glx-rider Skrevet 21. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg trodde det ikke ikke regnes som ekte gjennomføring hvis man brukte bugs i spillet jeg? Har ikke noen kilder å henvise til, men har antatt at det er slik. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 21. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2007 Er fortsatt ikke fan av ISDN av en eller annen grunn.. Men, syke folk finnes uansett.. og, er enig i at det er mer imponerende med folk som tar det på orginal konsoll.. Sykt er det uansett.. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 21. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2007 er alle disse bugsene på konsollen, eller er det noen av de som er "eksklusive" for Emulatoren? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2007 Søøren at jeg sitter her med ISDN a.. Har sett SMB3 speedrun på 11 min.. og, synes det er litt for imponerende også egentlig.. Lyst til å se dette også.. 7765224[/snapback] Om eg hugsar riktig vart den laga med emulator i løpet av 2 år, altså klippet og limet som han ville. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 21. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2007 Super Mario 64, reelle speedruns Siden det internasjonalt ikke regnes som et fullverdig speedrun om det er gjort på PC, bruker glitcher og speeder opp tiden, linker jeg til en side som følger et litt bedre reglemang for speedruns. Blant annet er det kun lov å gjennomføre speedrunnet på den originale konsollen, ikke via emulatorer. 7771528[/snapback] HAHAHAHA! herregud, der er det en fyr som har mekka Metal gear solid på 1:59:46 med Extreme! det er bare sinnsykt! :!: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg trodde det ikke ikke regnes som ekte gjennomføring hvis man brukte bugs i spillet jeg? Har ikke noen kilder å henvise til, men har antatt at det er slik. 7771695[/snapback] Det er vel forskjellige "kalsser" tool-assisted eller ikke tool-assisted speed-run. Om det er "ekte" eller ikke er vel ikke så mye å bry segom sålenge man er klar over hva de forskjellige tingene innbærer. Ellers er det vel litt begge deler hvilke bugs som tillates å bruke i spill tror jeg, ofte er vel noen lov,og andre ikke? AtW Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Et såkalt "clean speedrun" er som navnet tilsier, clean. Da er det ikke lov å bruke noen form for glitcher, bugs eller andre ting i spillet. Speed demos Archive er en av få sider som holder på disse reglene, derfor synes jeg de speed runnene som er på deres side er mye mer fasinerende enn de som jeg finner på andre sider der de kan bruke emulatorer, speedhacks og andre tinger. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Et såkalt "clean speedrun" er som navnet tilsier, clean. Da er det ikke lov å bruke noen form for glitcher, bugs eller andre ting i spillet. Speed demos Archive er en av få sider som holder på disse reglene, derfor synes jeg de speed runnene som er på deres side er mye mer fasinerende enn de som jeg finner på andre sider der de kan bruke emulatorer, speedhacks og andre tinger. 7773936[/snapback] Har de ikke også noen speedruns som bruker glitcher? Se feks half-life speed-runnen, den bruker flere åpenbare glitcher i spillet. Ellers er jeg litt usikker på hva du mener med "speedhacks" det er vel ingen av de emulator-baserte reglene som tillater endring av selve spillet heller, alt som gjøres i emulatorspeed-runs er teoretisk mulig å få til med en vanlig konsoll og håndkontroll. (men i praksis umulig, pga ekstreme krav til timing) AtW Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Den HL speedrunnen er tvilsom ja, og litt usikker på om den kan kalles reell eller ikke, i alle fall i følge sidens egene regler. Men i alle fall de jeg har sett fra konsoll runnene er rene og godt gjennomførte runs. Det som gjør at de ikke vil ha fra emulatorer er vel nettopp at du kan lett save og komme tilbake igjen der du sava, og så bare klippe det bort. Derfor skal filmene og være enten i et helt segment eller med klare save punkter (som jeg mener de har had i f.eks Doom 3, tror jeg det var). I alle fall, konsoll speedrunnene av f.eks Mario til NES eller hele Super Mario World til SNES er imponerende å se. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Den HL speedrunnen er tvilsom ja, og litt usikker på om den kan kalles reell eller ikke, i alle fall i følge sidens egene regler. Men i alle fall de jeg har sett fra konsoll runnene er rene og godt gjennomførte runs. Det som gjør at de ikke vil ha fra emulatorer er vel nettopp at du kan lett save og komme tilbake igjen der du sava, og så bare klippe det bort. Derfor skal filmene og være enten i et helt segment eller med klare save punkter (som jeg mener de har had i f.eks Doom 3, tror jeg det var). I alle fall, konsoll speedrunnene av f.eks Mario til NES eller hele Super Mario World til SNES er imponerende å se. 7774018[/snapback] Jada, savingen er jo det som gjør det annerledes (og det at man i større grad kan time inn kommandorer på frame-nivå nøyaktighet), det er forsåvidt imponerende på hvert sitt vis. Men jeg mener ihvertfall at selv en "tool-assisted run", er (i teorien), fult gjennomførbar på samme måte selv om man sitter på en konsoll og spiller i ett strekk. AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Det som eg synest er artig med speedruns er å sjå kor raskt dei klarer å gå gjennom banene utan bruk av bugs. Tidsbruken bryr meg egentleg ikkje, om ein kan bruke 30 minuttar mindre enn ein annan ved å "jukse" er ikkje det meir imponerande. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå