Gjakmarrja Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hei! Jeg har en pc med følgende hovedkort: Hovedkorte Jeg har to stykk av denne typen disk: harddisk. Datamaskinen skal kjøre Archlinux. Jeg vil at diskene speiler hverandre, sånn at det er det samme på hver av de. Hvordan i H setter jeg opp dette? Dette er vel hardware oppsett? At det er HK som sørger for RAID? Edit: Må jeg bare koble om kablene? Sånn at de kobles til det som minner om røde plugger? :S Er det egne kontakter på HK til raidoppsett? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 http://wiki.archlinux.org/index.php/Instal...are_RAID_or_LVM Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Balla Balkan.. Du har jommen akkurat samma hk som meg... De røde SATA portene er RAID-kontrolleren... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Blir stress med OS i raid, så slenger inn en gaaaammel 60gb IDE disk til selve boot, også setter jeg opp de to andre i raid1 som over. Det er bare for sikring av data =) Edit: Da kan jo den gamle disken kjøre til den dør uten at jeg mister noe sant? Også kan jeg kjøpe nye, eventuelt da en SATA? Og legge inn OS på nytt og få tilgang til raid-oppsettet igjen sant? Takk takk;) Endret 21. januar 2007 av chills Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå