Gå til innhold

Fullføre Mario 64 på 15min


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søøren at jeg sitter her med ISDN a..  Har sett SMB3 speedrun på 11 min.. og, synes det er litt for imponerende også egentlig.. :p Lyst til å se dette også..

7765224[/snapback]

Om eg hugsar riktig vart den laga med emulator i løpet av 2 år, altså klippet og limet som han ville.

Lenke til kommentar
Super Mario 64, reelle speedruns

 

Siden det internasjonalt ikke regnes som et fullverdig speedrun om det er gjort på PC, bruker glitcher og speeder opp tiden, linker jeg til en side som følger et litt bedre reglemang for speedruns.

 

Blant annet er det kun lov å gjennomføre speedrunnet på den originale konsollen, ikke via emulatorer.

7771528[/snapback]

 

 

HAHAHAHA! herregud, der er det en fyr som har mekka Metal gear solid på 1:59:46 med Extreme! det er bare sinnsykt! :!:

Lenke til kommentar
Jeg trodde det ikke ikke regnes som ekte gjennomføring hvis man brukte bugs i spillet jeg? Har ikke noen kilder å henvise til, men har antatt at det er slik.

7771695[/snapback]

 

Det er vel forskjellige "kalsser" tool-assisted eller ikke tool-assisted speed-run. Om det er "ekte" eller ikke er vel ikke så mye å bry segom sålenge man er klar over hva de forskjellige tingene innbærer.

 

Ellers er det vel litt begge deler hvilke bugs som tillates å bruke i spill tror jeg, ofte er vel noen lov,og andre ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar

Et såkalt "clean speedrun" er som navnet tilsier, clean. Da er det ikke lov å bruke noen form for glitcher, bugs eller andre ting i spillet. Speed demos Archive er en av få sider som holder på disse reglene, derfor synes jeg de speed runnene som er på deres side er mye mer fasinerende enn de som jeg finner på andre sider der de kan bruke emulatorer, speedhacks og andre tinger.

Lenke til kommentar
Et såkalt "clean speedrun" er som navnet tilsier, clean. Da er det ikke lov å bruke noen form for glitcher, bugs eller andre ting i spillet. Speed demos Archive er en av få sider som holder på disse reglene, derfor synes jeg de speed runnene som er på deres side er mye mer fasinerende enn de som jeg finner på andre sider der de kan bruke emulatorer, speedhacks og andre tinger.

7773936[/snapback]

 

Har de ikke også noen speedruns som bruker glitcher? Se feks half-life speed-runnen, den bruker flere åpenbare glitcher i spillet. Ellers er jeg litt usikker på hva du mener med "speedhacks" det er vel ingen av de emulator-baserte reglene som tillater endring av selve spillet heller, alt som gjøres i emulatorspeed-runs er teoretisk mulig å få til med en vanlig konsoll og håndkontroll. (men i praksis umulig, pga ekstreme krav til timing)

 

AtW

Lenke til kommentar

Den HL speedrunnen er tvilsom ja, og litt usikker på om den kan kalles reell eller ikke, i alle fall i følge sidens egene regler. Men i alle fall de jeg har sett fra konsoll runnene er rene og godt gjennomførte runs.

 

Det som gjør at de ikke vil ha fra emulatorer er vel nettopp at du kan lett save og komme tilbake igjen der du sava, og så bare klippe det bort. Derfor skal filmene og være enten i et helt segment eller med klare save punkter (som jeg mener de har had i f.eks Doom 3, tror jeg det var).

 

I alle fall, konsoll speedrunnene av f.eks Mario til NES eller hele Super Mario World til SNES er imponerende å se.

Lenke til kommentar
Den HL speedrunnen er tvilsom ja, og litt usikker på om den kan kalles reell eller ikke, i alle fall i følge sidens egene regler. Men i alle fall de jeg har sett fra konsoll runnene er rene og godt gjennomførte runs.

 

Det som gjør at de ikke vil ha fra emulatorer er vel nettopp at du kan lett save og komme tilbake igjen der du sava, og så bare klippe det bort. Derfor skal filmene og være enten i et helt segment eller med klare save punkter (som jeg mener de har had i f.eks Doom 3, tror jeg det var).

 

I alle fall, konsoll speedrunnene av f.eks Mario til NES eller hele Super Mario World til SNES er imponerende å se.

7774018[/snapback]

 

Jada, savingen er jo det som gjør det annerledes (og det at man i større grad kan time inn kommandorer på frame-nivå nøyaktighet), det er forsåvidt imponerende på hvert sitt vis. Men jeg mener ihvertfall at selv en "tool-assisted run", er (i teorien), fult gjennomførbar på samme måte selv om man sitter på en konsoll og spiller i ett strekk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...