Virker iaffal i største laget, og kanskje en smule mere enn jeg hadde belaga meg på. Mtp at jeg må ha CD-spiller, muligens DVD i tillegg. Skal jo somsagt ikke blåse taket av huset heller. Men vil jo ha muligheten til å spille høyt.

Virker nesten som om jeg må drite i radio for å få no tess. Litt synd, kunne igrunn tenkt meg radio.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke målet mitt å lage åpen løsning i taket for deg.

men mer krefter = bedre kontroll -> berdre lyd om komponentkvaliteten er på plass.

Og det er tilfellet med både H/K og Cambridge.

Siden du må ha CD spiller også og alt for 3k vil kanskje Cambridgepaken passse best for deg økonomisk.

En 540 A v.2 ville kanskje vært det optimale, den har fått meget gode omtaler. 340A er dog en meget solid sak for prisen, alt kommer an på hva du tar deg råd til :)

Lenke til kommentar

Hva med ala samme kombinasjon bare Denon sin?

Denon PMA-500AE Forsterker

Denon DCD-500AE CD-spiller

4300,-

Er jo samme prisklasse som feks Cambridgeoppsettet. Tror neppe jeg har mulighet til å gå noe særlig høyere i pris.

Cambridge 540A v.2

Cambridge Azur 340C

Dette blir jo 4700.- Noe som er litt i meste laget.

Bytter jeg ut 540'en med 340'en er jeg nede i 3400 noe som er en riimelig OK pris.

Er det verdt å gå opp 1000 kr mtp på lydkvaliteten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...